Inżynieria oprogramowania: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Linia 45: | Linia 45: | ||
# Automatyzacja wykonywania testów (flash / pdf) (Ćwiczenia) | # Automatyzacja wykonywania testów (flash / pdf) (Ćwiczenia) | ||
# Programowanie Ekstremalne (flash / pdf) (Ćwiczenia) | # Programowanie Ekstremalne (flash / pdf) (Ćwiczenia) | ||
# [[Io-2-wyk-toc|Ewolucja oprogramowania i refaktoryzacja]] (http://elearning.cs.put.poznan.pl/mediawiki/flash_files/io/io-13-wyk/player.html flash] / [[media:io-13-wyk.pdf|pdf]]) ([[io-13-lab-wiki|Ćwiczenia]]) | # [[Io-2-wyk-toc|Ewolucja oprogramowania i refaktoryzacja]] ([http://elearning.cs.put.poznan.pl/mediawiki/flash_files/io/io-13-wyk/player.html flash] / [[media:io-13-wyk.pdf|pdf]]) ([[io-13-lab-wiki|Ćwiczenia]]) | ||
=== Literatura === | === Literatura === |
Wersja z 09:04, 21 sie 2006
Forma zajęć
Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)
Opis
Zasady, metody i narzędzia prowadzenia projektów programistycznych.
Sylabus
Autor
- Jerzy Nawrocki
Wymagania wstępne
- Podstawy programowania
- Funkcje, relacje i zbiory. Elementy logiki matematycznej: rachunek zdań i tautologie. Rekurencja.
- Programowanie obiektowe.
Zawartość
- Zasady skutecznego działania
- Personal Software Process
- Specyfikacja wymagań
- Kontrola jakości artefaktów
- Język UML
- Metody formalne
- Wzorce projektowe
- Zarządzanie konfiguracą
- Wprowadzenie do testowania
- Automatyzacja wykonywania testów
- Ewolucja oprogramowania i refaktoryzacja
- Programowanie Ekstremalne
Moduły
- Wprowadzenie do przedmiotu (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Zasady skutecznego działania (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Specyfikacja wymagań (Ł.Olek) (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Kontrola jakości artefaktów (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Język UML, cz. I (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Język UML, cz. II (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Metody formalne (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Wzorce projektowe (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Zarządzanie konfiguracją (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Wprowadzenie do testowania (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Automatyzacja wykonywania testów (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Programowanie Ekstremalne (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Ewolucja oprogramowania i refaktoryzacja (flash / pdf) (Ćwiczenia)
Literatura
- M.Fowler, K.Scott. UML w kropelce. LTP, 2002.
- S.Covey. 7 nawyków skutecznego działania. REBIS, 2002.
- W.Humphrey. A Discipline for Software Engineering. Addison-Wesley, 1995.
- K.Beck, A.Cynthia. Wydajne programowanie – Extreme Programming. Mikom, 2005.