Analiza matematyczna 1/Ćwiczenia 7: Szeregi liczbowe. Kryteria zbieżności: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 735: | Linia 735: | ||
(patrz [[Analiza matematyczna 1/Wykład 1: Zbiory liczbowe#przyklad_1_36|przykład 1.36.]]): | (patrz [[Analiza matematyczna 1/Wykład 1: Zbiory liczbowe#przyklad_1_36|przykład 1.36.]]): | ||
<center><math>S_k | <center><math>\displaystyle S_k | ||
\ =\ | \ =\ | ||
\cos 1+\cos 2+\ldots +\cos k | \cos 1+\cos 2+\ldots +\cos k | ||
Linia 745: | Linia 745: | ||
częściowych | częściowych | ||
<center><math>\forall k\in\mathbb{N}:\ | <center><math>\displaystyle \forall k\in\mathbb{N}:\ | ||
|S_k| | |S_k| | ||
\ \le\ | \ \le\ | ||
Linia 774: | Linia 774: | ||
(patrz [[Analiza matematyczna 1/Wykład 1: Zbiory liczbowe#przyklad_1_36|przykład 1.36.]]): | (patrz [[Analiza matematyczna 1/Wykład 1: Zbiory liczbowe#przyklad_1_36|przykład 1.36.]]): | ||
<center><math>S_k | <center><math>\displaystyle S_k | ||
\ =\ | \ =\ | ||
\sin 1+\sin 2+\ldots +\sin k | \sin 1+\sin 2+\ldots +\sin k | ||
Linia 784: | Linia 784: | ||
częściowych | częściowych | ||
<center><math>\forall k\in\mathbb{N}:\ | <center><math>\displaystyle \forall k\in\mathbb{N}:\ | ||
|S_k| | |S_k| | ||
\ \le\ | \ \le\ | ||
Linia 811: | Linia 811: | ||
Zauważmy, że | Zauważmy, że | ||
<center><math>\forall n\in\mathbb{N}:\ | <center><math>\displaystyle \forall n\in\mathbb{N}:\ | ||
\bigg|\frac{(-1)^n\sin n}{3^n}\bigg| | \bigg|\frac{(-1)^n\sin n}{3^n}\bigg| | ||
\ =\ | \ =\ | ||
Linia 837: | Linia 837: | ||
Zauważmy, że | Zauważmy, że | ||
<center><math>\forall n\in\mathbb{N}:\ | <center><math>\displaystyle \forall n\in\mathbb{N}:\ | ||
\bigg|\frac{(-1)^n\cos n}{n^2}\bigg| | \bigg|\frac{(-1)^n\cos n}{n^2}\bigg| | ||
\ =\ | \ =\ | ||
Linia 876: | Linia 876: | ||
liczbową | liczbową | ||
<center><math>\forall x,y\in\mathbb{R}\ | <center><math>\displaystyle \forall x,y\in\mathbb{R}\ | ||
|xy| | |xy| | ||
\ \le\ | \ \le\ | ||
Linia 893: | Linia 893: | ||
'''(1)''' Dla dowolnych <math>x,y\in\mathbb{R},</math> mamy | '''(1)''' Dla dowolnych <math>x,y\in\mathbb{R},</math> mamy | ||
<center><math>0 | <center><math>\displaystyle 0 | ||
\ \le\ | \ \le\ | ||
\big(|x|+|y|\big)^2 | \big(|x|+|y|\big)^2 | ||
Linia 902: | Linia 902: | ||
skąd | skąd | ||
<center><math>\forall x,y\in\mathbb{R}:\ | <center><math>\displaystyle \forall x,y\in\mathbb{R}:\ | ||
|xy| | |xy| | ||
\ \le\ | \ \le\ | ||
Linia 912: | Linia 912: | ||
dostajemy | dostajemy | ||
<center><math>\bigg|\frac{a_n}{n}\bigg| | <center><math>\displaystyle \bigg|\frac{a_n}{n}\bigg| | ||
\ \le\ | \ \le\ | ||
\frac{1}{2}\bigg(a_n^2+\frac{1}{n^2}\bigg). | \frac{1}{2}\bigg(a_n^2+\frac{1}{n^2}\bigg). |
Wersja z 13:13, 9 sie 2006
7. Szeregi liczbowe. Kryteria zbieżności
Ćwiczenie 7.1.
Zbadać zbieżność szeregów
(1)
(2)
(3)
(4)
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie 7.2.
Zbadać zbieżność szeregów
(1)
(2)
(3)
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie 7.3.
Zbadać zbieżność szeregów
(1)
(2)
(3)
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie 7.4.
Zbadać zbieżność szeregów oraz określić rodzaj zbieżności
(1)
(2)
(3)
(4)
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie 7.5.
Zbadać zbieżność szeregów:
(1)
(2)
(3)
(4)
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie 7.6.
Niech będzie szeregiem liczbowym.
(1)
Udowodnić, że jeśli szereg jest zbieżny,
to szereg jest bezwzględnie zbieżny.
(2) Pokazać, że nie zachodzi implikacja odwrotna w
powyższym stwierdzeniu.
Wskazówka
Rozwiązanie