Strona główna: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Diks (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 28 wersji utworzonych przez 5 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
== Programy nauczania ==
== Informacja dla wykładowców i studentów ==


''6 opracowań pisemnych (I i II stopień studiów, profil nietechniczny i techniczny) obejmujące semestralne i godzinowe zestawienia przedmiotów i ich sylabusy, specyfikację form zaliczenia, punktację ECTS, oraz plany studiów niestacjonarnych uwzględniające, że nie więcej niż 70% programu nauczania może być realizowane z użyciem metod kształcenia na odległość:''
Mogą Państwo swobodnie korzystać z dostępnych tutaj materiałów podczas zajęć. Prosimy jedynie o powołanie się na nasz adres (http://wazniak.mimuw.edu.pl/).


# [[ Siatka 6-semestralnych studiów licencjackich ]]
'''Uwaga: od czasu powstania tego portalu, wiele technologii, w których był wykonany przestało być wspieranych. Z tego powodu niektóre treści (w szczególności grafiki, animacje i elementy interaktywne) nie wyświetlają się poprawnie. Mamy nadzieję, że pomimo tych istotnych braków część zawartych tu materiałów pozostaje użyteczna.'''
# [[ Siatka 7-semestralnych studiów inżynierskich ]]
# [[ Siatka 8-semestralnych studiów inżynierskich ]]
# [[ Siatka 4-semestralnych studiów magisterskich (profil nietechniczny) ]]
# [[ Siatka 3-semestralnych studiów magisterskich (profil techniczny) ]]
# [[ Siatka 4-semestralnych studiów magisterskich (profil techniczny) ]]


W przedstawionych tu siatkach oprócz konkretnie wskazancyh przedmiotów występuja też przedmioty fakultatywne i monograficzne. Ich obecność jest niezbędna dla zindywidualizowania toku studiów i lepszego dopasowania go do zainteresowań poszczególnych studentów. Podział na przedmioty monograficzne i fakultatywne dotyczy głównie sposobu ich realizacji przez uczelnie. ''Przedmioty fakultatywne'' to przedmioty stale (co roku) dostępne w ofercie uczelni, a więc student planujący swoją edukację może założyć, że jeśli w danym roku z jakiś powodów nie będzie mógł wybrać interesującego go przedmiotu fakultatywnego, to będzie mógł to zrobić w roku przyszłym. ''Przedmioty monograficzne'' nie dają takiej gwarancji, na przykład mogą być oferowane tylko w jednym roku. Wśród przedmiotów fakultatywnych i monograficznych może się znaleźć każdy przedmiot z listy poniżej, który nie jest uwzględniony w siatce zajęć.
== Pierwszy stopień ==


[[Propozycja planu organizacyjnego studiów]]
#[[Wstęp do programowania]]
 
#[[Analiza matematyczna 1]]
== Materiały dydaktyczne ==
''Materiały dydaktyczne w tym pakiety multimedialne do prowadzenia zajęć zdalnych: 60 sztuk, (40 dla I stopnia i 20 dla II stopnia), dla wszystkich zajęć obowiązkowymi i grupy zajęć do wyboru.''
 
=== Pierwszy stopień ===
 
#[[Analiza matematyczna]]
#[[Algebra liniowa z geometrią analityczną]]
#[[Algebra liniowa z geometrią analityczną]]
#[[Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka]]
#[[Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka]]
#[[Rachunek Prawdopodobieństwa i Statystyka (UW)]]
#[[Matematyka dyskretna 1]]
#[[Matematyka dyskretna 1]]
#[[Wstęp do programowania]]
#[[Algorytmy i struktury danych]]
#[[Algorytmy i struktury danych]]
#[[Metody numeryczne]]
#[[Metody numeryczne]]
Linia 59: Linia 48:
#[[Zarządzanie zasobami ludzkimi]]
#[[Zarządzanie zasobami ludzkimi]]
#[[Podstawy kompilatorów]]
#[[Podstawy kompilatorów]]
=== Drugi stopień ===
 
== Drugi stopień ==


#[[Analiza matematyczna 2]]
#[[Analiza matematyczna 2]]
#[[Matematyka dyskretna 2]]
#[[Matematyka dyskretna 2]]
#[[Podstawy kompilatorów]]
#[[Metody realizacji języków programowania]]
#[[Metody realizacji języków programowania]]
#[[Złożoność obliczeniowa]]
#[[Złożoność obliczeniowa]]
Linia 83: Linia 72:
#[[Teoria informacji]]
#[[Teoria informacji]]
#[[Systemy mobilne]]
#[[Systemy mobilne]]
#[[Eksploracja danych]]
#[[Zaawansowane CPP|Zaawansowane C++]]
#[[Zaawansowane CPP|Zaawansowane C++]]


== Wdrożone platformy sprzętowo-programowe w partnerskich uczelniach ==
== Materiały dodatkowe ==
''Wdrożone platformy sprzętowo-programowe w partnerskich uczelniach, w tym laboratoria wirtualne i pracownie multimedialne dla wspomagania kształcenia na odległość na kierunku informatyka i przygotowania oraz rozwoju materiałów dydaktycznych: serwery wieloprocesorowe wraz z systemem operacyjnym, komputery multimedialne, łącza komunikacyjne umożliwiające dostęp użytkownikom poprzez Internet, oprogramowanie zdalnej dystrybucji nauczania (e-learning), pakiety dydaktyczne, dokumentacja użytkowa i techniczna. Rozwiązanie to umożliwi docelowo kształcenie w uczelniach partnerskich rocznie 600 studentów na studiach I stopnia i 200 studentów na studiach II stopnia.''
#[[Wstęp do programowania w języku C]]


Środki, konieczne do zrealizowania tego zadania, nie zostały przyznane uczelniom partnerskim. Tym niemniej zaadoptowane zostało na potrzeby projektu oprogramowanie [http://www.mediawiki.org mediawki], które służy aktualnie do:
== Programy nauczania ==
* redagowania,
* aktualizowania,
* kontroli wersji,
* prezentacji


wyników projektu. Dostępne jest ono pod adresem: [http://wazniak.mimuw.edu.pl/ http://wazniak.mimuw.edu.pl/].
# [[ Siatka 6-semestralnych studiów licencjackich ]]
# [[ Siatka 7-semestralnych studiów inżynierskich ]]
# [[ Siatka 8-semestralnych studiów inżynierskich ]]
# [[ Siatka 4-semestralnych studiów magisterskich (profil nietechniczny) ]]
# [[ Siatka 3-semestralnych studiów magisterskich (profil techniczny) ]]
# [[ Siatka 4-semestralnych studiów magisterskich (profil techniczny) ]]


== Metodologia przygotowania pakietów dydaktycznych ==
W przedstawionych tu siatkach oprócz konkretnie wskazanych przedmiotów występują też przedmioty fakultatywne i monograficzne. Ich obecność jest niezbędna dla zindywidualizowania toku studiów i lepszego dopasowania go do zainteresowań poszczególnych studentów. Podział na przedmioty monograficzne i fakultatywne dotyczy głównie sposobu ich realizacji przez uczelnie. ''Przedmioty fakultatywne'' to przedmioty stale (co roku) dostępne w ofercie uczelni, a więc student planujący swoją edukację może założyć, że jeśli w danym roku z jakiś powodów nie będzie mógł wybrać interesującego go przedmiotu fakultatywnego, to będzie mógł to zrobić w roku przyszłym. ''Przedmioty monograficzne'' nie dają takiej gwarancji, na przykład mogą być oferowane tylko w jednym roku. Wśród przedmiotów fakultatywnych i monograficznych może się znaleźć każdy przedmiot z listy poniżej, który nie jest uwzględniony w siatce zajęć.
''Metodologia przygotowania pakietów dydaktycznych dla potrzeb kształcenia na odległość: 1 opracowanie pisemne. Celem jest promowanie wypracowanych standardów i rozwiązań, które w przyszłości ułatwią konstrukcję platform kształcenia na odległość dla innych kierunków studiów i będą wzorcem dla innych uczelni.''


do napisania
W siatkach zajęć nie zamieszczono przedmiotów ogólnych: języka obcego, wychowania fizycznego i przedmiotów poza-dziedzinowych. Organizację tych zajęć pozostawia się w gestii uczelni organizującej studia (oczywiście przy zachowaniu obowiązujących standardów nauczania). W szczególności uczelnia może zwalniać studentów posiadających odpowiednie certyfikaty z zajęć języka obcego. Również organizacja obowiązkowych praktyk studenckich pozostaje w gestii uczelni, sugerujemy jedynie, żeby połączyć je z Projektem zespołowym.


== Plan organizacyjny i finansowy ==
[[Propozycja planu organizacyjnego studiów]]
''Plan organizacyjny i finansowy funkcjonowania przedsięwzięcia po zakończeniu finansowania ze środków EFS: 1 opracowanie pisemne zawierające (a) zagadnienia organizowania dostępu innych uczelni do platformy sprzętowo-programowej dla wspomagania kształcenia na odległość oraz (b) mechanizmy finansowania prac o charakterze pielęgnacyjno-rozwojowym.''
 
Do napisania

Aktualna wersja na dzień 11:20, 10 cze 2024

Informacja dla wykładowców i studentów

Mogą Państwo swobodnie korzystać z dostępnych tutaj materiałów podczas zajęć. Prosimy jedynie o powołanie się na nasz adres (http://wazniak.mimuw.edu.pl/).

Uwaga: od czasu powstania tego portalu, wiele technologii, w których był wykonany przestało być wspieranych. Z tego powodu niektóre treści (w szczególności grafiki, animacje i elementy interaktywne) nie wyświetlają się poprawnie. Mamy nadzieję, że pomimo tych istotnych braków część zawartych tu materiałów pozostaje użyteczna.

Pierwszy stopień

  1. Wstęp do programowania
  2. Analiza matematyczna 1
  3. Algebra liniowa z geometrią analityczną
  4. Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka
  5. Rachunek Prawdopodobieństwa i Statystyka (UW)
  6. Matematyka dyskretna 1
  7. Algorytmy i struktury danych
  8. Metody numeryczne
  9. Architektura systemów komputerowych
  10. Programowanie niskopoziomowe
  11. Systemy operacyjne
  12. Sieci komputerowe
  13. Aplikacje WWW
  14. Bezpieczeństwo systemów komputerowych
  15. Programowanie obiektowe
  16. Paradygmaty programowania
  17. Grafika komputerowa i wizualizacja
  18. Bazy danych
  19. Inżynieria oprogramowania
  20. Systemy wbudowane
  21. Problemy społeczne i zawodowe informatyki
  22. Projekt zespołowy
  23. Język angielski 1
  24. Język angielski 2
  25. Język angielski 3
  26. Język angielski 4
  27. Logika i teoria mnogości
  28. Środowisko programisty
  29. Metody programowania
  30. Języki, automaty i obliczenia
  31. Podstawy fizyki
  32. Podstawy elektrotechniki i elektroniki
  33. Układy elektroniczne i technika pomiarowa
  34. Technika cyfrowa
  35. Przetwarzanie sygnałów
  36. Techniki transmisji sygnałów
  37. Laboratorium wirtualne 1
  38. Laboratorium wirtualne 2
  39. Sztuczna inteligencja
  40. Zarządzanie zasobami ludzkimi
  41. Podstawy kompilatorów

Drugi stopień

  1. Analiza matematyczna 2
  2. Matematyka dyskretna 2
  3. Metody realizacji języków programowania
  4. Złożoność obliczeniowa
  5. Logika dla informatyków
  6. Programowanie współbieżne i rozproszone
  7. Metody optymalizacji
  8. Zaawansowane systemy baz danych
  9. Zaawansowana inżynieria oprogramowania
  10. Systemy rozproszone
  11. Przetwarzanie rozproszone
  12. CAD w grafice inżynierskiej
  13. Semantyka i weryfikacja programów
  14. Zaawansowane projektowanie obiektowe
  15. Teoria kategorii dla informatyków
  16. Zaawansowane aplikacje internetowe
  17. Eksploracja danych
  18. Programowanie funkcyjne
  19. Zaawansowane algorytmy i struktury danych
  20. Teoria informacji
  21. Systemy mobilne
  22. Zaawansowane C++

Materiały dodatkowe

  1. Wstęp do programowania w języku C

Programy nauczania

  1. Siatka 6-semestralnych studiów licencjackich
  2. Siatka 7-semestralnych studiów inżynierskich
  3. Siatka 8-semestralnych studiów inżynierskich
  4. Siatka 4-semestralnych studiów magisterskich (profil nietechniczny)
  5. Siatka 3-semestralnych studiów magisterskich (profil techniczny)
  6. Siatka 4-semestralnych studiów magisterskich (profil techniczny)

W przedstawionych tu siatkach oprócz konkretnie wskazanych przedmiotów występują też przedmioty fakultatywne i monograficzne. Ich obecność jest niezbędna dla zindywidualizowania toku studiów i lepszego dopasowania go do zainteresowań poszczególnych studentów. Podział na przedmioty monograficzne i fakultatywne dotyczy głównie sposobu ich realizacji przez uczelnie. Przedmioty fakultatywne to przedmioty stale (co roku) dostępne w ofercie uczelni, a więc student planujący swoją edukację może założyć, że jeśli w danym roku z jakiś powodów nie będzie mógł wybrać interesującego go przedmiotu fakultatywnego, to będzie mógł to zrobić w roku przyszłym. Przedmioty monograficzne nie dają takiej gwarancji, na przykład mogą być oferowane tylko w jednym roku. Wśród przedmiotów fakultatywnych i monograficznych może się znaleźć każdy przedmiot z listy poniżej, który nie jest uwzględniony w siatce zajęć.

W siatkach zajęć nie zamieszczono przedmiotów ogólnych: języka obcego, wychowania fizycznego i przedmiotów poza-dziedzinowych. Organizację tych zajęć pozostawia się w gestii uczelni organizującej studia (oczywiście przy zachowaniu obowiązujących standardów nauczania). W szczególności uczelnia może zwalniać studentów posiadających odpowiednie certyfikaty z zajęć języka obcego. Również organizacja obowiązkowych praktyk studenckich pozostaje w gestii uczelni, sugerujemy jedynie, żeby połączyć je z Projektem zespołowym.

Propozycja planu organizacyjnego studiów