Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka/Test 2: Statystyka opisowa: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 30: | Linia 30: | ||
z szeregu rozdzielczego z klasami: <center><math>\displaystyle (-2,1],(1,4],(4,7],</math></center> są jednakowe. | z szeregu rozdzielczego z klasami: <center><math>\displaystyle (-2,1],(1,4],(4,7],</math></center> są jednakowe. | ||
<wrongoption> <math> | <wrongoption> <math>-1,2,5</math>.</wrongoption> | ||
<wrongoption> <math> | <wrongoption> <math>-0.5, 5.5</math>.</wrongoption> | ||
<rightoption> <math> | <rightoption> <math>-\frac{1}{2}, \frac{5}{2},5\frac{1}{2},-\frac{1}{2},5\frac{1}{2},\frac{5}{2}</math>.</rightoption> | ||
<wrongoption> <math> | <wrongoption> <math>-\frac{1}{2}, \frac{5}{2},5\frac{1}{2},5\frac{1}{2},\frac{5}{2}</math>.</wrongoption> | ||
</quiz> | </quiz> | ||
Wersja z 22:48, 22 sie 2023
Rozważmy następujący ciąg wartości pewnej cechy :
Wówczas dla cechy :
mediana jest równa średniej.
.
moda wynosi .
średni błąd jest większy niż wariancja.
Jeżeli cecha przyjmuje wartości , gdzie dla , to:
dla każdego .
dystrybuanta empiryczna cechy (liczona z danych surowych) jest niemalejącą funkcją ciągłą.
jeżeli dla każdych , to mediana nie jest liczbą całkowitą.
.
Czy jest możliwe, aby ?
Tak, ale tylko dla szeregu rozdzielczego.
Nie.
Tak.
Tak, ale tylko w przypadku, gdy zbiór wartości cechy zawiera co najwyżej elementy.
Spośród poniższych ciągów wybierz te, dla których odchylenia standardowe liczone z danych surowych oraz
z szeregu rozdzielczego z klasami:
są jednakowe.
.
.
.
.
Która z poniższych funkcji jest dystrybuantą następującego szeregu rozdzielczego (zapisanego w notacji programu Maple):
[-4 .. -2, -2 .. 0, Weight(0 .. 2, 4), Weight(2 .. 4, 2)]?
, dla , dla , dla , dla , dla .
, .
, dla , dla , <wrongoption> dla , dla , dla .
, dla , dla .
Przygotowujący się do obrony pracy magisterskiej student piątego roku informatyki uczelni , stosującej -stopniową skalę ocen: , , , , , , posiada średnią ze wszystkich przedmiotów równą . Przy ustalaniu oceny końcowej, uczelnia stosuje średnią ważoną z wagami: średnia ocen ze studiów z wagą , ocena pracy magisterskiej z wagą oraz ocena egzaminu magisterskiego z wagą , wystawiając ocenę bardzo dobrą tym, dla których średnia ta wynosi co najmniej . W których z poniższych przypadków student może liczyć na ocenę bardzo dobrą?
Jednakowe oceny z pracy magisterskiej oraz z egzaminu magisterskiego.
Ocena z pracy magisterskiej oraz z egzaminu magisterskiego.
Średnia (zwykła) z pracy magisterskiej i z egzaminu magisterskiego równa .
Nigdy.