Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka/Test 2: Statystyka opisowa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Rogoda (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Rogoda (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 29: Linia 29:


<quiz>
<quiz>
Spośród poniższych ciągów wybierz te, dla których odchylenia standardowe liczone z danych surowych oraz
Spośród poniższych ciągów wybierz te, dla których odchylenia standardowe liczone z danych surowych oraz z szeregu rozdzielczego z klasami: <center><math>\displaystyle (-2,1],(1,4],(4,7],</math></center>
z szeregu rozdzielczego z klasami: <center><math>\displaystyle (-2,1],(1,4],(4,7],</math></center>
są jednakowe.
są jednakowe.
<wrongoption><math>\displaystyle \di -1,2,5</math>. </wrongoption>
<wrongoption><math>\displaystyle \di -1,2,5</math>. </wrongoption>

Wersja z 19:38, 19 wrz 2006

Rozważmy następujący ciąg wartości pewnej cechy X:

5,2,1,4,7,3,10,3,2,5,1,7.

Wówczas dla cechy X:

mediana jest równa średniej.

me<x¯.

moda wynosi 3.

średni błąd jest większy niż wariancja.


Jeżeli cecha X przyjmuje wartości x1,,x100, gdzie xi dla i=1,,100, to:

mexi dla każdego i=1,,100.

dystrybuanta empiryczna cechy X (liczona z danych surowych) jest niemalejącą funkcją ciągłą.

jeżeli xixj dla każdych i,j=1,,100, to mediana nie jest liczbą całkowitą.

s1002.


Czy jest możliwe, aby q1=q3?

Tak, ale tylko dla szeregu rozdzielczego.

Nie.

Tak.

Tak, ale tylko w przypadku, gdy zbiór wartości cechy zawiera co najwyżej 4 elementy.


Spośród poniższych ciągów wybierz te, dla których odchylenia standardowe liczone z danych surowych oraz z szeregu rozdzielczego z klasami:

(2,1],(1,4],(4,7],

są jednakowe.

Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di -1,2,5} .

Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di -0.5, 5.5} .

Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di -\frac{1}{2}, \frac{5}{2},5\frac{1}{2},-\frac{1}{2},5\frac{1}{2},\frac{5}{2}} .

Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di -\frac{1}{2}, \frac{5}{2},5\frac{1}{2},5\frac{1}{2},\frac{5}{2}} .


Która z poniższych funkcji jest dystrybuantą następującego szeregu rozdzielczego (zapisanego w notacji programu Maple):

[-4 .. -2, -2 .. 0, Weight(0 .. 2, 4), Weight(2 .. 4, 2)]?

Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\r”): {\displaystyle \displaystyle F\colon \r\str \r} , F(x)=0 dla x(,4], F(x)=0.5 dla x(4,0], F(x)=2 dla x(0,2], F(x)=1 dla x(2,4], F(x)=1 dla x(4,).

Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di F\colon [-4,4]\str \r} , Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di F(x)=\int_{-4}^x hist(s)\,ds} .

Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\r”): {\displaystyle \displaystyle F\colon \r\str \r} , F(x)=0 dla x(,4], F(x)=0.5x dla x(4,0], F(x)=2x dla x(0,2], F(x)=x dla x(2,4], F(x)=1 dla x(4,).

Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di G\colon \r\str \r} , Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di G(x)=\int_{-\infty}^x hist(s)\,ds} dla x(,4], Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di G(x)=1} dla x(4,).


Przygotowujący się do obrony pracy magisterskiej student piątego roku informatyki uczelni X, stosującej 6-stopniową skalę ocen: 2, 3, 3.5, 4, 4.5, 5, posiada średnią ze wszystkich przedmiotów równą 4.47. Przy ustalaniu oceny końcowej, uczelnia X stosuje średnią ważoną z wagami: średnia ocen ze studiów z wagą 2, ocena pracy magisterskiej z wagą 1 oraz ocena egzaminu magisterskiego z wagą 1, wystawiając ocenę bardzo dobrą tym, dla których średnia ta wynosi co najmniej 4.5. W których z poniższych przypadków student może liczyć na ocenę bardzo dobrą?

Jednakowe oceny 4.5 z pracy magisterskiej oraz z egzaminu magisterskiego.

Ocena 5 z pracy magisterskiej oraz 4 z egzaminu magisterskiego.

Średnia (zwykła) z pracy magisterskiej i z egzaminu magisterskiego równa 4.75.

Nigdy.