Inżynieria oprogramowania: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Linia 34: | Linia 34: | ||
===Moduły=== | ===Moduły=== | ||
# Wprowadzenie do przedmiotu (flash / pdf) (Ćwiczenia) | # Wprowadzenie do przedmiotu (flash / pdf) (Ćwiczenia) | ||
# [[Io-2-wyk-toc|Zasady skutecznego działania]] (flash / [[ | # [[Io-2-wyk-toc|Zasady skutecznego działania]] (flash / [[media:io-2-wyk.pdf|pdf]]) (Ćwiczenia) | ||
# Specyfikacja wymagań (Ł.Olek) (flash / pdf) (Ćwiczenia) | # Specyfikacja wymagań (Ł.Olek) (flash / pdf) (Ćwiczenia) | ||
# Kontrola jakości artefaktów (flash / pdf) ([[io-4-lab-wiki|Ćwiczenia]]) | # Kontrola jakości artefaktów (flash / pdf) ([[io-4-lab-wiki|Ćwiczenia]]) |
Wersja z 18:04, 17 sie 2006
Forma zajęć
Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)
Opis
Zasady, metody i narzędzia prowadzenia projektów programistycznych.
Sylabus
Autor
- Jerzy Nawrocki
Wymagania wstępne
- Podstawy programowania
- Funkcje, relacje i zbiory. Elementy logiki matematycznej: rachunek zdań i tautologie. Rekurencja.
- Programowanie obiektowe.
Zawartość
- Zasady skutecznego działania
- Personal Software Process
- Specyfikacja wymagań
- Kontrola jakości artefaktów
- Język UML
- Metody formalne
- Wzorce projektowe
- Zarządzanie konfiguracą
- Wprowadzenie do testowania
- Automatyzacja wykonywania testów
- Ewolucja oprogramowania i refaktoryzacja
- Programowanie Ekstremalne
Moduły
- Wprowadzenie do przedmiotu (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Zasady skutecznego działania (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Specyfikacja wymagań (Ł.Olek) (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Kontrola jakości artefaktów (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Język UML, cz. I (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Język UML, cz. II (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Metody formalne (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Wzorce projektowe (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Zarządzanie konfiguracją (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Wprowadzenie do testowania (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Automatyzacja wykonywania testów (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Programowanie Ekstremalne (flash / pdf) (Ćwiczenia)
- Ewolucja oprogramowania i refaktoryzacja (flash / pdf) (Ćwiczenia)
Literatura
- M.Fowler, K.Scott. UML w kropelce. LTP, 2002.
- S.Covey. 7 nawyków skutecznego działania. REBIS, 2002.
- W.Humphrey. A Discipline for Software Engineering. Addison-Wesley, 1995.
- K.Beck, A.Cynthia. Wydajne programowanie – Extreme Programming. Mikom, 2005.