Zio-2-2-lab: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 51: | Linia 51: | ||
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | <div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | ||
4. System zarządzania jakością | 4. System zarządzania jakością | ||
:4.1. Wymagania ogólne ‹ Podejście systemowe do zarządzania, Przywództwo, Ciągłe doskonalenie | :4.1. Wymagania ogólne ‹ '''Podejście systemowe do zarządzania, Przywództwo, Ciągłe doskonalenie''' | ||
:4.2. Wymagania dotyczące dokumentacji ‹ Przywództwo, Zaangażowanie ludzi, | :4.2. Wymagania dotyczące dokumentacji ‹ '''Przywództwo, Zaangażowanie ludzi, ''' | ||
5. Odpowiedzialność kierownictwa | 5. Odpowiedzialność kierownictwa | ||
:5.1. Zaangażowanie kierownictwa ‹ Przywództwo | :5.1. Zaangażowanie kierownictwa ‹ '''Przywództwo''' | ||
:5.2. Orientacja na klienta ‹ Orientacja na klienta, Przywództwo | :5.2. Orientacja na klienta ‹ '''Orientacja na klienta, Przywództwo''' | ||
:5.3. Polityka jakości ‹ | :5.3. Polityka jakości ‹ ''' Orientacja na klienta, Przywództwo''' | ||
:5.4. Planowanie ‹ Przywództwo, Podejście procesowe, Ciągłe doskonalenie | :5.4. Planowanie ‹ '''Przywództwo, Podejście procesowe, Ciągłe doskonalenie''' | ||
:5.5. Odpowiedzialność, uprawnienia i komunikacja ‹ Przywództwo, Zaangażowanie ludzi, Podejście procesowe | :5.5. Odpowiedzialność, uprawnienia i komunikacja ‹''' Przywództwo, Zaangażowanie ludzi, Podejście procesowe''' | ||
:5.6. Przegląd zarządzania ‹ Przywództwo, Ciągłe doskonalenie | :5.6. Przegląd zarządzania ‹''' Przywództwo, Ciągłe doskonalenie''' | ||
6. Zarządzanie zasobami | 6. Zarządzanie zasobami | ||
:6.1. Zapewnianie zasobów ‹ Przywództwo, Zaangażowanie ludzi, Podejście procesowe | :6.1. Zapewnianie zasobów ‹ '''Przywództwo, Zaangażowanie ludzi, Podejście procesowe''' | ||
:6.2. Zasoby ludzkie ‹ Przywództwo, Zaangażowanie ludzi | :6.2. Zasoby ludzkie ‹ '''Przywództwo, Zaangażowanie ludzi''' | ||
:6.3. Infrastruktura ‹ Przywództwo, Zaangażowanie ludzi | :6.3. Infrastruktura ‹ '''Przywództwo, Zaangażowanie ludzi''' | ||
:6.4. Środowisko pracy ‹ Przywództwo, Zaangażowanie ludzi | :6.4. Środowisko pracy ‹ '''Przywództwo, Zaangażowanie ludzi''' | ||
7. Realizacja wyrobu | 7. Realizacja wyrobu | ||
:7.1. Planowanie realizacji wyrobu ‹ Orientacja na klienta, Przywództwo, Ciągłe doskonalenie | :7.1. Planowanie realizacji wyrobu ‹ '''Orientacja na klienta, Przywództwo, Ciągłe doskonalenie''' | ||
:7.2. Procesy związane z klientem ‹ Orientacja na klienta | :7.2. Procesy związane z klientem ‹ '''Orientacja na klienta''' | ||
:7.3. Projektowanie i rozwój ‹ Podejście procesowe, Podejście systemowe do zarządzania, Ciągłe doskonalenie | :7.3. Projektowanie i rozwój ‹ '''Podejście procesowe, Podejście systemowe do zarządzania, Ciągłe doskonalenie''' | ||
:7.4. Zakupy ‹ Orientacja na klienta, Wzajemnie korzystne powiązania z dostawcami, Podejmowanie decyzji na podstawie faktów | :7.4. Zakupy ‹ '''Orientacja na klienta, Wzajemnie korzystne powiązania z dostawcami, Podejmowanie decyzji na podstawie faktów''' | ||
:7.5. Produkcja i dostarczenie usług ‹ Orientacja na klienta, Podejście procesowe, Podejście systemowe do zarządzania, Ciągłe doskonalenie | :7.5. Produkcja i dostarczenie usług ‹ '''Orientacja na klienta, Podejście procesowe, Podejście systemowe do zarządzania, Ciągłe doskonalenie''' | ||
:7.6. Nadzorowanie wyposażenia do monitorowania i pomiarów ‹ Podejście procesowe, Podejście systemowe do zarządzania, Ciągłe doskonalenie, Podejmowanie decyzji na podstawie faktów | :7.6. Nadzorowanie wyposażenia do monitorowania i pomiarów ‹''' Podejście procesowe, Podejście systemowe do zarządzania, Ciągłe doskonalenie, Podejmowanie decyzji na podstawie faktów ''' | ||
8. Pomiary, analiza i doskonalenie | 8. Pomiary, analiza i doskonalenie | ||
:8.1. Postanowienia ogólne ‹ Orientacja na klienta | :8.1. Postanowienia ogólne ‹ '''Orientacja na klienta''' | ||
:8.2. Monitorowanie i pomiary ‹ Orientacja na klienta, Podejście procesowe, Ciągłe doskonalenie, Podejmowanie decyzji na podstawie faktów | :8.2. Monitorowanie i pomiary ‹ '''Orientacja na klienta, Podejście procesowe, Ciągłe doskonalenie, Podejmowanie decyzji na podstawie faktów''' | ||
:8.3. Nadzór nad produktem niezgodnym ‹ Orientacja na klienta, Ciągłe doskonalenie | :8.3. Nadzór nad produktem niezgodnym ‹ '''Orientacja na klienta, Ciągłe doskonalenie''' | ||
:8.4. Analiza danych ‹ Ciągłe doskonalenie, Podejmowanie decyzji na podstawie faktów | :8.4. Analiza danych ‹ '''Ciągłe doskonalenie, Podejmowanie decyzji na podstawie faktów''' | ||
:8.5. Doskonalenie ‹ Ciągłe doskonalenie | :8.5. Doskonalenie ‹ '''Ciągłe doskonalenie''' | ||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> |
Wersja z 11:58, 7 sie 2006
Ćwiczenia – Standardy serii ISO-9000 (część II)
Zadanie 1. Stworzenie polityki jakości
Jednym z elementów normy ISO 9001:2000 (rozdział 5.3), jest stworzenie polityki jakości w firmie. Obowiązek ten spoczywa na najwyższym kierownictwie.
Zadanie polega na stworzeniu polityki jakości dla Twojej firmy, zatrudniającej 10 specjalistów z branży IT i zajmuje się wytwarzaniem oprogramowania, systemów informatycznych. Firma specjalizuje się zarówno w tworzeniu oprogramowania, jak i dostarczaniu urządzeń (czytników kart magnetycznych, kodów paskowych itd.).
Dokument polityki jakości powinien składać się z czterech części:
- Preambuła – określa zakres działalności i misję
- Cel działań
- Metody wspierające cele
- Odwołanie do normy ISO 9001:2000, jako sposobu realizacji zamierzeń pro-jakościowych
Szablon dokumentu (doc]).
Zadanie 2. Zasady zarządzania jakością a norma ISO 9001:2000
Na wykładzie przedstawiono 8 zasad zarządzania jakością pochodzących z normy ISO 9000:2005. Zadanie polega na przyporządkowaniu do poszczególnych rozdziałów normy ISO 9001:2000 wspomnianych już zasad zarządzania jakością.
4. System zarządzania jakością
- 4.1. Wymagania ogólne ‹ .......................................................................................................
- 4.2. Wymagania dotyczące dokumentacji ‹ ............................................................................
5. Odpowiedzialność kierownictwa
- 5.1. Zaangażowanie kierownictwa ‹ .......................................................................................
- 5.2. Orientacja na klienta ‹ .....................................................................................................
- 5.3. Polityka jakości ‹ ..............................................................................................................
- 5.4. Planowanie ‹ ....................................................................................................................
- 5.5. Odpowiedzialność, uprawnienia i komunikacja ‹ .............................................................
- 5.6. Przegląd zarządzania ‹ ....................................................................................................
6. Zarządzanie zasobami
- 6.1. Zapewnianie zasobów ‹ ..................................................................................................
- 6.2. Zasoby ludzkie ‹ ..............................................................................................................
- 6.3. Infrastruktura ‹ .................................................................................................................
- 6.4. Środowisko pracy ‹ ..........................................................................................................
7. Realizacja wyrobu
- 7.1. Planowanie realizacji wyrobu ‹ ........................................................................................
- 7.2. Procesy związane z klientem ‹ ........................................................................................
- 7.3. Projektowanie i rozwój ‹ ..................................................................................................
- 7.4. Zakupy ‹ ..........................................................................................................................
- 7.5. Produkcja i dostarczenie usług ‹ .....................................................................................
- 7.6. Nadzorowanie wyposażenia do monitorowania i pomiarów ‹ ........................................
8. Pomiary, analiza i doskonalenie
- 8.1. Postanowienia ogólne ‹ ...................................................................................................
- 8.2. Monitorowanie i pomiary ‹ ...............................................................................................
- 8.3. Nadzór nad produktem niezgodnym ‹ .............................................................................
- 8.4. Analiza danych ‹ ..............................................................................................................
- 8.5. Doskonalenie ‹ ................................................................................................................
Przykładowe przyporządkowanie
Pytania do dyskusji
- Czy wdrożenie ISO w organizacji zawsze wpływa na podniesienie jakości produktów?
- Jakie elementy według Ciebie powinny być poddane audytowi najbardziej wnikliwie?