Zarządzanie zasobami ludzkimi: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Linia 24: Linia 24:


=== Literatura ===
=== Literatura ===
*A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red). ''Zarządzanie Teoria i praktyka''. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006, rozdz. VIII: ''Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna'', rozdz. IX: Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji
*A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), ''Zarządzanie Teoria i praktyka''. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, rozdz. VIII: ''Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna'', rozdz. IX: ''Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji''.
*P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox. ''Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy''. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000.
*P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox, ''Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy''. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
*T. Witkowski (red). ''Nowoczesne metody doboru i oceny personelu''. Wydawnictwo profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 2000.
*T. Witkowski (red.), ''Nowoczesne metody doboru i oceny personelu''. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 2000.
*Harvard Business Review, Harvard Business School Press. ''Przywództwo''. Wydawnictwo Helion, 2005.  
*Harvard Business Review, Harvard Business School Press, ''Przywództwo'', Wydawnictwo Helion, 2005.  
*S. Robbins. ''Zasady zachowania w organizacji''. Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2001.
*S. Robbins, ''Zasady zachowania w organizacji''. Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2001.
*P. Drucker. ''Zarządzanie w XXI wieku''. Muza SA, 2000
*P. Drucker, ''Zarządzanie w XXI wieku''. Muza SA, 2000


==Moduły==
==Moduły==

Wersja z 09:32, 28 wrz 2006

Forma zajęć

wykład (30 godzin)

Opis

Celem wykładu jest przedstawienie najważniejszych zagadnień pracy kierowniczej ze wskazaniem umiejętności niezbędnych do nowoczesnego zarządzania zespołami pracowniczymi w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Oczekuje się, że po zakończeniu wykładu student będzie wiedział, w jaki sposób nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi wpływa na sukces organizacji i sukces kierownika oraz jak to realizować w praktyce, zarówno w perspektywie własnej roli kierowniczej, jak i w strukturze i kulturze organizacji. Służy temu poznanie problematyki motywowania, przywództwa i doskonalenia umiejętności niezbędnych w budowaniu zespołu.

Jaką wiedzę powinien posiadać uczestnik wykładu

Wcześniejsze uczestnictwo w wykładach/ćwiczeniach z zakresu socjologii w ramach programu własnych studiów będzie sprzyjało nauce, nie jest jednak wymogiem koniecznym.

Sylabus

Autorzy

  • Izabela Stawowa — Politechnika Warszawska
  • Katarzyna Górniak — Politechnika Warszawska
  • Natalia Biedugnis — Politechnika Warszawska

Zawartość

  • Zachowania organizacyjne
  • Umiejętności interpersonalne niezbędne w zarządzaniu potencjałem społecznym organizacji
  • Komunikacja
  • Motywacja w teorii i praktyce
  • Przywództwo: przegląd teorii i praktyczne implikacje
  • Działania związane z zarządzaniem potencjałem społecznym organizacji

Literatura

  • A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, rozdz. VIII: Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, rozdz. IX: Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji.
  • P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox, Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • T. Witkowski (red.), Nowoczesne metody doboru i oceny personelu. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 2000.
  • Harvard Business Review, Harvard Business School Press, Przywództwo, Wydawnictwo Helion, 2005.
  • S. Robbins, Zasady zachowania w organizacji. Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2001.
  • P. Drucker, Zarządzanie w XXI wieku. Muza SA, 2000

Moduły