Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka/Test 14: Komputerowe metody statystyki: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
m Zastępowanie tekstu - "\textrm{" na "\text{" |
||
Linia 43: | Linia 43: | ||
<wrongoption><math>\displaystyle \displaystyle K(x) = \left\{\begin{array} {rl} | <wrongoption><math>\displaystyle \displaystyle K(x) = \left\{\begin{array} {rl} | ||
|x-1|, & 0<x< 2\\ | |x-1|, & 0<x< 2\\ | ||
0, & x\leq 0 \ | 0, & x\leq 0 \text{ lub } x\geq 2 \end{array} \right. </math>.</wrongoption> | ||
<rightoption><math>\displaystyle \displaystyle K(x)=\frac{1}{2}\cos{x}\cdot I_{[-\frac{\pi}{2},\frac{\pi}{2}]}(x)</math>.</rightoption> | <rightoption><math>\displaystyle \displaystyle K(x)=\frac{1}{2}\cos{x}\cdot I_{[-\frac{\pi}{2},\frac{\pi}{2}]}(x)</math>.</rightoption> | ||
<wrongoption><math>\displaystyle \displaystyle K(x) = \left\{\begin{array} {rl} | <wrongoption><math>\displaystyle \displaystyle K(x) = \left\{\begin{array} {rl} |
Wersja z 12:26, 9 cze 2020
Na bazie próbki prostej:
pochodzącej z rozkładu jednostajnego na odcinku (-1,0), używając jednej z opisanych w tym module metod wyznaczono -elementową próbkę losową z rozkładu o gęstości:
Spośród poniższych ciągów wybierz te, które mogły być wynikami działania tej procedury.
.
.
.
.
W których z poniższych przypadków, generator liczb pseudolosowych:
z pewnością nie da zadowalających rezultatów?
.
, .
, .
, .
Czy na bazie próbki prostej, pochodzącej z rozkładu ( i -- znane),
można wyznaczyć próbkę liczb pseudolosowych z rozkładu jednostajnego na odcinku ( i -- dowolne)?
Tak.
Tak, ale tylko w przypadku, gdy .
Tak, ale tylko w przypadku, gdy i .
Tak, ale tylko w przypadku, gdy i .
Które z poniższych funkcji są jądrami?
.
.
.
.
Estymatorem bootstrapowym wartości oczekiwanej (opartym na
średniej z próbki) nieznanego rozkładu, wyznaczonym na podstawie
10 replikacji próbki:
może być:
.
.
.
.
Dla próbki prostej:
otrzymano, przy użyciu jądra trójkątnego, estymator jądrowy gęstości taki, że . Jaka szerokości pasma mogła zostać w tym przypadku zastosowana?
.
.
.
.