Strona główna: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 94: | Linia 94: | ||
''Wdrożone platformy sprzętowo-programowe w partnerskich uczelniach, w tym laboratoria wirtualne i pracownie multimedialne dla wspomagania kształcenia na odległość na kierunku informatyka i przygotowania oraz rozwoju materiałów dydaktycznych: serwery wieloprocesorowe wraz z systemem operacyjnym, komputery multimedialne, łącza komunikacyjne umożliwiające dostęp użytkownikom poprzez Internet, oprogramowanie zdalnej dystrybucji nauczania (e-learning), pakiety dydaktyczne, dokumentacja użytkowa i techniczna. Rozwiązanie to umożliwi docelowo kształcenie w uczelniach partnerskich rocznie 600 studentów na studiach I stopnia i 200 studentów na studiach II stopnia.'' | ''Wdrożone platformy sprzętowo-programowe w partnerskich uczelniach, w tym laboratoria wirtualne i pracownie multimedialne dla wspomagania kształcenia na odległość na kierunku informatyka i przygotowania oraz rozwoju materiałów dydaktycznych: serwery wieloprocesorowe wraz z systemem operacyjnym, komputery multimedialne, łącza komunikacyjne umożliwiające dostęp użytkownikom poprzez Internet, oprogramowanie zdalnej dystrybucji nauczania (e-learning), pakiety dydaktyczne, dokumentacja użytkowa i techniczna. Rozwiązanie to umożliwi docelowo kształcenie w uczelniach partnerskich rocznie 600 studentów na studiach I stopnia i 200 studentów na studiach II stopnia.'' | ||
Środki, konieczne do zrealizowania tego zadania, nie zostały przyznane uczelniom partnerskim. | Środki, konieczne do zrealizowania tego zadania, nie zostały przyznane uczelniom partnerskim. Mimo to stworzono na potrzeby tego projektu witrynę [http://wazniak.mimuw.edu.pl ważniak] wykorzystywaną obecnie do: | ||
* redagowania, | * redagowania, | ||
* aktualizowania, | * aktualizowania, | ||
* kontroli wersji, | * kontroli wersji, | ||
* prezentacji | * prezentacji | ||
wyników projektu. Do jej realizacji wykorzystano oprogramowanie [http://www.mediawiki.org mediawki]. | |||
wyników projektu. | |||
<!-- | <!-- | ||
== Metodologia przygotowania pakietów dydaktycznych == | == Metodologia przygotowania pakietów dydaktycznych == |
Wersja z 19:30, 17 lis 2006
Programy nauczania
6 opracowań pisemnych (I i II stopień studiów, profil nietechniczny i techniczny) obejmujących: semestralne i godzinowe zestawienia przedmiotów oraz ich sylabusy, specyfikację form zaliczenia, punktację ECTS, oraz plany studiów niestacjonarnych uwzględniające, że nie więcej niż 70% programu nauczania może być realizowane z użyciem metod kształcenia na odległość:
- Siatka 6-semestralnych studiów licencjackich
- Siatka 7-semestralnych studiów inżynierskich
- Siatka 8-semestralnych studiów inżynierskich
- Siatka 4-semestralnych studiów magisterskich (profil nietechniczny)
- Siatka 3-semestralnych studiów magisterskich (profil techniczny)
- Siatka 4-semestralnych studiów magisterskich (profil techniczny)
W przedstawionych tu siatkach oprócz konkretnie wskazanych przedmiotów występują też przedmioty fakultatywne i monograficzne. Ich obecność jest niezbędna dla zindywidualizowania toku studiów i lepszego dopasowania go do zainteresowań poszczególnych studentów. Podział na przedmioty monograficzne i fakultatywne dotyczy głównie sposobu ich realizacji przez uczelnie. Przedmioty fakultatywne to przedmioty stale (co roku) dostępne w ofercie uczelni, a więc student planujący swoją edukację może założyć, że jeśli w danym roku z jakiś powodów nie będzie mógł wybrać interesującego go przedmiotu fakultatywnego, to będzie mógł to zrobić w roku przyszłym. Przedmioty monograficzne nie dają takiej gwarancji, na przykład mogą być oferowane tylko w jednym roku. Wśród przedmiotów fakultatywnych i monograficznych może się znaleźć każdy przedmiot z listy poniżej, który nie jest uwzględniony w siatce zajęć.
W siatkach zajęć nie zamieszczono przedmiotów ogólnych: języka obcego, wychowania fizycznego i przedmiotów poza-dziedzinowych. Organizację tych zajęć pozostawia się w gestii uczelni organizującej studia (oczywiście przy zachowaniu obowiązujących standardów nauczania). W szczególności uczelnia może zwalniać studentów posiadających odpowiednie certyfikaty z zajęć języka obcego. Również organizacja obowiązkowych praktyk studenckich pozostaje w gestii uczelni, sugerujemy jedynie, żeby połączyć je z Projektem zespołowym.
Propozycja planu organizacyjnego studiów
Materiały dydaktyczne
Materiały dydaktyczne w tym pakiety multimedialne do prowadzenia zajęć zdalnych dla wszystkich zajęć obowiązkowymi i grupy zajęć do wyboru.
Pierwszy stopień
- Analiza matematyczna 1
- Algebra liniowa z geometrią analityczną
- Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka
- Matematyka dyskretna 1
- Wstęp do programowania
- Algorytmy i struktury danych
- Metody numeryczne
- Architektura systemów komputerowych
- Programowanie niskopoziomowe
- Systemy operacyjne
- Sieci komputerowe
- Aplikacje WWW
- Bezpieczeństwo systemów komputerowych
- Programowanie obiektowe
- Paradygmaty programowania
- Grafika komputerowa i wizualizacja
- Bazy danych
- Inżynieria oprogramowania
- Systemy wbudowane
- Problemy społeczne i zawodowe informatyki
- Projekt zespołowy
- Język angielski 1
- Język angielski 2
- Język angielski 3
- Język angielski 4
- Logika i teoria mnogości
- Środowisko programisty
- Metody programowania
- Języki, automaty i obliczenia
- Podstawy fizyki
- Podstawy elektrotechniki i elektroniki
- Układy elektroniczne i technika pomiarowa
- Technika cyfrowa
- Przetwarzanie sygnałów
- Techniki transmisji sygnałów
- Laboratorium wirtualne 1
- Laboratorium wirtualne 2
- Sztuczna inteligencja
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Podstawy kompilatorów
Drugi stopień
- Analiza matematyczna 2
- Matematyka dyskretna 2
- Metody realizacji języków programowania
- Złożoność obliczeniowa
- Logika dla informatyków
- Programowanie współbieżne i rozproszone
- Metody optymalizacji
- Zaawansowane systemy baz danych
- Zaawansowana inżynieria oprogramowania
- Systemy rozproszone
- Przetwarzanie rozproszone
- CAD w grafice inżynierskiej
- Semantyka i weryfikacja programów
- Zaawansowane projektowanie obiektowe
- Teoria kategorii dla informatyków
- Zaawansowane aplikacje internetowe
- Eksploracja danych
- Programowanie funkcyjne
- Zaawansowane algorytmy i struktury danych
- Teoria informacji
- Systemy mobilne
- Zaawansowane C++
Materiały dodatkowe
Wdrożone platformy sprzętowo-programowe w partnerskich uczelniach
Wdrożone platformy sprzętowo-programowe w partnerskich uczelniach, w tym laboratoria wirtualne i pracownie multimedialne dla wspomagania kształcenia na odległość na kierunku informatyka i przygotowania oraz rozwoju materiałów dydaktycznych: serwery wieloprocesorowe wraz z systemem operacyjnym, komputery multimedialne, łącza komunikacyjne umożliwiające dostęp użytkownikom poprzez Internet, oprogramowanie zdalnej dystrybucji nauczania (e-learning), pakiety dydaktyczne, dokumentacja użytkowa i techniczna. Rozwiązanie to umożliwi docelowo kształcenie w uczelniach partnerskich rocznie 600 studentów na studiach I stopnia i 200 studentów na studiach II stopnia.
Środki, konieczne do zrealizowania tego zadania, nie zostały przyznane uczelniom partnerskim. Mimo to stworzono na potrzeby tego projektu witrynę ważniak wykorzystywaną obecnie do:
- redagowania,
- aktualizowania,
- kontroli wersji,
- prezentacji
wyników projektu. Do jej realizacji wykorzystano oprogramowanie mediawki.