Zaawansowane CPP
Z Studia Informatyczne
Forma zajęć
Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)
Opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zaawansowanymi technikami programowania obiektowego w C++.
Sylabus
Autor
- Piotr Białas
Wymagania wstępne
- Programowanie Obiektowe
- Znajomość C++
Zawartość
- Szablony (templates)
- programowanie generyczne
- koncepty (STL)
- kontenery i algorytmy generyczne
- klasy cech i wytycznych
- metaprogramowanie, szablony wyrażeń
- zastosowanie szablonów do implementacji podstawowych wzorców obiektowych
- programowanie generyczne
- Wyjątki.
- bezpieczna obsługa wyjątków
- wyjątki a kontenery (STL)
- Alokacja pamięci
- operator new, własne alokatory pamięci
- obsługa błędów przydziału pamięci
- alokatory w STL
- Narzędzia programistyczne
- kontrola wersji (Subversion)
- testowanie (CPPUnit)
Literatura
- Stroustroup Jezyk C++.
- Alexandrescu Modern C++ Design, Generic Programming and Design Patterns Applied, 2001 Addison-Wesley.
- S. Meyers, STL w praktyce. 50 sposobów efektywnego wykorzystania, 2004 Helion.
- S. Meyers,C++, 50 efektywnych sposobów na udoskonalenie Twoich programów, 2003 Helion.
- S. Meyers, More effective C++
- B. Eckel, Ch. Allinson, Thinking in C++” Tom 2 2004 Helion.
- B. Meyer, Object Oriented Software Construction
- Strona SGI http://www.sgi.com/tech/stl/
Moduły
- Szablony I (ćwiczenia)
- Programowanie uogólnione (ćwiczenia)
- Szablony II (ćwiczenia)
- mod9 (ćwiczenia)
- Klasy cech (ćwiczenia)
- Funkcje typów i inne sztuczki (ćwiczenia)
- Klasy wytycznych (ćwiczenia)
- Metaprogramowanie (ćwiczenia)
- Szablony wyrażeń (ćwiczenia)
- mod11 (ćwiczenia)
- mod10 (ćwiczenia)
- mod14 (ćwiczenia)
- mod12 (ćwiczenia)
- mod13 (ćwiczenia)
- mod15 (ćwiczenia)