Metody programowania: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Linia 47: | Linia 47: | ||
=== Literatura === | === Literatura === | ||
# ''Algorytmy+Struktury danych=Programy'' | # N.Wirth, ''Algorytmy+Struktury danych=Programy'', Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2001. | ||
# | # T.H.Cormen, Ch.E.Leiserson, R.L.Rivest, ''Wprowadzenie do algorytmiki'', Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2004. | ||
# ''Sztuka programowania komputerów tom 3'' | # D.E.Knuth, ''Sztuka programowania komputerów tom 3'', Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2002. | ||
=== Moduły === | === Moduły === |
Wersja z 19:34, 27 wrz 2006
Forma zajęć
Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)
Opis
Celem zajęć jest prezentacja technik programistycznych i struktur danych wykorzystywanych w programowaniu w małej i średniej skali.
Sylabus
Autor
- Piotr Chrząstowski-Wachtel — Uniwersytet Warszawski
Wymagania wstępne
- Wstęp do programowania
Zawartość
- Rekurencja:
- rekurencyjne wyrażanie pojęć
- zastosowania i implementacja
- dowodzenie poprawności procedur rekurencyjnych
- Programowanie z nawrotami:
- przeszukiwanie pełnej przestrzeni stanów
- ucinanie rekursji
- Metoda dziel i rządź:
- metoda inkrementacyjna
- podział binarny
- Dynamiczne struktury danych:
- typy wskaźnikowe
- wskaźnikowa realizacja list
- podstawowe operacje na listach
- listy jednokierunkowe, dwukierunkowe i cykliczne
- atrapy i strażnicy
- Liniowe struktury danych: stosy i kolejki:
- implementacja tablicowa i listowa
- implementacja grafu za pomocą list sąsiedztwa
- algorytmy DFS i BFS
- Drzewa:
- implementacja drzew dowolnego rzędu
- drzewa binarne
- obiegi drzew
- konwersja wyrażeń z postaci infiksowej na prefiksową i postfiksową (ONP)
- Programowanie zachłanne:
- algorytm Huffmana
- Metoda spamiętywania:
- programowanie dynamiczne
- problem plecakowy
- optymalne mnożenie wielu macierzy
Literatura
- N.Wirth, Algorytmy+Struktury danych=Programy, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2001.
- T.H.Cormen, Ch.E.Leiserson, R.L.Rivest, Wprowadzenie do algorytmiki, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2004.
- D.E.Knuth, Sztuka programowania komputerów tom 3, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2002.
Moduły
- Rekursja
- Moduł 2 Ćwiczenia do modułu 2 (listy)
- Moduł 3 Ćwiczenia do modułu 3 (drzewa)
- Moduł 4 Ćwiczenia do modułu 4 (stosy i kolejki)
- Moduł 5 Ćwiczenia do modułu 5 (programowanie zachłanne)
- Moduł 6 Ćwiczenia do modułu 6 (programowanie dynamiczne)