Strona główna stara: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Enawrocka (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 26 wersji utworzonych przez 15 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
==Ćwiczenia – Metodyki programowania: TSP i RUP==
<center><font size="+1">Należy naprawdę czytać [[Dla autorów]]</font></center>


===Zadanie 1. Struktura zespołu dla połączenia PRINCE2 i RUP===
== Sprawy organizacyjne ==
Załóżmy, że w Twojej firmie macie bardzo dobrze opanowaną metodykę RUP. Niestety, klient - na którym bardzo Wam zależy - wymaga, aby w przedsięwzięcie było zgodne (przynajmniej w ogólnym zarysie) z metodyką PRINCE2, które jest mu bardzo dobrze znana.


Opracuj (być może w zespole z kolegami, stosując metodę burzy mózgów) organizację zespołu, który byłby zgodny z PRINCE2 i RUP.
* [[Ustalenia odnośnie materiałów źródłowych]]
* [[Lista przedmiotów]]
* [[Lista przedmiotów w podziale na uczelnie]]
* Tutaj można obejrzeć przykładowy przedmiot: [[Zaawansowane algorytmy i struktury danych]]


<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
Po lewej można obejrzeć informacje dla autorów, dyskusję i harmonogram
<span style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie </span>
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
 
Role w RUP:
*Analityk
*Architekt
*Kierownik projektu
*Tester
*Programista
Role w PRINCE2:
*Dyrektor
*Reprezentant użytkowników
*Reprezentant dostawcy
*Kontroler jakości
*Kierownik przedsięwzięcia
*Kierownik zespołu


Aby, utrzymać zgodność z obiema metodykami można zaproponować zespół o następującej strukturze (role z RUP, oznaczone są poprzez użycie kursywy):
== Elementy multimedialne ==


[[image:zio-6-lab01.png|Proponowana struktura zespołu]]
* Działają flashe [[Miejsce_do_testów_i_prób#materia.C5.82y_we_Flashu|demonstracja]]
* Działa ShowHide [[Dla autorów|Przykład na stronie dla autorów]]
* Działa dodawanie Appletów Java, przykład: [[DemoApplet|Strona z appletem]]. Wskazówki dotyczące tworzenia appletów tak, żeby wyglądały dobrze i łatwo się na ich bazie tworzyło inne są [[AppletHowTo|tutaj]]
* Działa dodawanie Filmów Flash, przykład [[FilmFlashDemo|Strona z filmem flash]]. Uwaga: jest ustawione zabezpiecznie na wielkość przesłanego filmu (2MB). Filmy Flash można dodawać jako plik FLV i odtwarzający go plik SWF, lub sam SWF
* Wiki-slajdy: [[Sjaldy]]


Rys 1. Proponowana struktura zespołu
== Style (szablony) dla twierdzeń, definicji itp. ==
Są zdefiniowane szablony dla najważniejszych elementów tekstu matematycznego/informatycznego, przykłady wraz z zastosowaniami są dostępne [[Szablony|tutaj]]. '''Uwaga:''' prosimy o używanie tych szablonów, pozwoli to zachować jednorodny wygląd materiałów.


</div>
== Konwertery Latex do Wiki ==
</div>
<center>Obecnie dostępne są dwa konwertery:</center>
* \latex do Wiki
* LaTeX2WikiMedia


----
=== LaTeX2WikiMedia ===
===Zadanie 2. Cykl życia oprogramowania dla połączenia PRINCE2 i RUP===
W ramach pierwszego zadania udało Ci się opracować strukturę zespołu, który jest zgodny z PRINCE2 i RUP. Kolejnym problem może być zaproponowanie cyklu życia projektu, który także będzie wpasowywał się w obie metodyki.  
Na stronie [http://www.ii.uj.edu.pl/~pawlik1/latex2mediawiki.php http://www.ii.uj.edu.pl/~pawlik1/latex2mediawiki.php] można znaleźć konwerter.


Zadanie polega na opracowaniu cyklu życia projektu zgodnego z PRINCE2 i RUP.
[[Dokumentacja_LaTeX2WikiMedia|Tutaj]] można dowiedzieć się jak używać LaTeX2WikiMedia.


===\latex do Wiki===


<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
* [[Dokumentacja]]
<span style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie </span>
* Konwerter w Pythonie: [[media:Latex2wiki.zip|Latex2wiki.zip]]
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
* Styl Latexa i przykład jego użycia [[media:Styl_latexa.zip|Styl_latexa.zip]]. Użycie stylu powoduje, że różne elementy tekstu w Latexu zostaną przekonwertowane na szablony Wiki


Cykl życia projektu według RUP:
Przykłady:
[[WIKIwyklad01]]
[[WIKIwyklad02]]


[[image:zio-6-lab02.png|Cykl życia projektu według RUP]]
== Inne ==


Rys 2. Cykl życia projektu według RUP
*[[Biografie|Biografie]]




Cykl życia projektu realizowanego według PRINCE2:
#[[Miejsce do testów i prób]]
 
#[[Grafika dla autorów]]
[[image:zio-6-lab03.png|Cykl życia projektu według PRINCE2]]
#[[Testy 2]]
 
#[[Test Ani]]
Rys 3. Cykl życia projektu według PRINCE2
#[[Test TR]]
 
#[[test PK]]
 
#[[Test GR]]
Aby połączyć oba podejścia należy zagłębić się w poszczególne etapy, aby odszukać podobieństwa. Staramy się zatem mapować etapy jednego cyklu w drugi. Na przykład:
#[[Test GR2]]
*Rozpoczęcia – w pewnym stopniu odpowiada przygotowaniu założeń z PRINCE2, obie fazy mają na celu przygotowanie wizji i zakresu projektu,
#[[Test GR3]]
*Dopracowanie, jak i Inicjowanie projektu, mają na celu wyodrębnienie zadań oraz zidentyfikowanie wymaganych zasobów. Dodatkowo w ramach RUP, który jest bardziej zorientowany na wytwarzanie oprogramowania, mamy stworzenie architektury
#[[Test GR4]]
*W oby dwóch cyklach kolejnymi etapami jest konstrukcja. W PRINCE2 podzielona jest ona na etapy, natomiast w przypadku RUP mamy przyrosty. Dodatkowo w RUP dodany jest etap wdrożenia, o którym nie możemy zapomnieć,
#[[test parsera]]
*W PRINCE2 istnieje jeszcze zamknięcie projektu.
#[[test parsera 2]]
 
#[[Test Arka]]
 
#[[jk]]
Jako połączenie można zaproponować następujący cykl życia:
#[[testy pitab]]
 
#[[testy ps]]
[[image:zio-6-lab04.png|Proponowany cykl życia projektu]]
#[[Testy external]]
 
#[[Test MJ]]
Rys 4. Proponowany cykl życia projektu
#[[Test HB]]
 
#[[Test HB2]]
</div>
#[[Test HB3]]
</div>
#[[Testy projektorow]]
 
#[[PKow]]
----
#[[Testy wkm]]
===Zadanie 3. Procesy w TSP i PRINCE2===
#[[Test HB4]]
Zadanie polega na dokonaniu mapowania pomiędzy procesami TSP (w obrębie jednej iteracji) i PRINCE2. Po jednej stronie rozpisz sobie listę procesów TSP, a po drugiej procesy PRINCE2. Połącz odpowiadające sobie funkcjami procesy liniami.
#[[GW]]
 
#[[problemy]]
[[image:zio-6-lab05.png|Procesy TSP i PRINCE2 przed mapowaniem]]
#[[Algorytm w przykladzie]]
 
#[[test b]]
Rys 5. Procesy TSP i PRINCE2 przed mapowaniem
#[[przykre testy]]
 
#[[WDP Szablony]]
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
<span style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie </span>
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
 
Podobnie jak w przypadku poprzednich zadań, należy zaznajomić się z podprocesami dla porównywanych procesów (co jest wejściem, wyjściem, celem).
 
[[image:zio-6-lab06.png|Procesy TSP i PRINCE2 po mapowaniu]]
 
Rys 6. Procesy TSP i PRINCE2 po mapowaniu
 
</div>
</div>
 
==Pytania do dyskusji==
#Czy można znaleźć wspólny mianownik dla poznanych metody TSP, RUP i PRINCE2?
#Jakie są najważniejsze różnice między TSP, RUP i PRINCE2?

Aktualna wersja na dzień 05:58, 3 paź 2006

Należy naprawdę czytać Dla autorów

Sprawy organizacyjne

Po lewej można obejrzeć informacje dla autorów, dyskusję i harmonogram

Elementy multimedialne

  • Działają flashe demonstracja
  • Działa ShowHide Przykład na stronie dla autorów
  • Działa dodawanie Appletów Java, przykład: Strona z appletem. Wskazówki dotyczące tworzenia appletów tak, żeby wyglądały dobrze i łatwo się na ich bazie tworzyło inne są tutaj
  • Działa dodawanie Filmów Flash, przykład Strona z filmem flash. Uwaga: jest ustawione zabezpiecznie na wielkość przesłanego filmu (2MB). Filmy Flash można dodawać jako plik FLV i odtwarzający go plik SWF, lub sam SWF
  • Wiki-slajdy: Sjaldy

Style (szablony) dla twierdzeń, definicji itp.

Są zdefiniowane szablony dla najważniejszych elementów tekstu matematycznego/informatycznego, przykłady wraz z zastosowaniami są dostępne tutaj. Uwaga: prosimy o używanie tych szablonów, pozwoli to zachować jednorodny wygląd materiałów.

Konwertery Latex do Wiki

Obecnie dostępne są dwa konwertery:
  • \latex do Wiki
  • LaTeX2WikiMedia

LaTeX2WikiMedia

Na stronie http://www.ii.uj.edu.pl/~pawlik1/latex2mediawiki.php można znaleźć konwerter.

Tutaj można dowiedzieć się jak używać LaTeX2WikiMedia.

\latex do Wiki

  • Dokumentacja
  • Konwerter w Pythonie: Latex2wiki.zip
  • Styl Latexa i przykład jego użycia Styl_latexa.zip. Użycie stylu powoduje, że różne elementy tekstu w Latexu zostaną przekonwertowane na szablony Wiki

Przykłady: WIKIwyklad01 WIKIwyklad02

Inne


  1. Miejsce do testów i prób
  2. Grafika dla autorów
  3. Testy 2
  4. Test Ani
  5. Test TR
  6. test PK
  7. Test GR
  8. Test GR2
  9. Test GR3
  10. Test GR4
  11. test parsera
  12. test parsera 2
  13. Test Arka
  14. jk
  15. testy pitab
  16. testy ps
  17. Testy external
  18. Test MJ
  19. Test HB
  20. Test HB2
  21. Test HB3
  22. Testy projektorow
  23. PKow
  24. Testy wkm
  25. Test HB4
  26. GW
  27. problemy
  28. Algorytm w przykladzie
  29. test b
  30. przykre testy
  31. WDP Szablony