Zaawansowane CPP: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Matiunreal (dyskusja | edycje) |
Matiunreal (dyskusja | edycje) |
||
Linia 33: | Linia 33: | ||
=== Literatura === | === Literatura === | ||
*Alexandrescu ''Modern C++ Design, Generic Programming and Design Patterns Applied'', 2001 Addison-Wesley. | *Alexandrescu ''"Modern C++ Design, Generic Programming and Design Patterns Applied"'', 2001 Addison-Wesley. | ||
*B. Meyer, ''Object Oriented Software Construction'' | *B. Meyer, ''"Object Oriented Software Construction"'' | ||
*D. | *D. Vandervoorde, N. Josuttis ''"C++ Szablony, Vademecum profesjonalisty"'', Helion S.A 2003. | ||
*Alexandrescu ''"Nowoczesne projektowanie"''. | *Alexandrescu ''"Nowoczesne projektowanie"''. | ||
*Stroustroup ''Jezyk C++''. | *Stroustroup ''"Jezyk C++"''. | ||
*Josuttis ''STL''. | *N. Josuttis ''"STL"''. | ||
*B. Eckel, Ch. Allinson, ''Thinking in C++ | *B. Eckel, Ch. Allinson, ''"Thinking in C++"'' Tom 2 2004 Helion. | ||
*S. Meyers,''C++, 50 efektywnych sposobów na udoskonalenie Twoich programów'', 2003 Helion. | *S. Meyers,''"C++, 50 efektywnych sposobów na udoskonalenie Twoich programów"'', 2003 Helion. | ||
*S. Meyers, ''More effective C++'' | *S. Meyers, ''"More effective C++"'' | ||
*S. Meyers, ''STL w praktyce. 50 sposobów efektywnego wykorzystania'', 2004 Helion. | *S. Meyers, ''"STL w praktyce. 50 sposobów efektywnego wykorzystania"'', 2004 Helion. | ||
*Strona SGI http://www.sgi.com/tech/stl/ | *Strona SGI http://www.sgi.com/tech/stl/ | ||
*BOOST | *BOOST |
Wersja z 21:52, 23 sie 2006
Forma zajęć
Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)
Opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zaawansowanymi technikami programowania obiektowego w C++.
Sylabus
Autor
- Piotr Białas
Wymagania wstępne
- Programowanie Obiektowe
- Znajomość C++
Zawartość
- Szablony (templates)
- programowanie generyczne
- koncepty (STL)
- kontenery i algorytmy generyczne
- klasy cech i wytycznych
- metaprogramowanie, szablony wyrażeń
- zastosowanie szablonów do implementacji podstawowych wzorców obiektowych
- programowanie generyczne
- Wyjątki.
- bezpieczna obsługa wyjątków
- wyjątki a kontenery (STL)
- Alokacja pamięci
- operator new, własne alokatory pamięci
- obsługa błędów przydziału pamięci
- alokatory w STL
- Narzędzia programistyczne
- kontrola wersji (Subversion)
- testowanie (CPPUnit)
Literatura
- Alexandrescu "Modern C++ Design, Generic Programming and Design Patterns Applied", 2001 Addison-Wesley.
- B. Meyer, "Object Oriented Software Construction"
- D. Vandervoorde, N. Josuttis "C++ Szablony, Vademecum profesjonalisty", Helion S.A 2003.
- Alexandrescu "Nowoczesne projektowanie".
- Stroustroup "Jezyk C++".
- N. Josuttis "STL".
- B. Eckel, Ch. Allinson, "Thinking in C++" Tom 2 2004 Helion.
- S. Meyers,"C++, 50 efektywnych sposobów na udoskonalenie Twoich programów", 2003 Helion.
- S. Meyers, "More effective C++"
- S. Meyers, "STL w praktyce. 50 sposobów efektywnego wykorzystania", 2004 Helion.
- Strona SGI http://www.sgi.com/tech/stl/
- BOOST
- CRTP
- "patterns"
Moduły
- Wstęp
- Szablony I (ćwiczenia)
- Programowanie uogólnione (ćwiczenia)
- Szablony II (ćwiczenia)
- Testowanie (ćwiczenia)
- Klasy cech (ćwiczenia)
- Funkcje typów i inne sztuczki (ćwiczenia)
- Klasy wytycznych (ćwiczenia)
- Metaprogramowanie (ćwiczenia)
- Szablony wyrażeń (ćwiczenia)
- Inteligentne wskaźniki (ćwiczenia)
- Funktory (ćwiczenia)
- Używanie funktorów (ćwiczenia)
- mod12 (ćwiczenia)
- mod13 (ćwiczenia)
- mod15 (ćwiczenia)