Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka/Test 14: Komputerowe metody statystyki: Różnice pomiędzy wersjami
m Zastępowanie tekstu – „.</math>” na „</math>.” |
m Zastępowanie tekstu – „ </math>” na „</math>” |
||
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<quiz>Na bazie próbki prostej: <center><math>-0.75, -0.03, -0.72, -0.6 | <quiz>Na bazie próbki prostej: <center><math>-0.75, -0.03, -0.72, -0.6</math>,</center> | ||
pochodzącej z rozkładu jednostajnego na odcinku (-1,0), używając jednej z opisanych w tym module | pochodzącej z rozkładu jednostajnego na odcinku (-1,0), używając jednej z opisanych w tym module | ||
Linia 15: | Linia 15: | ||
<quiz>W których z poniższych przypadków, generator liczb pseudolosowych: | <quiz>W których z poniższych przypadków, generator liczb pseudolosowych: | ||
<center><math>X_{n+1}=aX_n+b \;\;(\mathrm{mod } \;p) | <center><math>X_{n+1}=aX_n+b \;\;(\mathrm{mod } \;p)</math>,</center> | ||
z pewnością nie da zadowalających rezultatów? | z pewnością nie da zadowalających rezultatów? | ||
Linia 40: | Linia 40: | ||
<rightoption><math>K(x) = \left\{\begin{array} {rl} | <rightoption><math>K(x) = \left\{\begin{array} {rl} | ||
|x|, & |x| < 1\\ | |x|, & |x| < 1\\ | ||
0, & |x| \ge 1 \end{array} \right. </math>.</rightoption> | 0, & |x| \ge 1 \end{array} \right.</math>.</rightoption> | ||
<wrongoption><math>K(x) = \left\{\begin{array} {rl} | <wrongoption><math>K(x) = \left\{\begin{array} {rl} | ||
|x-1|, & 0<x< 2\\ | |x-1|, & 0<x< 2\\ | ||
0, & x\leq 0 \text{ lub } x\geq 2 \end{array} \right. </math>.</wrongoption> | 0, & x\leq 0 \text{ lub } x\geq 2 \end{array} \right.</math>.</wrongoption> | ||
<rightoption><math>K(x)=\frac{1}{2}\cos{x}\cdot I_{[-\frac{\pi}{2},\frac{\pi}{2}]}(x)</math>.</rightoption> | <rightoption><math>K(x)=\frac{1}{2}\cos{x}\cdot I_{[-\frac{\pi}{2},\frac{\pi}{2}]}(x)</math>.</rightoption> | ||
<wrongoption><math>K(x) = \left\{\begin{array} {rl} | <wrongoption><math>K(x) = \left\{\begin{array} {rl} | ||
\frac{1}{2}, & |x| < 2\\ | \frac{1}{2}, & |x| < 2\\ | ||
0, & |x| \ge 2 \end{array} \right. </math>.</wrongoption> | 0, & |x| \ge 2 \end{array} \right.</math>.</wrongoption> | ||
</quiz> | </quiz> | ||
Linia 54: | Linia 54: | ||
średniej z próbki) nieznanego rozkładu, wyznaczonym na podstawie | średniej z próbki) nieznanego rozkładu, wyznaczonym na podstawie | ||
10 replikacji próbki: | 10 replikacji próbki: | ||
<center><math>4,1,1 | <center><math>4,1,1</math>,</center> | ||
może być: | może być: | ||
Linia 66: | Linia 66: | ||
<quiz>Dla próbki prostej: | <quiz>Dla próbki prostej: | ||
<center><math>1,3,2,3,4,2,5 | <center><math>1,3,2,3,4,2,5</math>,</center> | ||
otrzymano, przy użyciu jądra trójkątnego, estymator jądrowy gęstości <math>\hat{f}</math> taki, że <math>\hat{f}(2)=\frac{1}{4}</math>. | otrzymano, przy użyciu jądra trójkątnego, estymator jądrowy gęstości <math>\hat{f}</math> taki, że <math>\hat{f}(2)=\frac{1}{4}</math>. |
Aktualna wersja na dzień 10:47, 5 wrz 2023
Na bazie próbki prostej:
pochodzącej z rozkładu jednostajnego na odcinku (-1,0), używając jednej z opisanych w tym module metod wyznaczono -elementową próbkę losową z rozkładu o gęstości:
Spośród poniższych ciągów wybierz te, które mogły być wynikami działania tej procedury.
.
.
.
.
W których z poniższych przypadków, generator liczb pseudolosowych:
z pewnością nie da zadowalających rezultatów?
.
, .
, .
, .
Czy na bazie próbki prostej, pochodzącej z rozkładu ( i -- znane),
można wyznaczyć próbkę liczb pseudolosowych z rozkładu jednostajnego na odcinku ( i -- dowolne)?
Tak.
Tak, ale tylko w przypadku, gdy .
Tak, ale tylko w przypadku, gdy i .
Tak, ale tylko w przypadku, gdy i .
Które z poniższych funkcji są jądrami?
.
.
.
.
Estymatorem bootstrapowym wartości oczekiwanej (opartym na
średniej z próbki) nieznanego rozkładu, wyznaczonym na podstawie
10 replikacji próbki:
może być:
.
.
.
.
Dla próbki prostej:
otrzymano, przy użyciu jądra trójkątnego, estymator jądrowy gęstości taki, że . Jaka szerokości pasma mogła zostać w tym przypadku zastosowana?
.
.
.
.