Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka/Test 2: Statystyka opisowa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Rogoda (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Rogoda (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 2: Linia 2:
Rozważmy następujący ciąg wartości pewnej cechy <math>\displaystyle X</math>:
Rozważmy następujący ciąg wartości pewnej cechy <math>\displaystyle X</math>:
<center><math>\displaystyle -5,2,-1,4,7,3,10,3,2,-5,1,7.</math></center>
<center><math>\displaystyle -5,2,-1,4,7,3,10,3,2,-5,1,7.</math></center>
Wówczas dla cechy <math>\displaystyle X</math>:
Wówczas dla cechy <math>\displaystyle X</math>:
<wrongoption>mediana jest równa średniej. </wrongoption>
<wrongoption>mediana jest równa średniej. </wrongoption>
<rightoption><math>\displaystyle me<\bar{x}</math>. </rightoption>
<rightoption><math>\displaystyle me<\bar{x}</math>. </rightoption>
Linia 31: Linia 31:
Spośród poniższych ciągów wybierz te, dla których odchylenia standardowe liczone z danych surowych oraz
Spośród poniższych ciągów wybierz te, dla których odchylenia standardowe liczone z danych surowych oraz
z szeregu rozdzielczego z klasami: <center><math>\displaystyle (-2,1],(1,4],(4,7],</math></center>
z szeregu rozdzielczego z klasami: <center><math>\displaystyle (-2,1],(1,4],(4,7],</math></center>
są jednakowe.
są jednakowe.
<wrongoption><math>\displaystyle \di -1,2,5</math>. </wrongoption>
<wrongoption><math>\displaystyle \di -1,2,5</math>. </wrongoption>
<wrongoption><math>\displaystyle \di -0.5, 5.5</math>. </wrongoption>
<wrongoption><math>\displaystyle \di -0.5, 5.5</math>. </wrongoption>
Linia 47: Linia 47:
<wrongoption><math>\displaystyle \di F\colon [-4,4]\str \r</math>, <math>\displaystyle \di F(x)=\int_{-4}^x hist(s)\,ds</math>. </wrongoption>
<wrongoption><math>\displaystyle \di F\colon [-4,4]\str \r</math>, <math>\displaystyle \di F(x)=\int_{-4}^x hist(s)\,ds</math>. </wrongoption>
<wrongoption><math>\displaystyle F\colon \r\str \r</math>, <math>\displaystyle F(x)=0</math> dla <math>\displaystyle x\in (-\infty,-4]</math>, <math>\displaystyle F(x)=0.5x</math> dla <math>\displaystyle x\in (-4,0]</math>, <math>\displaystyle F(x)=2x</math> dla <math>\displaystyle x\in (0,2]</math>, <math>\displaystyle F(x)=x</math> dla <math>\displaystyle x\in (2,4]</math>, <math>\displaystyle F(x)=1</math> dla <math>\displaystyle x\in (4,\infty)</math>. </wrongoption>
<wrongoption><math>\displaystyle F\colon \r\str \r</math>, <math>\displaystyle F(x)=0</math> dla <math>\displaystyle x\in (-\infty,-4]</math>, <math>\displaystyle F(x)=0.5x</math> dla <math>\displaystyle x\in (-4,0]</math>, <math>\displaystyle F(x)=2x</math> dla <math>\displaystyle x\in (0,2]</math>, <math>\displaystyle F(x)=x</math> dla <math>\displaystyle x\in (2,4]</math>, <math>\displaystyle F(x)=1</math> dla <math>\displaystyle x\in (4,\infty)</math>. </wrongoption>
<rightoption><math>\displaystyle \di G\colon \r\str \r</math>, <math>\displaystyle \di G(x)=\int_{-\infty}^x hist(s)\,ds</math>
<rightoption><math>\displaystyle \di G\colon \r\str \r</math>, <math>\displaystyle \di G(x)=\int_{-\infty}^x hist(s)\,ds</math> dla <math>\displaystyle x\in (-\infty,4]</math>, <math>\displaystyle \di G(x)=1</math> dla <math>\displaystyle x\in (4,\infty)</math>. </rightoption>
    dla <math>\displaystyle x\in (-\infty,4]</math>, <math>\displaystyle \di G(x)=1</math> dla <math>\displaystyle x\in (4,\infty)</math>. </rightoption>
</quiz>  
</quiz>  



Wersja z 19:37, 19 wrz 2006

Rozważmy następujący ciąg wartości pewnej cechy X:

5,2,1,4,7,3,10,3,2,5,1,7.

Wówczas dla cechy X:

mediana jest równa średniej.

me<x¯.

moda wynosi 3.

średni błąd jest większy niż wariancja.


Jeżeli cecha X przyjmuje wartości x1,,x100, gdzie xi dla i=1,,100, to:

mexi dla każdego i=1,,100.

dystrybuanta empiryczna cechy X (liczona z danych surowych) jest niemalejącą funkcją ciągłą.

jeżeli xixj dla każdych i,j=1,,100, to mediana nie jest liczbą całkowitą.

s1002.


Czy jest możliwe, aby q1=q3?

Tak, ale tylko dla szeregu rozdzielczego.

Nie.

Tak.

Tak, ale tylko w przypadku, gdy zbiór wartości cechy zawiera co najwyżej 4 elementy.


Spośród poniższych ciągów wybierz te, dla których odchylenia standardowe liczone z danych surowych oraz

z szeregu rozdzielczego z klasami:

(2,1],(1,4],(4,7],

są jednakowe.

Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di -1,2,5} .

Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di -0.5, 5.5} .

Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di -\frac{1}{2}, \frac{5}{2},5\frac{1}{2},-\frac{1}{2},5\frac{1}{2},\frac{5}{2}} .

Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di -\frac{1}{2}, \frac{5}{2},5\frac{1}{2},5\frac{1}{2},\frac{5}{2}} .


Która z poniższych funkcji jest dystrybuantą następującego szeregu rozdzielczego (zapisanego w notacji programu Maple):

[-4 .. -2, -2 .. 0, Weight(0 .. 2, 4), Weight(2 .. 4, 2)]?

Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\r”): {\displaystyle \displaystyle F\colon \r\str \r} , F(x)=0 dla x(,4], F(x)=0.5 dla x(4,0], F(x)=2 dla x(0,2], F(x)=1 dla x(2,4], F(x)=1 dla x(4,).

Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di F\colon [-4,4]\str \r} , Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di F(x)=\int_{-4}^x hist(s)\,ds} .

Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\r”): {\displaystyle \displaystyle F\colon \r\str \r} , F(x)=0 dla x(,4], F(x)=0.5x dla x(4,0], F(x)=2x dla x(0,2], F(x)=x dla x(2,4], F(x)=1 dla x(4,).

Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di G\colon \r\str \r} , Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di G(x)=\int_{-\infty}^x hist(s)\,ds} dla x(,4], Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di G(x)=1} dla x(4,).


Przygotowujący się do obrony pracy magisterskiej student piątego roku informatyki uczelni X, stosującej 6-stopniową skalę ocen: 2, 3, 3.5, 4, 4.5, 5, posiada średnią ze wszystkich przedmiotów równą 4.47. Przy ustalaniu oceny końcowej, uczelnia X stosuje średnią ważoną z wagami: średnia ocen ze studiów z wagą 2, ocena pracy magisterskiej z wagą 1 oraz ocena egzaminu magisterskiego z wagą 1, wystawiając ocenę bardzo dobrą tym, dla których średnia ta wynosi co najmniej 4.5. W których z poniższych przypadków student może liczyć na ocenę bardzo dobrą?

Jednakowe oceny 4.5 z pracy magisterskiej oraz z egzaminu magisterskiego.

Ocena 5 z pracy magisterskiej oraz 4 z egzaminu magisterskiego.

Średnia (zwykła) z pracy magisterskiej i z egzaminu magisterskiego równa 4.75.

Nigdy.