Strona główna
Programy nauczania
4 opracowania pisemne (I i II stopień studiów, profil nietechniczny i techniczny) obejmujące semestralne i godzinowe zestawienia przedmiotów i ich sylabusy, specyfikację form zaliczenia, punktację ECTS, oraz plany studiów niestacjonarnych uwzględniające, że nie więcej niż 70% programu nauczania może być realizowane z użyciem metod kształcenia na odległość:
tutaj należy wstawić cztery siatki, plan studiów
- Siatka licencjacka Uniwersytet
- Siatka licencjacka Politechnika
- Siatka magisterska Uniwersytet
- Siatka magisterska Politechnika
W przedstawionych tu siatkach oprócz konkretnie wskazancyh przedmiotów występuja też przedmioty fakultatywne i monograficzne. Ich obecność jest niezbędna dla zindywidualizowania toku studiów i lepszego dopasowania do zainteresowań poszczególnych studentów. Podział na przedmioty monograficzne i fakultatywne dotyczy głównie sposobu ich realizacji przez uczelnie. Przedmioty fakultatywne to przedmioty stale (co roku) dostępne w ofercie uczelni, a więc student planujący swoją edukację może założyć, że jeśli w danym roku z jakiś powodów nie będzie mógł wybrać interesującego go przedmiotu fakultatywnego, to będzie mógł to zrobić w roku przyszłym. Przedmioty monograficzne nie dają takiej gwarancji, na przykład mogą byc oferowane tylko w jednym roku.
Propozycja planu organizacyjnego studiów
Materiały dydaktyczne
Materiały dydaktyczne w tym pakiety multimedialne do prowadzenia zajęć zdalnych: 60 sztuk, (40 dla I stopnia i 20 dla II stopnia), dla wszystkich zajęć obowiązkowymi i grupy zajęć do wyboru.
Pierwszy stopień
- Analiza matematyczna
- Algebra liniowa z geometrią analityczną
- Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka
- Matematyka dyskretna 1
- Wstęp do programowania
- Algorytmy i struktury danych
- Metody numeryczne
- Architektura systemów komputerowych
- Programowanie niskopoziomowe
- Systemy operacyjne
- Sieci komputerowe
- Aplikacje WWW
- Bezpieczeństwo systemów komputerowych
- Programowanie obiektowe
- Paradygmaty programowania
- Grafika komputerowa i wizualizacja
- Bazy danych
- Inżynieria oprogramowania
- Systemu wbudowane
- Problemy społeczne i zawodowe informatyki
- Projekt zespołowy
- Język angielski 1
- Język angielski 2
- Język angielski 3
- Język angielski 4
- Logika i teoria mnogości
- Środowisko programisty
- Metody programowania
- Języki, automaty i obliczenia
- Podstawy fizyki
- Podstawy elektrotechniki i elektroniki
- Układy elektroniczne i technika pomiarowa
- Technika cyfrowa
- Przetwarzanie sygnałów
- Techniki transmisji sygnałów
- Laboratorium wirtualne 1
- Laboratorium wirtualne 2
- Sztuczna inteligencja
- Systemy wbudowane
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
Drugi stopień
- Analiza matematyczna 2
- Matematyka dyskretna 2
- Podstawy kompilatorów
- Metody realizacji języków programowania
- Złożoność obliczeniowa
- Logika dla informatyków
- Programowanie współbieżne i rozproszone
- Metody optymalizacji
- Zaawansowane systemy baz danych
- Zaawansowana inżynieria oprogramowania
- Systemy rozproszone
- Przetwarzanie rozproszone
- CAD w grafice inżynierskiej
- Semantyka i weryfikacja programów
- Zaawansowane projektowanie obiektowe
- Teoria kategorii dla informatyków
- Zaawansowane aplikacje internetowe
- Eksploracja danych
- Programowanie funkcyjne
- Zaawansowane algorytmy i struktury danych
- Teoria informacji
- Systemy mobilne
- Eksploracja danych
- Zaawansowane C++
Wdrożone platformy sprzętowo-programowe w partnerskich uczelniach
Wdrożone platformy sprzętowo-programowe w partnerskich uczelniach, w tym laboratoria wirtualne i pracownie multimedialne dla wspomagania kształcenia na odległość na kierunku informatyka i przygotowania oraz rozwoju materiałów dydaktycznych: serwery wieloprocesorowe wraz z systemem operacyjnym, komputery multimedialne, łącza komunikacyjne umożliwiające dostęp użytkownikom poprzez Internet, oprogramowanie zdalnej dystrybucji nauczania (e-learning), pakiety dydaktyczne, dokumentacja użytkowa i techniczna. Rozwiązanie to umożliwi docelowo kształcenie w uczelniach partnerskich rocznie 600 studentów na studiach I stopnia i 200 studentów na studiach II stopnia.
Środki, konieczne do zrealizowania tego zadania, nie zostały przyznane uczelniom partnerskim. Tym niemniej zaadoptowane zostało na potrzeby projektu oprogramowanie mediawki, które służy aktualnie do:
- redagowania,
- aktualizowania,
- kontroli wersji,
- prezentacji
wyników projektu. Dostępne jest ono pod adresem: http://wazniak.mimuw.edu.pl/.
Metodologia przygotowania pakietów dydaktycznych
Metodologia przygotowania pakietów dydaktycznych dla potrzeb kształcenia na odległość: 1 opracowanie pisemne. Celem jest promowanie wypracowanych standardów i rozwiązań, które w przyszłości ułatwią konstrukcję platform kształcenia na odległość dla innych kierunków studiów i będą wzorcem dla innych uczelni.
do napisania
Plan organizacyjny i finansowy
Plan organizacyjny i finansowy funkcjonowania przedsięwzięcia po zakończeniu finansowania ze środków EFS: 1 opracowanie pisemne zawierające (a) zagadnienia organizowania dostępu innych uczelni do platformy sprzętowo-programowej dla wspomagania kształcenia na odległość oraz (b) mechanizmy finansowania prac o charakterze pielęgnacyjno-rozwojowym.
Do napisania