Zio-10-wyk-Slajd3

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 13:55, 8 wrz 2006 autorstwa MOchodek (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Wprowadzenie

Wprowadzenie


Nieoczekiwane sytuacje w procesie tworzenia oprogramowania są niestety na tyle popularne, że niemal weszły już do „kanonu działań projektowych.” Członkowie organizacji projektowych, są świadomi i oswojeni z możliwością wystąpienia takich zdarzeń, przez co często ryzyko bywa ignorowane lub akceptowane, jako przysłowiowe „zło konieczne”, którego nie można uniknąć. W przedsięwzięciach zdarzają się nieprawidłowości związane z harmonogramowaniem, powodujące, że szczegółowy plan już przy rozpoczęciu prac jest często nierealny, czy wręcz niewykonalny. Z poprzednich wykładów pamiętają Państwo z pewnością problemy związane z pozyskaniem i ustaleniem ostatecznej wersji wymagań dla tworzonego produktu. Najdrobniejsze nawet błędy na etapie specyfikacji prac mają bardzo silny wpływ na sposób realizacji prac i ostateczny sukces przedsięwzięcia. Typowym niekorzystnym działaniem jest systematyczne rozszerzanie zakresu o dodatkowe wymagania lub swobodne modyfikowanie istotnych założeń projektowych, bez zwracania uwagi na konsekwencje. W takich działaniach celują często nieodpowiedzialni klienci, którzy „usztywniając” cenę i czas realizacji, oczekują spełnienia wszystkich, nawet najbardziej absurdalnych wymagań. Prowadzi to zwykle do efektu tzw. „pełzającego zakresu”, czyli do dynamicznych zmian zakresu już w trakcie realizacji projektu. Nie bez znaczenia jest wpływ czynnika ludzkiego, czyli doświadczenie, kompetencje, czy skład zespołu uczestniczącego w przedsięwzięciu.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>