Zarządzanie zasobami ludzkimi: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Zzlokno (dyskusja | edycje)
 
(Nie pokazano 25 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
==Autor sylabusa==
== Forma zajęć ==
mgr Izabela Stawowa
wykład (30 godzin)


izabela.stawowa@fsp.com.pl
==Opis==
izabela_stawowa@wp.pl
Celem wykładu jest przedstawienie najważniejszych zagadnień pracy kierowniczej ze wskazaniem umiejętności niezbędnych do nowoczesnego zarządzania zespołami pracowniczymi w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Oczekuje się, że po zakończeniu wykładu student będzie wiedział, w jaki sposób nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi wpływa na sukces organizacji i sukces kierownika oraz jak to realizować w praktyce, zarówno w perspektywie własnej roli kierowniczej, jak i w strukturze i kulturze organizacji. Służy temu poznanie problematyki motywowania, przywództwa i doskonalenia umiejętności niezbędnych w budowaniu zespołu.
istawowa@okno.pw.edu.pl
 
== Jaką wiedzę powinien posiadać uczestnik wykładu ==
Wcześniejsze uczestnictwo w wykładach/ćwiczeniach z zakresu socjologii w ramach programu własnych studiów będzie sprzyjało nauce, nie jest jednak wymogiem koniecznym.


==Nazwa zajęć==
'''Zarządzanie Zasobami Ludzkimi'''
==Typ zajęć==
wykład (30 godz.)
==Opis==
Celem wykładu jest przedstawienie najważniejszych zagadnień pracy kierowniczej ze wskazaniem umiejętności niezbędnych do nowoczesnego zarządzania zespołami pracowniczymi w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Oczekuje się, że po zakończeniu wykładu, student będzie wiedział, w jaki sposób nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi wpływa na sukces organizacji i sukces kierownika oraz jak to realizować w praktyce, zarówno w perspektywie własnej roli kierowniczej, jak i w strukturze i kulturze organizacji. Służy temu poznanie problematyki motywowania, przywództwa i doskonalenia umiejętności niezbędnych w budowaniu zespołu.
==Wymagania wstępne==
brak
==Powiązania z innymi przedmiotami==
Podstawy Zarządzania
==Sylabus==
==Sylabus==
*Zachowania organizacyjne.
 
*Umiejętności interpersonalne niezbędne w zarządzaniu potencjałem społecznym organizacji.
=== Autorzy ===
*Komunikacja.
*Izabela Stawowa — Politechnika Warszawska
*Motywacja w teorii i praktyce.
*Katarzyna Górniak — Politechnika Warszawska
*Przywództwo: przegląd teorii i praktyczne implikacje.
*Natalia Biedugnis — Politechnika Warszawska
*Działania związane z zarządzaniem potencjałem społecznym organizacji.
 
=== Zawartość ===
*Zachowania organizacyjne
*Umiejętności interpersonalne niezbędne w zarządzaniu potencjałem społecznym organizacji
*Komunikacja
*Motywacja w teorii i praktyce
*Przywództwo: przegląd teorii i praktyczne implikacje
*Działania związane z zarządzaniem potencjałem społecznym organizacji
 
=== Literatura ===
*A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), ''Zarządzanie Teoria i praktyka''. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, rozdz. VIII: ''Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna'', rozdz. IX: ''Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji''.
*P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox, ''Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy''. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
*T. Witkowski (red.), ''Nowoczesne metody doboru i oceny personelu''. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 2000.
*Harvard Business Review, Harvard Business School Press, ''Przywództwo'', Wydawnictwo Helion, 2005.
*S. Robbins, ''Zasady zachowania w organizacji''. Wydawnictwo Zysk i S-ka, Warszawa 2001.
*P. Drucker, ''Zarządzanie w XXI wieku''. Muza SA, Warszawa 2000


==Moduły==
==Moduły==


* [[ZZL Moduł 1| Wykład 1]]
* [[ZZL Moduł 1| Wykład 1 - Wstęp do zarządzania zasobami ludzkimi]]
* [[ZZL Moduł 2| Wykład 2]]
* [[ZZL Moduł 2| Wykład 2 - Zachowania organizacyjne – budowanie zespołów i grup]]
 
* [[ZZL Moduł 3| Wykład 3 - Zachowania organizacyjne]]
==Literatura==
* [[ZZL Moduł 4| Wykład 4 - Umiejętności interpersonalne]]
*A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red). Zarządzanie Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006, rozdz. VIII: Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, rozdz. IX: Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji
* [[ZZL Moduł 5| Wykład 5 - Skuteczna komunikacja]]
*P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox. Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000.
* [[ZZL Moduł 6| Wykład 6 - Komunikacja w organizacji]]
*D. Schulz, S. Schultz. Psychologia dzisiejszej pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002.
* [[ZZL Moduł 7| Wykład 7 - Motywowanie w teorii i praktyce 1]]
*T. Witkowski (red). Nowoczesne metody doboru i oceny personelu. Wydawnictwo profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 2000.
* [[ZZL Moduł 8| Wykład 8 - Motywowanie w teorii i praktyce 2]]
*Harvard Business Review, Harvard Business School Press. Przywództwo. Wydawnictwo Helion, 2005.
* [[ZZL Moduł 9| Wykład 9 - Przywództwo]]
*S. Robbins. Zasady zachowania w organizacji. Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2001.
* [[ZZL Moduł 10| Wykład 10 - Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji]]
*P. Drucker. Zarządzanie w XXI wieku. Muza SA, 2000
* [[ZZL Moduł 11| Wykład 11 - Wybrane narzędzia rekrutacji]]
* [[ZZL Moduł 12| Wykład 12 - Rozwój i ocena potencjału społecznego organizacji]]
* [[ZZL literatura| Bibliografia]]

Aktualna wersja na dzień 19:03, 28 wrz 2006

Forma zajęć

wykład (30 godzin)

Opis

Celem wykładu jest przedstawienie najważniejszych zagadnień pracy kierowniczej ze wskazaniem umiejętności niezbędnych do nowoczesnego zarządzania zespołami pracowniczymi w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Oczekuje się, że po zakończeniu wykładu student będzie wiedział, w jaki sposób nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi wpływa na sukces organizacji i sukces kierownika oraz jak to realizować w praktyce, zarówno w perspektywie własnej roli kierowniczej, jak i w strukturze i kulturze organizacji. Służy temu poznanie problematyki motywowania, przywództwa i doskonalenia umiejętności niezbędnych w budowaniu zespołu.

Jaką wiedzę powinien posiadać uczestnik wykładu

Wcześniejsze uczestnictwo w wykładach/ćwiczeniach z zakresu socjologii w ramach programu własnych studiów będzie sprzyjało nauce, nie jest jednak wymogiem koniecznym.

Sylabus

Autorzy

  • Izabela Stawowa — Politechnika Warszawska
  • Katarzyna Górniak — Politechnika Warszawska
  • Natalia Biedugnis — Politechnika Warszawska

Zawartość

  • Zachowania organizacyjne
  • Umiejętności interpersonalne niezbędne w zarządzaniu potencjałem społecznym organizacji
  • Komunikacja
  • Motywacja w teorii i praktyce
  • Przywództwo: przegląd teorii i praktyczne implikacje
  • Działania związane z zarządzaniem potencjałem społecznym organizacji

Literatura

  • A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, rozdz. VIII: Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, rozdz. IX: Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji.
  • P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox, Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • T. Witkowski (red.), Nowoczesne metody doboru i oceny personelu. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 2000.
  • Harvard Business Review, Harvard Business School Press, Przywództwo, Wydawnictwo Helion, 2005.
  • S. Robbins, Zasady zachowania w organizacji. Wydawnictwo Zysk i S-ka, Warszawa 2001.
  • P. Drucker, Zarządzanie w XXI wieku. Muza SA, Warszawa 2000

Moduły