Zarządzanie zasobami ludzkimi: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Zzlokno (dyskusja | edycje)
Zzlokno (dyskusja | edycje)
 
(Nie pokazano 20 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
== Forma zajęć ==
== Forma zajęć ==
wykład (30 godzin)  
wykład (30 godzin)


==Opis==
==Opis==
Celem wykładu jest przedstawienie najważniejszych zagadnień pracy kierowniczej ze wskazaniem umiejętności niezbędnych do nowoczesnego zarządzania zespołami pracowniczymi w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Oczekuje się, że po zakończeniu wykładu, student będzie wiedział, w jaki sposób nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi wpływa na sukces organizacji i sukces kierownika oraz jak to realizować w praktyce, zarówno w perspektywie własnej roli kierowniczej, jak i w strukturze i kulturze organizacji. Służy temu poznanie problematyki motywowania, przywództwa i doskonalenia umiejętności niezbędnych w budowaniu zespołu.  
Celem wykładu jest przedstawienie najważniejszych zagadnień pracy kierowniczej ze wskazaniem umiejętności niezbędnych do nowoczesnego zarządzania zespołami pracowniczymi w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Oczekuje się, że po zakończeniu wykładu student będzie wiedział, w jaki sposób nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi wpływa na sukces organizacji i sukces kierownika oraz jak to realizować w praktyce, zarówno w perspektywie własnej roli kierowniczej, jak i w strukturze i kulturze organizacji. Służy temu poznanie problematyki motywowania, przywództwa i doskonalenia umiejętności niezbędnych w budowaniu zespołu.
 
== Jaką wiedzę powinien posiadać uczestnik wykładu ==
Wcześniejsze uczestnictwo w wykładach/ćwiczeniach z zakresu socjologii w ramach programu własnych studiów będzie sprzyjało nauce, nie jest jednak wymogiem koniecznym.


==Sylabus==
==Sylabus==


=== Autor ===
=== Autorzy ===
*Izabela Stawowa (red)
*Izabela Stawowa — Politechnika Warszawska
*Katarzyna Górniak
*Katarzyna Górniak — Politechnika Warszawska
*Natalia Biedugnis — Politechnika Warszawska


=== Zawartość ===
=== Zawartość ===
*Zachowania organizacyjne.
*Zachowania organizacyjne
*Umiejętności interpersonalne niezbędne w zarządzaniu potencjałem społecznym organizacji.
*Umiejętności interpersonalne niezbędne w zarządzaniu potencjałem społecznym organizacji
*Komunikacja.
*Komunikacja
*Motywacja w teorii i praktyce.
*Motywacja w teorii i praktyce
*Przywództwo: przegląd teorii i praktyczne implikacje.
*Przywództwo: przegląd teorii i praktyczne implikacje
*Działania związane z zarządzaniem potencjałem społecznym organizacji.
*Działania związane z zarządzaniem potencjałem społecznym organizacji


=== Literatura ===
=== Literatura ===
*A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red). Zarządzanie Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006, rozdz. VIII: Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, rozdz. IX: Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji
*A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), ''Zarządzanie Teoria i praktyka''. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, rozdz. VIII: ''Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna'', rozdz. IX: ''Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji''.
*P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox. Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000.
*P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox, ''Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy''. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
*D. Schulz, S. Schultz. Psychologia dzisiejszej pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002.
*T. Witkowski (red.), ''Nowoczesne metody doboru i oceny personelu''. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 2000.
*T. Witkowski (red). Nowoczesne metody doboru i oceny personelu. Wydawnictwo profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 2000.
*Harvard Business Review, Harvard Business School Press, ''Przywództwo'', Wydawnictwo Helion, 2005.  
*Harvard Business Review, Harvard Business School Press. Przywództwo. Wydawnictwo Helion, 2005.  
*S. Robbins, ''Zasady zachowania w organizacji''. Wydawnictwo Zysk i S-ka, Warszawa 2001.
*S. Robbins. Zasady zachowania w organizacji. Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2001.
*P. Drucker, ''Zarządzanie w XXI wieku''. Muza SA, Warszawa 2000
*P. Drucker. Zarządzanie w XXI wieku. Muza SA, 2000


==Moduły==
==Moduły==


* [[ZZL Moduł 1| Wykład 1]]
* [[ZZL Moduł 1| Wykład 1 - Wstęp do zarządzania zasobami ludzkimi]]
* [[ZZL Moduł 2| Wykład 2]]
* [[ZZL Moduł 2| Wykład 2 - Zachowania organizacyjne – budowanie zespołów i grup]]
* [[ZZL Moduł 3| Wykład 3]]
* [[ZZL Moduł 3| Wykład 3 - Zachowania organizacyjne]]
* [[ZZL Moduł 4| Wykład 4]]
* [[ZZL Moduł 4| Wykład 4 - Umiejętności interpersonalne]]
* [[ZZL Moduł 5| Wykład 5]]
* [[ZZL Moduł 5| Wykład 5 - Skuteczna komunikacja]]
* [[ZZL Moduł 6| Wykład 6]]
* [[ZZL Moduł 6| Wykład 6 - Komunikacja w organizacji]]
* [[ZZL Moduł 7| Wykład 7]]
* [[ZZL Moduł 7| Wykład 7 - Motywowanie w teorii i praktyce 1]]
* [[ZZL Moduł 8| Wykład 8]]
* [[ZZL Moduł 8| Wykład 8 - Motywowanie w teorii i praktyce 2]]
* [[ZZL Moduł 9| Wykład 9]]
* [[ZZL Moduł 9| Wykład 9 - Przywództwo]]
* [[ZZL Moduł 10| Wykład 10]]
* [[ZZL Moduł 10| Wykład 10 - Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji]]
* [[ZZL Moduł 11| Wykład 11]]
* [[ZZL Moduł 11| Wykład 11 - Wybrane narzędzia rekrutacji]]
* [[ZZL Moduł 12| Wykład 12]]
* [[ZZL Moduł 12| Wykład 12 - Rozwój i ocena potencjału społecznego organizacji]]
* [[ZZL literatura| Bibliografia]]

Aktualna wersja na dzień 19:03, 28 wrz 2006

Forma zajęć

wykład (30 godzin)

Opis

Celem wykładu jest przedstawienie najważniejszych zagadnień pracy kierowniczej ze wskazaniem umiejętności niezbędnych do nowoczesnego zarządzania zespołami pracowniczymi w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Oczekuje się, że po zakończeniu wykładu student będzie wiedział, w jaki sposób nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi wpływa na sukces organizacji i sukces kierownika oraz jak to realizować w praktyce, zarówno w perspektywie własnej roli kierowniczej, jak i w strukturze i kulturze organizacji. Służy temu poznanie problematyki motywowania, przywództwa i doskonalenia umiejętności niezbędnych w budowaniu zespołu.

Jaką wiedzę powinien posiadać uczestnik wykładu

Wcześniejsze uczestnictwo w wykładach/ćwiczeniach z zakresu socjologii w ramach programu własnych studiów będzie sprzyjało nauce, nie jest jednak wymogiem koniecznym.

Sylabus

Autorzy

  • Izabela Stawowa — Politechnika Warszawska
  • Katarzyna Górniak — Politechnika Warszawska
  • Natalia Biedugnis — Politechnika Warszawska

Zawartość

  • Zachowania organizacyjne
  • Umiejętności interpersonalne niezbędne w zarządzaniu potencjałem społecznym organizacji
  • Komunikacja
  • Motywacja w teorii i praktyce
  • Przywództwo: przegląd teorii i praktyczne implikacje
  • Działania związane z zarządzaniem potencjałem społecznym organizacji

Literatura

  • A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, rozdz. VIII: Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, rozdz. IX: Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji.
  • P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox, Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • T. Witkowski (red.), Nowoczesne metody doboru i oceny personelu. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 2000.
  • Harvard Business Review, Harvard Business School Press, Przywództwo, Wydawnictwo Helion, 2005.
  • S. Robbins, Zasady zachowania w organizacji. Wydawnictwo Zysk i S-ka, Warszawa 2001.
  • P. Drucker, Zarządzanie w XXI wieku. Muza SA, Warszawa 2000

Moduły