Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka/Test 2: Statystyka opisowa: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
Rozważmy następujący ciąg wartości pewnej cechy <math>\displaystyle X</math>: | Rozważmy następujący ciąg wartości pewnej cechy <math>\displaystyle X</math>: | ||
<center><math>\displaystyle -5,2,-1,4,7,3,10,3,2,-5,1,7.</math></center> | <center><math>\displaystyle -5,2,-1,4,7,3,10,3,2,-5,1,7.</math></center> | ||
Wówczas dla cechy <math>\displaystyle X</math>: | |||
<wrongoption>mediana jest równa średniej. </wrongoption> | <wrongoption>mediana jest równa średniej. </wrongoption> | ||
<rightoption><math>\displaystyle me<\bar{x}</math>. </rightoption> | <rightoption><math>\displaystyle me<\bar{x}</math>. </rightoption> | ||
Linia 31: | Linia 31: | ||
Spośród poniższych ciągów wybierz te, dla których odchylenia standardowe liczone z danych surowych oraz | Spośród poniższych ciągów wybierz te, dla których odchylenia standardowe liczone z danych surowych oraz | ||
z szeregu rozdzielczego z klasami: <center><math>\displaystyle (-2,1],(1,4],(4,7],</math></center> | z szeregu rozdzielczego z klasami: <center><math>\displaystyle (-2,1],(1,4],(4,7],</math></center> | ||
są jednakowe. | |||
<wrongoption><math>\displaystyle \di -1,2,5</math>. </wrongoption> | <wrongoption><math>\displaystyle \di -1,2,5</math>. </wrongoption> | ||
<wrongoption><math>\displaystyle \di -0.5, 5.5</math>. </wrongoption> | <wrongoption><math>\displaystyle \di -0.5, 5.5</math>. </wrongoption> | ||
Linia 47: | Linia 47: | ||
<wrongoption><math>\displaystyle \di F\colon [-4,4]\str \r</math>, <math>\displaystyle \di F(x)=\int_{-4}^x hist(s)\,ds</math>. </wrongoption> | <wrongoption><math>\displaystyle \di F\colon [-4,4]\str \r</math>, <math>\displaystyle \di F(x)=\int_{-4}^x hist(s)\,ds</math>. </wrongoption> | ||
<wrongoption><math>\displaystyle F\colon \r\str \r</math>, <math>\displaystyle F(x)=0</math> dla <math>\displaystyle x\in (-\infty,-4]</math>, <math>\displaystyle F(x)=0.5x</math> dla <math>\displaystyle x\in (-4,0]</math>, <math>\displaystyle F(x)=2x</math> dla <math>\displaystyle x\in (0,2]</math>, <math>\displaystyle F(x)=x</math> dla <math>\displaystyle x\in (2,4]</math>, <math>\displaystyle F(x)=1</math> dla <math>\displaystyle x\in (4,\infty)</math>. </wrongoption> | <wrongoption><math>\displaystyle F\colon \r\str \r</math>, <math>\displaystyle F(x)=0</math> dla <math>\displaystyle x\in (-\infty,-4]</math>, <math>\displaystyle F(x)=0.5x</math> dla <math>\displaystyle x\in (-4,0]</math>, <math>\displaystyle F(x)=2x</math> dla <math>\displaystyle x\in (0,2]</math>, <math>\displaystyle F(x)=x</math> dla <math>\displaystyle x\in (2,4]</math>, <math>\displaystyle F(x)=1</math> dla <math>\displaystyle x\in (4,\infty)</math>. </wrongoption> | ||
<rightoption><math>\displaystyle \di G\colon \r\str \r</math>, <math>\displaystyle \di G(x)=\int_{-\infty}^x hist(s)\,ds</math> | <rightoption><math>\displaystyle \di G\colon \r\str \r</math>, <math>\displaystyle \di G(x)=\int_{-\infty}^x hist(s)\,ds</math> dla <math>\displaystyle x\in (-\infty,4]</math>, <math>\displaystyle \di G(x)=1</math> dla <math>\displaystyle x\in (4,\infty)</math>. </rightoption> | ||
</quiz> | </quiz> | ||
Wersja z 19:37, 19 wrz 2006
Rozważmy następujący ciąg wartości pewnej cechy :
Wówczas dla cechy :
mediana jest równa średniej.
.
moda wynosi .
średni błąd jest większy niż wariancja.
Jeżeli cecha przyjmuje wartości , gdzie dla , to:
dla każdego .
dystrybuanta empiryczna cechy (liczona z danych surowych) jest niemalejącą funkcją ciągłą.
jeżeli dla każdych , to mediana nie jest liczbą całkowitą.
.
Czy jest możliwe, aby ?
Tak, ale tylko dla szeregu rozdzielczego.
Nie.
Tak.
Tak, ale tylko w przypadku, gdy zbiór wartości cechy zawiera co najwyżej elementy.
Spośród poniższych ciągów wybierz te, dla których odchylenia standardowe liczone z danych surowych oraz
z szeregu rozdzielczego z klasami:
są jednakowe.
Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di -1,2,5} .
Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di -0.5, 5.5} .
Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di -\frac{1}{2}, \frac{5}{2},5\frac{1}{2},-\frac{1}{2},5\frac{1}{2},\frac{5}{2}} .
Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di -\frac{1}{2}, \frac{5}{2},5\frac{1}{2},5\frac{1}{2},\frac{5}{2}} .
Która z poniższych funkcji jest dystrybuantą
następującego szeregu rozdzielczego (zapisanego w notacji programu Maple):
[-4 .. -2, -2 .. 0, Weight(0 .. 2, 4), Weight(2 .. 4, 2)]?
Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\r”): {\displaystyle \displaystyle F\colon \r\str \r} , dla , dla , dla , dla , dla .
Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di F\colon [-4,4]\str \r} , Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di F(x)=\int_{-4}^x hist(s)\,ds} .
Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\r”): {\displaystyle \displaystyle F\colon \r\str \r} , dla , dla , dla , dla , dla .
Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di G\colon \r\str \r} , Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di G(x)=\int_{-\infty}^x hist(s)\,ds} dla , Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di G(x)=1} dla .
Przygotowujący się do obrony pracy magisterskiej student piątego roku informatyki uczelni , stosującej
-stopniową skalę ocen: , , , , , ,
posiada średnią ze wszystkich przedmiotów równą . Przy ustalaniu oceny końcowej, uczelnia stosuje średnią
ważoną z wagami: średnia ocen ze studiów z wagą , ocena pracy magisterskiej z wagą oraz ocena egzaminu magisterskiego
z wagą , wystawiając ocenę bardzo dobrą tym, dla których średnia ta wynosi co najmniej .
W których z poniższych przypadków student może liczyć na ocenę bardzo dobrą?
Jednakowe oceny z pracy magisterskiej oraz z egzaminu magisterskiego.
Ocena z pracy magisterskiej oraz z egzaminu magisterskiego.
Średnia (zwykła) z pracy magisterskiej i z egzaminu magisterskiego równa .
Nigdy.