Zaawansowane CPP: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Matiunreal (dyskusja | edycje) |
Matiunreal (dyskusja | edycje) |
||
Linia 33: | Linia 33: | ||
=== Literatura === | === Literatura === | ||
*Alexandrescu ''Modern C++ Design, Generic Programming and Design Patterns Applied'', 2001 Addison-Wesley. | |||
*B. Meyer, ''Object Oriented Software Construction'' | |||
*D. Vandervoorde, N. Josuttis ''"C++ Szablony, Vademecum profesjonalisty"'', Helion S.A 2003. | |||
*Alexandrescu ''"Nowoczesne projektowanie"''. | |||
*Stroustroup ''Jezyk C++''. | *Stroustroup ''Jezyk C++''. | ||
* | *Josuttis ''STL''. | ||
* | *B. Eckel, Ch. Allinson, ''Thinking in C++” Tom 2 2004 Helion.'' | ||
*S. Meyers,''C++, 50 efektywnych sposobów na udoskonalenie Twoich programów'', 2003 Helion. | *S. Meyers,''C++, 50 efektywnych sposobów na udoskonalenie Twoich programów'', 2003 Helion. | ||
*S. Meyers, ''More effective C++'' | *S. Meyers, ''More effective C++'' | ||
* | *S. Meyers, ''STL w praktyce. 50 sposobów efektywnego wykorzystania'', 2004 Helion. | ||
*Strona SGI http://www.sgi.com/tech/stl/ | *Strona SGI http://www.sgi.com/tech/stl/ | ||
*BOOST | |||
*CRTP | |||
*"patterns" | |||
== Moduły == | == Moduły == |
Wersja z 21:51, 23 sie 2006
Forma zajęć
Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)
Opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zaawansowanymi technikami programowania obiektowego w C++.
Sylabus
Autor
- Piotr Białas
Wymagania wstępne
- Programowanie Obiektowe
- Znajomość C++
Zawartość
- Szablony (templates)
- programowanie generyczne
- koncepty (STL)
- kontenery i algorytmy generyczne
- klasy cech i wytycznych
- metaprogramowanie, szablony wyrażeń
- zastosowanie szablonów do implementacji podstawowych wzorców obiektowych
- programowanie generyczne
- Wyjątki.
- bezpieczna obsługa wyjątków
- wyjątki a kontenery (STL)
- Alokacja pamięci
- operator new, własne alokatory pamięci
- obsługa błędów przydziału pamięci
- alokatory w STL
- Narzędzia programistyczne
- kontrola wersji (Subversion)
- testowanie (CPPUnit)
Literatura
- Alexandrescu Modern C++ Design, Generic Programming and Design Patterns Applied, 2001 Addison-Wesley.
- B. Meyer, Object Oriented Software Construction
- D. Vandervoorde, N. Josuttis "C++ Szablony, Vademecum profesjonalisty", Helion S.A 2003.
- Alexandrescu "Nowoczesne projektowanie".
- Stroustroup Jezyk C++.
- Josuttis STL.
- B. Eckel, Ch. Allinson, Thinking in C++” Tom 2 2004 Helion.
- S. Meyers,C++, 50 efektywnych sposobów na udoskonalenie Twoich programów, 2003 Helion.
- S. Meyers, More effective C++
- S. Meyers, STL w praktyce. 50 sposobów efektywnego wykorzystania, 2004 Helion.
- Strona SGI http://www.sgi.com/tech/stl/
- BOOST
- CRTP
- "patterns"
Moduły
- Wstęp
- Szablony I (ćwiczenia)
- Programowanie uogólnione (ćwiczenia)
- Szablony II (ćwiczenia)
- Testowanie (ćwiczenia)
- Klasy cech (ćwiczenia)
- Funkcje typów i inne sztuczki (ćwiczenia)
- Klasy wytycznych (ćwiczenia)
- Metaprogramowanie (ćwiczenia)
- Szablony wyrażeń (ćwiczenia)
- Inteligentne wskaźniki (ćwiczenia)
- Funktory (ćwiczenia)
- Używanie funktorów (ćwiczenia)
- mod12 (ćwiczenia)
- mod13 (ćwiczenia)
- mod15 (ćwiczenia)