Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka/Test 2: Statystyka opisowa: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
<center><math>\displaystyle -5,2,-1,4,7,3,10,3,2,-5,1,7.</math></center> | <center><math>\displaystyle -5,2,-1,4,7,3,10,3,2,-5,1,7.</math></center> | ||
Wówczas dla cechy <math>\displaystyle X</math>: | Wówczas dla cechy <math>\displaystyle X</math>: | ||
<wrongoption>mediana jest równa średniej. </wrongoption> | <wrongoption>mediana jest równa średniej.</wrongoption> | ||
<rightoption><math>\displaystyle me<\bar{x}</math>. </rightoption> | <rightoption><math>\displaystyle me<\bar{x}</math>.</rightoption> | ||
<rightoption>moda wynosi <math>\displaystyle 3</math>. </rightoption> | <rightoption>moda wynosi <math>\displaystyle 3</math>.</rightoption> | ||
<wrongoption>średni błąd jest większy niż wariancja. </wrongoption> | <wrongoption>średni błąd jest większy niż wariancja.</wrongoption> | ||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz> | <quiz> | ||
Jeżeli cecha <math>\displaystyle X</math> przyjmuje wartości <math>\displaystyle x_1,\ldots,x_{100}</math>, gdzie <math>\displaystyle x_i\in \mathbb{Z}</math> dla <math>\displaystyle i=1,\ldots,100</math>, to: | Jeżeli cecha <math>\displaystyle X</math> przyjmuje wartości <math>\displaystyle x_1,\ldots,x_{100}</math>, gdzie <math>\displaystyle x_i\in \mathbb{Z}</math> dla <math>\displaystyle i=1,\ldots,100</math>, to: | ||
<wrongoption><math>\displaystyle me\neq x_i</math> dla każdego <math>\displaystyle i=1,\ldots,100</math>. </wrongoption> | <wrongoption><math>\displaystyle me\neq x_i</math> dla każdego <math>\displaystyle i=1,\ldots,100</math>.</wrongoption> | ||
<wrongoption>dystrybuanta empiryczna cechy <math>\displaystyle X</math> (liczona z danych surowych) jest niemalejącą funkcją ciągłą. </wrongoption> | <wrongoption>dystrybuanta empiryczna cechy <math>\displaystyle X</math> (liczona z danych surowych) jest niemalejącą funkcją ciągłą.</wrongoption> | ||
<wrongoption>jeżeli <math>\displaystyle x_i\neq x_j</math> dla każdych <math>\displaystyle i,j=1,\ldots,100</math>, to mediana nie jest liczbą całkowitą. </wrongoption> | <wrongoption>jeżeli <math>\displaystyle x_i\neq x_j</math> dla każdych <math>\displaystyle i,j=1,\ldots,100</math>, to mediana nie jest liczbą całkowitą.</wrongoption> | ||
<rightoption><math>\displaystyle s_{100}^2\in \mathbb{Q}</math>. </rightoption> | <rightoption><math>\displaystyle s_{100}^2\in \mathbb{Q}</math>.</rightoption> | ||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz> | <quiz> | ||
Czy jest możliwe, aby <math>\displaystyle q_1=q_3</math>? | Czy jest możliwe, aby <math>\displaystyle q_1=q_3</math>? | ||
<wrongoption> Tak, ale tylko dla szeregu rozdzielczego.</wrongoption> | |||
<wrongoption> Nie.</wrongoption> | |||
<rightoption> Tak.</rightoption> | |||
<wrongoption> Tak, ale tylko w przypadku, gdy zbiór wartości cechy zawiera co najwyżej <math>\displaystyle 4</math> elementy.</wrongoption> | |||
</quiz> | |||
<quiz> | <quiz> | ||
Spośród poniższych ciągów wybierz te, dla których odchylenia standardowe liczone z danych surowych oraz z szeregu rozdzielczego z klasami: <center><math>\displaystyle (-2,1],(1,4],(4,7],</math></center> | Spośród poniższych ciągów wybierz te, dla których odchylenia standardowe liczone z danych surowych oraz | ||
są jednakowe. | z szeregu rozdzielczego z klasami: <center><math>\displaystyle (-2,1],(1,4],(4,7],</math></center> są jednakowe. | ||
<wrongoption> <math>\displaystyle \displaystyle -1,2,5</math>.</wrongoption> | |||
<wrongoption> <math>\displaystyle \displaystyle -0.5, 5.5</math>.</wrongoption> | |||
<rightoption> <math>\displaystyle \displaystyle -\frac{1}{2}, \frac{5}{2},5\frac{1}{2},-\frac{1}{2},5\frac{1}{2},\frac{5}{2}</math>.</rightoption> | |||
<wrongoption> <math>\displaystyle \displaystyle -\frac{1}{2}, \frac{5}{2},5\frac{1}{2},5\frac{1}{2},\frac{5}{2}</math>.</wrongoption> | |||
</quiz> | |||
<quiz> | <quiz> | ||
Która z poniższych funkcji jest dystrybuantą | Która z poniższych funkcji jest dystrybuantą | ||
następującego szeregu rozdzielczego (zapisanego w notacji programu Maple): | następującego szeregu rozdzielczego (zapisanego w notacji programu Maple): | ||
<center> | |||
[-4 .. -2, -2 .. 0, Weight(0 .. 2, 4), Weight(2 .. 4, 2)]? | [-4 .. -2, -2 .. 0, Weight(0 .. 2, 4), Weight(2 .. 4, 2)]? | ||
</center> | |||
<wrongoption><math>\displaystyle F\colon {\Bbb R}\longrightarrow {\Bbb R}</math>, <math>\displaystyle F(x)=0</math> dla <math>\displaystyle x\in (-\infty,-4]</math>, <math>\displaystyle F(x)=0.5</math> dla <math>\displaystyle x\in (-4,0]</math>, <math>\displaystyle F(x)=2</math> dla <math>\displaystyle x\in (0,2]</math>, <math>\displaystyle F(x)=1</math> dla <math>\displaystyle x\in (2,4]</math>, <math>\displaystyle F(x)=1</math> dla <math>\displaystyle x\in (4,\infty)</math>.</wrongoption> | |||
<wrongoption><math>\displaystyle F\colon [-4,4]\longrightarrow {\Bbb R}</math>, <math>\displaystyle \displaystyle F(x)=\int_{-4}^x hist(s)\,ds</math>.</wrongoption> | |||
<wrongoption><math>\displaystyle F\colon {\Bbb R}\longrightarrow {\Bbb R}</math>, <math>\displaystyle F(x)=0</math> dla <math>\displaystyle x\in (-\infty,-4]</math>, <math>\displaystyle F(x)=0.5x</math> dla <math>\displaystyle x\in (-4,0]</math>, | |||
<wrongoption><math>\displaystyle F(x)=2x</math> dla <math>\displaystyle x\in (0,2]</math>, <math>\displaystyle F(x)=x</math> dla <math>\displaystyle x\in (2,4]</math>, <math>\displaystyle F(x)=1</math> dla <math>\displaystyle x\in (4,\infty)</math>.</wrongoption> | |||
<rightoption><math>\displaystyle \displaystyle G\colon {\Bbb R}\longrightarrow {\Bbb R}</math>, <math>\displaystyle \displaystyle G(x)=\int_{-\infty}^x hist(s)\,ds</math> dla <math>\displaystyle x\in (-\infty,4]</math>, <math>\displaystyle \displaystyle G(x)=1</math> dla <math>\displaystyle x\in (4,\infty)</math>.</rightoption> | |||
</quiz> | |||
<quiz> | <quiz> | ||
Linia 57: | Linia 57: | ||
z wagą <math>\displaystyle 1</math>, wystawiając ocenę bardzo dobrą tym, dla których średnia ta wynosi co najmniej <math>\displaystyle 4.5</math>. | z wagą <math>\displaystyle 1</math>, wystawiając ocenę bardzo dobrą tym, dla których średnia ta wynosi co najmniej <math>\displaystyle 4.5</math>. | ||
W których z poniższych przypadków student może liczyć na ocenę bardzo dobrą? | W których z poniższych przypadków student może liczyć na ocenę bardzo dobrą? | ||
<wrongoption>Jednakowe oceny <math>\displaystyle 4.5</math> z pracy magisterskiej oraz z egzaminu magisterskiego. </wrongoption> | |||
<wrongoption>Ocena <math>\displaystyle 5</math> z pracy magisterskiej oraz <math>\displaystyle 4</math> z egzaminu magisterskiego. </wrongoption> | <wrongoption> Jednakowe oceny <math>\displaystyle 4.5</math> z pracy magisterskiej oraz z egzaminu magisterskiego.</wrongoption> | ||
<rightoption>Średnia (zwykła) z pracy magisterskiej i z egzaminu magisterskiego równa <math>\displaystyle 4.75</math>. </rightoption> | <wrongoption> Ocena <math>\displaystyle 5</math> z pracy magisterskiej oraz <math>\displaystyle 4</math> z egzaminu magisterskiego.</wrongoption> | ||
<wrongoption>Nigdy. </wrongoption> | <rightoption> Średnia (zwykła) z pracy magisterskiej i z egzaminu magisterskiego równa <math>\displaystyle 4.75</math>.</rightoption> | ||
<wrongoption> Nigdy.</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> |
Wersja z 22:39, 24 wrz 2006
Rozważmy następujący ciąg wartości pewnej cechy :
Wówczas dla cechy :
mediana jest równa średniej.
.
moda wynosi .
średni błąd jest większy niż wariancja.
Jeżeli cecha przyjmuje wartości , gdzie dla , to:
dla każdego .
dystrybuanta empiryczna cechy (liczona z danych surowych) jest niemalejącą funkcją ciągłą.
jeżeli dla każdych , to mediana nie jest liczbą całkowitą.
.
Czy jest możliwe, aby ?
Tak, ale tylko dla szeregu rozdzielczego.
Nie.
Tak.
Tak, ale tylko w przypadku, gdy zbiór wartości cechy zawiera co najwyżej elementy.
Spośród poniższych ciągów wybierz te, dla których odchylenia standardowe liczone z danych surowych oraz
z szeregu rozdzielczego z klasami:
są jednakowe.
.
.
.
.
Która z poniższych funkcji jest dystrybuantą następującego szeregu rozdzielczego (zapisanego w notacji programu Maple):
[-4 .. -2, -2 .. 0, Weight(0 .. 2, 4), Weight(2 .. 4, 2)]?
, dla , dla , dla , dla , dla .
, .
, dla , dla , <wrongoption> dla , dla , dla .
, dla , dla .
Przygotowujący się do obrony pracy magisterskiej student piątego roku informatyki uczelni , stosującej -stopniową skalę ocen: , , , , , , posiada średnią ze wszystkich przedmiotów równą . Przy ustalaniu oceny końcowej, uczelnia stosuje średnią ważoną z wagami: średnia ocen ze studiów z wagą , ocena pracy magisterskiej z wagą oraz ocena egzaminu magisterskiego z wagą , wystawiając ocenę bardzo dobrą tym, dla których średnia ta wynosi co najmniej . W których z poniższych przypadków student może liczyć na ocenę bardzo dobrą?
Jednakowe oceny z pracy magisterskiej oraz z egzaminu magisterskiego.
Ocena z pracy magisterskiej oraz z egzaminu magisterskiego.
Średnia (zwykła) z pracy magisterskiej i z egzaminu magisterskiego równa .
Nigdy.