Inżynieria oprogramowania: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian
MOchodek (dyskusja | edycje)
Linia 34: Linia 34:
===Moduły===
===Moduły===
# Wprowadzenie do przedmiotu (flash / pdf) (Ćwiczenia)
# Wprowadzenie do przedmiotu (flash / pdf) (Ćwiczenia)
# [[Io-2-wyk-toc|Zasady skutecznego działania]]  (flash / [[media:io-2-wyk.pdf|pdf]]) (Ćwiczenia)
# [[Io-2-wyk-toc|Zasady skutecznego działania]]  (flash / [[media:io-2-wyk.pdf|pdf]]) ([[io-2-lab|Ćwiczenia]])


# [[io-3-wyk-toc|Specyfikacja wymagań]] ([[media:io-3-wyk-color.pdf|Kolorowy PDF]], [[media:io-3-wyk-bw.pdf|Cz-B PDF]], [http://elearning.cs.put.poznan.pl/mediawiki/flash_files/io/io-3-wyk/player.html SWF]), [[media:io-3-lab.pdf|Ćwiczenia]]
# [[io-3-wyk-toc|Specyfikacja wymagań]] ([[media:io-3-wyk-color.pdf|Kolorowy PDF]], [[media:io-3-wyk-bw.pdf|Cz-B PDF]], [http://elearning.cs.put.poznan.pl/mediawiki/flash_files/io/io-3-wyk/player.html SWF]), [[media:io-3-lab.pdf|Ćwiczenia]]

Wersja z 23:49, 28 sie 2006

Forma zajęć

Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)

Opis

Zasady, metody i narzędzia prowadzenia projektów programistycznych.

Sylabus

Autor

  • Jerzy Nawrocki

Wymagania wstępne

  • Podstawy programowania
  • Funkcje, relacje i zbiory. Elementy logiki matematycznej: rachunek zdań i tautologie. Rekurencja.
  • Programowanie obiektowe.

Zawartość

  • Zasady skutecznego działania
  • Personal Software Process
  • Specyfikacja wymagań
  • Kontrola jakości artefaktów
  • Język UML
  • Metody formalne
  • Wzorce projektowe
  • Zarządzanie konfiguracą
  • Wprowadzenie do testowania
  • Automatyzacja wykonywania testów
  • Ewolucja oprogramowania i refaktoryzacja
  • Programowanie Ekstremalne

Moduły

  1. Wprowadzenie do przedmiotu (flash / pdf) (Ćwiczenia)
  2. Zasady skutecznego działania (flash / pdf) (Ćwiczenia)
  1. Specyfikacja wymagań (Kolorowy PDF, Cz-B PDF, SWF), Ćwiczenia
  1. Kontrola jakości artefaktów (flash / pdf) (Ćwiczenia)
  2. Język UML, cz. I (flash / pdf) (Ćwiczenia)
  3. Język UML, cz. II (flash / pdf) (Ćwiczenia)
  4. Metody formalne (flash / pdf) (Ćwiczenia)
  5. Wzorce projektowe (flash / pdf) (Ćwiczenia)
  1. Zarządzanie konfiguracją (Kolorowy PDF, Cz-B PDF, SWF), Ćwiczenia
  1. Wprowadzenie do testowania (flash / pdf) (Ćwiczenia)
  2. Automatyzacja wykonywania testów (flash / pdf) (Ćwiczenia)
  1. Programowanie Ekstremalne (Kolorowy PDF, Cz-B PDF, SWF), Ćwiczenia
  1. Ewolucja oprogramowania i refaktoryzacja (flash / pdf) (Ćwiczenia)

Literatura

  1. M.Fowler, K.Scott. UML w kropelce. LTP, 2002.
  2. S.Covey. 7 nawyków skutecznego działania. REBIS, 2002.
  3. W.Humphrey. A Discipline for Software Engineering. Addison-Wesley, 1995.
  4. K.Beck, A.Cynthia. Wydajne programowanie – Extreme Programming. Mikom, 2005.