Strona główna: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Diks (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Diks (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 63: Linia 63:
#[[Analiza matematyczna 2]]
#[[Analiza matematyczna 2]]
#[[Matematyka dyskretna 2]]
#[[Matematyka dyskretna 2]]
#[[Podstawy kompilatorów]]
#[[Metody realizacji języków programowania]]
#[[Metody realizacji języków programowania]]
#[[Złożoność obliczeniowa]]
#[[Złożoność obliczeniowa]]

Wersja z 10:10, 3 paź 2006

Programy nauczania

6 opracowań pisemnych (I i II stopień studiów, profil nietechniczny i techniczny) obejmujące semestralne i godzinowe zestawienia przedmiotów i ich sylabusy, specyfikację form zaliczenia, punktację ECTS, oraz plany studiów niestacjonarnych uwzględniające, że nie więcej niż 70% programu nauczania może być realizowane z użyciem metod kształcenia na odległość:

  1. Siatka 6-semestralnych studiów licencjackich
  2. Siatka 7-semestralnych studiów inżynierskich
  3. Siatka 8-semestralnych studiów inżynierskich
  4. Siatka 4-semestralnych studiów magisterskich (profil nietechniczny)
  5. Siatka 3-semestralnych studiów magisterskich (profil techniczny)
  6. Siatka 4-semestralnych studiów magisterskich (profil techniczny)

W przedstawionych tu siatkach oprócz konkretnie wskazancyh przedmiotów występuja też przedmioty fakultatywne i monograficzne. Ich obecność jest niezbędna dla zindywidualizowania toku studiów i lepszego dopasowania go do zainteresowań poszczególnych studentów. Podział na przedmioty monograficzne i fakultatywne dotyczy głównie sposobu ich realizacji przez uczelnie. Przedmioty fakultatywne to przedmioty stale (co roku) dostępne w ofercie uczelni, a więc student planujący swoją edukację może założyć, że jeśli w danym roku z jakiś powodów nie będzie mógł wybrać interesującego go przedmiotu fakultatywnego, to będzie mógł to zrobić w roku przyszłym. Przedmioty monograficzne nie dają takiej gwarancji, na przykład mogą być oferowane tylko w jednym roku. Wśród przedmiotów fakultatywnych i monograficznych może się znaleźć każdy przedmiot z listy poniżej, który nie jest uwzględniony w siatce zajęć.

Propozycja planu organizacyjnego studiów

Materiały dydaktyczne

Materiały dydaktyczne w tym pakiety multimedialne do prowadzenia zajęć zdalnych: 60 sztuk, (40 dla I stopnia i 20 dla II stopnia), dla wszystkich zajęć obowiązkowymi i grupy zajęć do wyboru.

Pierwszy stopień

  1. Analiza matematyczna
  2. Algebra liniowa z geometrią analityczną
  3. Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka
  4. Matematyka dyskretna 1
  5. Wstęp do programowania
  6. Algorytmy i struktury danych
  7. Metody numeryczne
  8. Architektura systemów komputerowych
  9. Programowanie niskopoziomowe
  10. Systemy operacyjne
  11. Sieci komputerowe
  12. Aplikacje WWW
  13. Bezpieczeństwo systemów komputerowych
  14. Programowanie obiektowe
  15. Paradygmaty programowania
  16. Grafika komputerowa i wizualizacja
  17. Bazy danych
  18. Inżynieria oprogramowania
  19. Systemy wbudowane
  20. Problemy społeczne i zawodowe informatyki
  21. Projekt zespołowy
  22. Język angielski 1
  23. Język angielski 2
  24. Język angielski 3
  25. Język angielski 4
  26. Logika i teoria mnogości
  27. Środowisko programisty
  28. Metody programowania
  29. Języki, automaty i obliczenia
  30. Podstawy fizyki
  31. Podstawy elektrotechniki i elektroniki
  32. Układy elektroniczne i technika pomiarowa
  33. Technika cyfrowa
  34. Przetwarzanie sygnałów
  35. Techniki transmisji sygnałów
  36. Laboratorium wirtualne 1
  37. Laboratorium wirtualne 2
  38. Sztuczna inteligencja
  39. Zarządzanie zasobami ludzkimi
  40. Podstawy kompilatorów

Drugi stopień

  1. Analiza matematyczna 2
  2. Matematyka dyskretna 2
  3. Metody realizacji języków programowania
  4. Złożoność obliczeniowa
  5. Logika dla informatyków
  6. Programowanie współbieżne i rozproszone
  7. Metody optymalizacji
  8. Zaawansowane systemy baz danych
  9. Zaawansowana inżynieria oprogramowania
  10. Systemy rozproszone
  11. Przetwarzanie rozproszone
  12. CAD w grafice inżynierskiej
  13. Semantyka i weryfikacja programów
  14. Zaawansowane projektowanie obiektowe
  15. Teoria kategorii dla informatyków
  16. Zaawansowane aplikacje internetowe
  17. Eksploracja danych
  18. Programowanie funkcyjne
  19. Zaawansowane algorytmy i struktury danych
  20. Teoria informacji
  21. Systemy mobilne
  22. Eksploracja danych
  23. Zaawansowane C++

Wdrożone platformy sprzętowo-programowe w partnerskich uczelniach

Wdrożone platformy sprzętowo-programowe w partnerskich uczelniach, w tym laboratoria wirtualne i pracownie multimedialne dla wspomagania kształcenia na odległość na kierunku informatyka i przygotowania oraz rozwoju materiałów dydaktycznych: serwery wieloprocesorowe wraz z systemem operacyjnym, komputery multimedialne, łącza komunikacyjne umożliwiające dostęp użytkownikom poprzez Internet, oprogramowanie zdalnej dystrybucji nauczania (e-learning), pakiety dydaktyczne, dokumentacja użytkowa i techniczna. Rozwiązanie to umożliwi docelowo kształcenie w uczelniach partnerskich rocznie 600 studentów na studiach I stopnia i 200 studentów na studiach II stopnia.

Środki, konieczne do zrealizowania tego zadania, nie zostały przyznane uczelniom partnerskim. Tym niemniej zaadoptowane zostało na potrzeby projektu oprogramowanie mediawki, które służy aktualnie do:

  • redagowania,
  • aktualizowania,
  • kontroli wersji,
  • prezentacji

wyników projektu. Dostępne jest ono pod adresem: http://wazniak.mimuw.edu.pl/.

Metodologia przygotowania pakietów dydaktycznych

Metodologia przygotowania pakietów dydaktycznych dla potrzeb kształcenia na odległość: 1 opracowanie pisemne. Celem jest promowanie wypracowanych standardów i rozwiązań, które w przyszłości ułatwią konstrukcję platform kształcenia na odległość dla innych kierunków studiów i będą wzorcem dla innych uczelni.

do napisania

Plan organizacyjny i finansowy

Plan organizacyjny i finansowy funkcjonowania przedsięwzięcia po zakończeniu finansowania ze środków EFS: 1 opracowanie pisemne zawierające (a) zagadnienia organizowania dostępu innych uczelni do platformy sprzętowo-programowej dla wspomagania kształcenia na odległość oraz (b) mechanizmy finansowania prac o charakterze pielęgnacyjno-rozwojowym.

Do napisania