Zarządzanie zasobami ludzkimi: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Zzlokno (dyskusja | edycje)
Zzlokno (dyskusja | edycje)
Linia 37: Linia 37:
==Moduły==
==Moduły==


* [[ZZL Moduł 1| Wykład 1]]
* [[ZZL Moduł 1| Wykład 1 - Wstęp do zarządzania zasobami ludzkimi]]
* [[ZZL Moduł 2| Wykład 2]]
* [[ZZL Moduł 2| Wykład 2 - Zachowania organizacyjne – budowanie zespołów i grup]]
* [[ZZL Moduł 3| Wykład 3]]
* [[ZZL Moduł 3| Wykład 3 - Zachowania organizacyjne]]
* [[ZZL Moduł 4| Wykład 4]]
* [[ZZL Moduł 4| Wykład 4 - Umiejętności interpersonalne]]
* [[ZZL Moduł 5| Wykład 5]]
* [[ZZL Moduł 5| Wykład 5 - Skuteczna komunikacja]]
* [[ZZL Moduł 6| Wykład 6]]
* [[ZZL Moduł 6| Wykład 6 - Komunikacja w organizacji]]
* [[ZZL Moduł 7| Wykład 7]]
* [[ZZL Moduł 7| Wykład 7 - Motywowanie w teorii i praktyce 1]]
* [[ZZL Moduł 8| Wykład 8]]
* [[ZZL Moduł 8| Wykład 8 - Motywowanie w teorii i praktyce 2]]
* [[ZZL Moduł 9| Wykład 9]]
* [[ZZL Moduł 9| Wykład 9 - Przywództwo]]
* [[ZZL Moduł 10| Wykład 10]]
* [[ZZL Moduł 10| Wykład 10 - Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji]]
* [[ZZL Moduł 11| Wykład 11]]
* [[ZZL Moduł 11| Wykład 11 - Wybrane narzędzia rekrutacji]]
* [[ZZL Moduł 12| Wykład 12]]
* [[ZZL Moduł 12| Wykład 12 - Rozwój i ocena potencjału społecznego organizacji]]
* [[ZZL literatura| Literatura]]
* [[ZZL literatura| Literatura]]

Wersja z 15:40, 1 wrz 2006

Forma zajęć

wykład (30 godzin)

Opis

Celem wykładu jest przedstawienie najważniejszych zagadnień pracy kierowniczej ze wskazaniem umiejętności niezbędnych do nowoczesnego zarządzania zespołami pracowniczymi w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Oczekuje się, że po zakończeniu wykładu, student będzie wiedział, w jaki sposób nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi wpływa na sukces organizacji i sukces kierownika oraz jak to realizować w praktyce, zarówno w perspektywie własnej roli kierowniczej, jak i w strukturze i kulturze organizacji. Służy temu poznanie problematyki motywowania, przywództwa i doskonalenia umiejętności niezbędnych w budowaniu zespołu.

Cele nauczania

  • zapoznanie czytelnika podręcznika z najważniejszymi zagadnieniami pracy kierowniczej ze wskazaniem umiejętności niezbędnych do zarządzania zespołami pracowniczymi - w celu określenia obszaru wiedzy bazowej i uświadomienia kierunków dalszego kształcenia oraz aplikacji
  • przedstawienie działań prowadzonych w ramach funkcji personalnej - w celu zrozumienia idei tych działań i w przyszłej roli zawodowej wspierania tych działań, które służą własnemu rozwojowi i efektywności firmy

Jaką wiedzę powinien posiadać uczestnik wykładu

Wcześniejsze uczestnictwo w wykładach/ćwiczeniach z zakresu socjologii w ramach programu własnych studiów będzie sprzyjało nauce, nie jest jednak wymogiem koniecznym.

Sylabus

Autorzy

Zawartość

  • Zachowania organizacyjne.
  • Umiejętności interpersonalne niezbędne w zarządzaniu potencjałem społecznym organizacji.
  • Komunikacja.
  • Motywacja w teorii i praktyce.
  • Przywództwo: przegląd teorii i praktyczne implikacje.
  • Działania związane z zarządzaniem potencjałem społecznym organizacji.

Literatura

  • A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red). Zarządzanie Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006, rozdz. VIII: Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, rozdz. IX: Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji
  • P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox. Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000.
  • T. Witkowski (red). Nowoczesne metody doboru i oceny personelu. Wydawnictwo profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 2000.
  • Harvard Business Review, Harvard Business School Press. Przywództwo. Wydawnictwo Helion, 2005.
  • S. Robbins. Zasady zachowania w organizacji. Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2001.
  • P. Drucker. Zarządzanie w XXI wieku. Muza SA, 2000

Moduły