Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka/Test 2: Statystyka opisowa: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
m Zastępowanie tekstu – „,</math>” na „</math>,” |
||
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<quiz> | <quiz> | ||
Rozważmy następujący ciąg wartości pewnej cechy <math> | Rozważmy następujący ciąg wartości pewnej cechy <math>X</math>: | ||
<center><math> | <center><math>-5,2,-1,4,7,3,10,3,2,-5,1,7</math>.</center> | ||
Wówczas dla cechy <math> | Wówczas dla cechy <math>X</math>: | ||
<wrongoption>mediana jest równa średniej. </wrongoption> | <wrongoption>mediana jest równa średniej.</wrongoption> | ||
<rightoption><math> | <rightoption><math>me<\bar{x}</math>.</rightoption> | ||
<rightoption>moda wynosi <math> | <rightoption>moda wynosi <math>3</math>.</rightoption> | ||
<wrongoption>średni błąd jest większy niż wariancja. </wrongoption> | <wrongoption>średni błąd jest większy niż wariancja.</wrongoption> | ||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz> | <quiz> | ||
Jeżeli cecha <math> | Jeżeli cecha <math>X</math> przyjmuje wartości <math>x_1,\ldots,x_{100}</math>, gdzie <math>x_i\in \mathbb{Z}</math> dla <math>i=1,\ldots,100</math>, to: | ||
<wrongoption><math> | <wrongoption><math>me\neq x_i</math> dla każdego <math>i=1,\ldots,100</math>.</wrongoption> | ||
<wrongoption>dystrybuanta empiryczna cechy <math> | <wrongoption>dystrybuanta empiryczna cechy <math>X</math> (liczona z danych surowych) jest niemalejącą funkcją ciągłą.</wrongoption> | ||
<wrongoption>jeżeli <math> | <wrongoption>jeżeli <math>x_i\neq x_j</math> dla każdych <math>i,j=1,\ldots,100</math>, to mediana nie jest liczbą całkowitą.</wrongoption> | ||
<rightoption><math> | <rightoption><math>s_{100}^2\in \mathbb{Q}</math>.</rightoption> | ||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz> | <quiz> | ||
Czy jest możliwe, aby <math> | Czy jest możliwe, aby <math>q_1=q_3</math>? | ||
<wrongoption> Tak, ale tylko dla szeregu rozdzielczego.</wrongoption> | |||
<wrongoption> Nie.</wrongoption> | |||
<rightoption> Tak.</rightoption> | |||
<wrongoption> Tak, ale tylko w przypadku, gdy zbiór wartości cechy zawiera co najwyżej <math>4</math> elementy.</wrongoption> | |||
</quiz> | |||
<quiz> | <quiz> | ||
Spośród poniższych ciągów wybierz te, dla których odchylenia standardowe liczone z danych surowych oraz z szeregu rozdzielczego z klasami: <center><math> | Spośród poniższych ciągów wybierz te, dla których odchylenia standardowe liczone z danych surowych oraz | ||
są jednakowe. | z szeregu rozdzielczego z klasami: <center><math>(-2,1],(1,4],(4,7]</math>,</center> są jednakowe. | ||
<wrongoption> <math>-1,2,5</math>.</wrongoption> | |||
<wrongoption> <math>-0.5, 5.5</math>.</wrongoption> | |||
<rightoption> <math>-\frac{1}{2}, \frac{5}{2},5\frac{1}{2},-\frac{1}{2},5\frac{1}{2},\frac{5}{2}</math>.</rightoption> | |||
<wrongoption> <math>-\frac{1}{2}, \frac{5}{2},5\frac{1}{2},5\frac{1}{2},\frac{5}{2}</math>.</wrongoption> | |||
</quiz> | |||
<quiz> | <quiz> | ||
Która z poniższych funkcji jest dystrybuantą | Która z poniższych funkcji jest dystrybuantą | ||
następującego szeregu rozdzielczego (zapisanego w notacji programu Maple): | następującego szeregu rozdzielczego (zapisanego w notacji programu Maple): | ||
<center> | |||
[-4 .. -2, -2 .. 0, Weight(0 .. 2, 4), Weight(2 .. 4, 2)]? | [-4 .. -2, -2 .. 0, Weight(0 .. 2, 4), Weight(2 .. 4, 2)]? | ||
</center> | |||
<wrongoption><math>F\colon {\Bbb R}\longrightarrow {\Bbb R}</math>, <math>F(x)=0</math> dla <math>x\in (-\infty,-4]</math>, <math>F(x)=0.5</math> dla <math>x\in (-4,0]</math>, <math>F(x)=2</math> dla <math>x\in (0,2]</math>, <math>F(x)=1</math> dla <math>x\in (2,4]</math>, <math>F(x)=1</math> dla <math>x\in (4,\infty)</math>.</wrongoption> | |||
<wrongoption><math>F\colon [-4,4]\longrightarrow {\Bbb R}</math>, <math>F(x)=\int_{-4}^x hist(s)\,ds</math>.</wrongoption> | |||
<wrongoption><math>F\colon {\Bbb R}\longrightarrow {\Bbb R}</math>, <math>F(x)=0</math> dla <math>x\in (-\infty,-4]</math>, <math>F(x)=0.5x</math> dla <math>x\in (-4,0]</math>, | |||
<wrongoption><math>F(x)=2x</math> dla <math>x\in (0,2]</math>, <math>F(x)=x</math> dla <math>x\in (2,4]</math>, <math>F(x)=1</math> dla <math>x\in (4,\infty)</math>.</wrongoption> | |||
<rightoption><math>G\colon {\Bbb R}\longrightarrow {\Bbb R}</math>, <math>G(x)=\int_{-\infty}^x hist(s)\,ds</math> dla <math>x\in (-\infty,4]</math>, <math>G(x)=1</math> dla <math>x\in (4,\infty)</math>.</rightoption> | |||
</quiz> | |||
<quiz> | <quiz> | ||
Przygotowujący się do obrony pracy magisterskiej student piątego roku informatyki uczelni <math> | Przygotowujący się do obrony pracy magisterskiej student piątego roku informatyki uczelni <math>X</math>, stosującej | ||
<math> | <math>6</math>-stopniową skalę ocen: <math>2</math>, <math>3</math>, <math>3.5</math>, <math>4</math>, <math>4.5</math>, <math>5</math>, | ||
posiada średnią ze wszystkich przedmiotów równą <math> | posiada średnią ze wszystkich przedmiotów równą <math>4.47</math>. Przy ustalaniu oceny końcowej, uczelnia <math>X</math> stosuje średnią | ||
ważoną z wagami: średnia ocen ze studiów z wagą <math> | ważoną z wagami: średnia ocen ze studiów z wagą <math>2</math>, ocena pracy magisterskiej z wagą <math>1</math> oraz ocena egzaminu magisterskiego | ||
z wagą <math> | z wagą <math>1</math>, wystawiając ocenę bardzo dobrą tym, dla których średnia ta wynosi co najmniej <math>4.5</math>. | ||
W których z poniższych przypadków student może liczyć na ocenę bardzo dobrą? | W których z poniższych przypadków student może liczyć na ocenę bardzo dobrą? | ||
<wrongoption>Jednakowe oceny <math> | |||
<wrongoption>Ocena <math> | <wrongoption> Jednakowe oceny <math>4.5</math> z pracy magisterskiej oraz z egzaminu magisterskiego.</wrongoption> | ||
<rightoption>Średnia (zwykła) z pracy magisterskiej i z egzaminu magisterskiego równa <math> | <wrongoption> Ocena <math>5</math> z pracy magisterskiej oraz <math>4</math> z egzaminu magisterskiego.</wrongoption> | ||
<wrongoption>Nigdy. </wrongoption> | <rightoption> Średnia (zwykła) z pracy magisterskiej i z egzaminu magisterskiego równa <math>4.75</math>.</rightoption> | ||
<wrongoption> Nigdy.</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> |
Aktualna wersja na dzień 09:29, 5 wrz 2023
Rozważmy następujący ciąg wartości pewnej cechy :
Wówczas dla cechy :
mediana jest równa średniej.
.
moda wynosi .
średni błąd jest większy niż wariancja.
Jeżeli cecha przyjmuje wartości , gdzie dla , to:
dla każdego .
dystrybuanta empiryczna cechy (liczona z danych surowych) jest niemalejącą funkcją ciągłą.
jeżeli dla każdych , to mediana nie jest liczbą całkowitą.
.
Czy jest możliwe, aby ?
Tak, ale tylko dla szeregu rozdzielczego.
Nie.
Tak.
Tak, ale tylko w przypadku, gdy zbiór wartości cechy zawiera co najwyżej elementy.
Spośród poniższych ciągów wybierz te, dla których odchylenia standardowe liczone z danych surowych oraz
z szeregu rozdzielczego z klasami:
są jednakowe.
.
.
.
.
Która z poniższych funkcji jest dystrybuantą następującego szeregu rozdzielczego (zapisanego w notacji programu Maple):
[-4 .. -2, -2 .. 0, Weight(0 .. 2, 4), Weight(2 .. 4, 2)]?
, dla , dla , dla , dla , dla .
, .
, dla , dla , <wrongoption> dla , dla , dla .
, dla , dla .
Przygotowujący się do obrony pracy magisterskiej student piątego roku informatyki uczelni , stosującej -stopniową skalę ocen: , , , , , , posiada średnią ze wszystkich przedmiotów równą . Przy ustalaniu oceny końcowej, uczelnia stosuje średnią ważoną z wagami: średnia ocen ze studiów z wagą , ocena pracy magisterskiej z wagą oraz ocena egzaminu magisterskiego z wagą , wystawiając ocenę bardzo dobrą tym, dla których średnia ta wynosi co najmniej . W których z poniższych przypadków student może liczyć na ocenę bardzo dobrą?
Jednakowe oceny z pracy magisterskiej oraz z egzaminu magisterskiego.
Ocena z pracy magisterskiej oraz z egzaminu magisterskiego.
Średnia (zwykła) z pracy magisterskiej i z egzaminu magisterskiego równa .
Nigdy.