Testy 2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Beret (dyskusja | edycje)
m Zastępowanie tekstu – „<math> ” na „<math>”
 
(Nie pokazano 126 wersji utworzonych przez 8 użytkowników)
Linia 4: Linia 4:
'''sdfdfsfdsdf'''
'''sdfdfsfdsdf'''
[[tutaj link wewnętrzny-aaa]]
[[tutaj link wewnętrzny-aaa]]
== ukrywajki zagnieżdzone ==
{{odpowiedz||
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
ukrywajka nr 1
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">1 ukrywajka
druga ukrywajka
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">druga...</div>
</div>
</div>
</div>
}}
== cw ==
{{cwiczenie| 4|cw4|
O pętli for można jednak myśleć jeszcze inaczej. Można wymagać, aby wszelkie zmiany wartości zmiennej sterującej <math>x</math> wewnątrz wykonania pętli nie miały wpływu na liczbę iteracji tej pętli. Przykładowo przy semantyce z poprzedniego zadania pętla:
'''for''' x := 1 '''to''' 10 '''do'''
  x := x + 1;
  y := y + x;
wykonuje się pięć razy, a zmienna y jest zwiększana łącznie o 2+4+6+8+10. Jeśli uznamy, że zmiany zmiennej x wewnątrz pętli nie wpływają na liczbę iteracji, to pętla wykona się 10 razy, a zmienna y zostanie zwiększona o 2+3+4+5+6+7+8+9+10+11.
Zdefiniuj taką semantykę.
}}
<table>
<tr>
<td> asnas </td> <td> 2gi </td>
</tr>
</table>
== Obrazek ==
[[Image:ryc1.jpg||thumbnail|45px||1.Geometryczne rozwiązanie równania ]]
[[Image:wykres1.jpg|thumb|111px|Enter the name of an image from Commons on any MediaWiki installation ..]]
[[Image:ryc1b.jpg||thumb|right|200px|2.Geometryczne rozwiązanie równania <math>x^2+10x=39</math>]]
[[Grafika:ryc1c.jpg|thumb|right|3.Geometryczne rozwiązanie równania <math>x^2+10x=39</math>]]
[[Grafika:ryc1d.gif|thumb|right|200px|4.GIFeometryczne rozwiązanie równania <math>x^2+10x=39</math>]]
[[image:r_do_n.png|left|noframe||ala ma kota]]
<center>
la la la pod spodem flash
</center>
<flash>file=Klocki.swf|width=450|height=250</flash>
la la la
a tu prezentacja
<flash>file=Wektor.swf|width=640|height=480</flash>
== test ==
[[Grafika:narzedzia.jpg]]
[[Grafika:nuty.jpg]]
[[Grafika:kroki.jpg]]
[[Grafika:narzedzia2.jpg]]
[[Grafika:przepis.jpg]]
[[Grafika:mapa.jpg]]
[[Grafika:wykres1.jpg]]
*1
**1.1
***1.1.1
**?
***?*1
**1.1
***1.1.1
**?
***?*1
**1.1
***1.1.1
**?
***?*1
**1.1
***1.1.1
**?
***?
=Wykresy do akcptacji:=
[[Image:wykres2.gif|thumb|to jest wykres nr1]]
[[Image:wykres2.jpg|thumb|left|Middle East; for more detailed pdf-version see [http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/reference_maps/pdf/middle_east.pdf]]]
[[Grafika:wykres2.jpg]]
[[Grafika:wykres3.jpg]]


== Headline text ==
== Headline text ==
Linia 14: Linia 104:
[[Testy_2/Podtest1/Podtest2]]
[[Testy_2/Podtest1/Podtest2]]
[[Testy_2/Podtest1]]
[[Testy_2/Podtest1]]
----
*[[testy_2/Wykład01]]
*[[testy_2wykład01-podejście2]]
*[[testy_2/Wykład04]]


==rozdz==
==rozdz==
Linia 24: Linia 118:
***?
***?


<math>
<math>  
\frac{\alpha}{\beta}
\frac{\alpha}{\beta}
</math>
</math>
==linia==
==linia==
[[FilmFlashDemo2|Demo2]]
[[FilmFlashDemo2|Demo2]]
\section{Podstawowe pojęcia i definicje}


=Podstawowe pojęcia i definicje=
\label{sec:podstawy}
\label{sec:podstawy}


Powyżej widzimy tytuł naszego przedmiotu, następnie jego autora oraz datę
Powyżej widzimy tytuł naszego przedmiotu, następnie jego autora oraz datę
pochodzenia bieżącej wersji, generowaną automatycznie.
pochodzenia bieżącej wersji, generowaną automatycznie.


Dane o przedmiocie i autorze definiujemy w pliku \lstux!dane.tex!:
Dane o przedmiocie i autorze definiujemy w pliku \lstux!dane.tex!:


\begin{latex}
\begin{latex}
\title{Geometria inaczej}
\title{Geometria inaczej}
\author{Piotr Goras}
\author{Piotr Goras}
\date{Wersja z \today}
\date{Wersja z \today}
\hyperbaseurl{http://osilek.mimuw.edu.pl} % link do strony naszego przedmiotu
\hyperbaseurl{http://osilek.mimuw.edu.pl} % link do strony naszego przedmiotu
\end{latex}
\end{latex}






 
{{definicja|Trójkąt prostokątny|dfn:kat_prosty|'''Trójkątem prostokątnym''' nazywamy taki trójkąt, który ma przynajmniej jeden kątprosty.
 
 
 
{{definicja|Trójkąt prostokątny|dfn:kat_prosty|
'''Trójkątem prostokątnym''' nazywamy taki trójkąt, który ma przynajmniej jeden kąt
prosty.
 
}}
}}
{{twierdzenie|Pitagoras|thm:pitagoras|
{{twierdzenie|Pitagoras|thm:pitagoras|
W trójkącie prostokątnym o przyprostokątnych <math>a</math>, <math>b</math> i przeciwprostokątnej <math>c</math>
W trójkącie prostokątnym o przyprostokątnych <math>a</math>, <math>b</math> i przeciwprostokątnej <math>c</math>
zawsze zachodzi  
zawsze zachodzi  
 
<math>a^2+b^2 = c^2</math>,
<math>
zob. rys.&nbsp;\ref{rys:trojkat}
 
a^2+b^2 = c^2,
 
</math>
 
zob. rys.~\ref{rys:trojkat}
 
 


}}
}}
\rysunek{trojkat}{Ilustracja twierdzenia Pitagorasa.}
\rysunek{trojkat}{Ilustracja twierdzenia Pitagorasa.}


Rysunki akceptujemy tylko w formacie PNG. Zdjęcia mogą także być w formacie JPG.
Rysunki akceptujemy tylko w formacie PNG. Zdjęcia mogą także być w formacie JPG.


\begin{proof}
\begin{proof}
Ble, ble.
Ble, ble.
\end{proof}
\end{proof}


 
W twierdzeniu&nbsp;\ref{thm:pitagoras} widać, jak można wykorzystać
 
definicję&nbsp;\ref{dfn:kat_prosty} do tego, by sformułować je bez potrzeby
W twierdzeniu~\ref{thm:pitagoras} widać, jak można wykorzystać
 
definicję~\ref{dfn:kat_prosty} do tego, by sformułować je bez potrzeby
 
stosowania \osiref{Analiza matematyczna}{miary Kąt'a}.
stosowania \osiref{Analiza matematyczna}{miary Kąt'a}.




 
{{stwierdzenie|||Nie każdy trójkąt jest prosty.
 
 
{{stwierdzenie|||
Nie każdy trójkąt jest prosty.
 
}}
}}
 
{{wniosek|||Są trójkąty o bokach długości <math>a</math>, <math>b</math>, <math>c</math>, dla których <math>a^2 + b^2 \neq c^2</math>.
 
{{wniosek|||
Są trójkąty o bokach długości <math>a</math>, <math>b</math>, <math>c</math>, dla których <math>a^2 + b^2 \neq c^2</math>.
 
}}
}}
 
{{uwaga|||To nie jest cała prawda o trójkątach! Dodatkowo, wiemy, że:
 
{{uwaga|||
To nie jest cała prawda o trójkątach! Dodatkowo, wiemy, że:
 
#w każdym trójkącie o bokach <math>a</math>, <math>b</math>, <math>c</math> zachodzi:
#w każdym trójkącie o bokach <math>a</math>, <math>b</math>, <math>c</math> zachodzi:
 
#;<math>a+b \geq c
#;<math>
</math>
 
#;a+b \geq c
 
#;</math>
 
#;
#;
#suma kątów w trójkącie jest większa od 90 stopni
#suma kątów w trójkącie jest większa od 90 stopni
#;
#;
#itd.
#itd.
#;
#;


}}
}}
 
==Równania==
 
\subsection{Równania}
 
 


\begin{latex}
\begin{latex}
 
<math>a + b = c
<math>
 
a + b = c
 
</math>
</math>
\end{latex}
\end{latex}


daje  
daje  
<math>a + b = c
</math>


<math>
a + b = c


<math>a + b = c, \textcolor{red}{text in blue}
</math>
</math>
\begin{latex}
\begin{equation}
a + b = c
\end{equation}
\end{latex}


daje  
daje  
 
<math>a + b = c,
\begin{equation}
</math>
 
a + b = c
 
\end{equation}
 
 
 
\begin{latex}
\begin{latex}
\begin{align}
\begin{align}
a + b &= c\\
a + b &= c\\
c + d + e &= f
c + d + e &= f
\end{align}
\end{align}
\end{latex}
\end{latex}


daje  
daje  
\begin{align}
\begin{align}
a + b &= c\\
a + b &= c\\
c + d + e &= f
c + d + e &= f
\end{align}
\end{align}


 
==Hiperłącza==
 
 
 
\subsection{Hiperłącza}
 
\label{sec:hiper}
\label{sec:hiper}


\url{http://www.mimuw.edu.pl}
\url{http://www.mimuw.edu.pl}


\href{http://www.mimuw.edu.pl}{Wydział Matematyki}


\href{wyklad1.html}{Link do podstrony w naszym przedmiocie}


\href{http://www.mimuw.edu.pl}{Wydział Matematyki}
==Inne informacje==
\label{sec:inne}


{{przyklad|||ala ma kota <math>y + x = \sin(z)</math> ala ma kota yy}}




\href{wyklad1.html}{Link do podstrony w naszym przedmiocie}


ala ma kota <math>\phi + y^{k} + x = \sin(z)</math> ala ma kota yy


{{cwiczenie| 4|cw4|
O pętli for można jednak myśleć jeszcze inaczej. Można wymagać, aby wszelkie zmiany wartości zmiennej sterującej <math>x</math> wewnątrz wykonania pętli nie miały wpływu na liczbę iteracji tej pętli. Przykładowo przy semantyce z poprzedniego zadania pętla:
'''for''' x :<nowiki>=</nowiki> 1 '''to''' 10 '''do'''
  x :<nowiki>=</nowiki> x + 1;
  y :<nowiki>=</nowiki> y + x;
wykonuje się pięć razy, a zmienna y jest zwiększana łącznie o 2+4+6+8+10. Jeśli uznamy, że zmiany zmiennej x wewnątrz pętli nie wpływają na liczbę iteracji, to pętla wykona się 10 razy, a zmienna y zostanie zwiększona o 2+3+4+5+6+7+8+9+10+11.
Zdefiniuj taką semantykę.
}}
==test==
{{
twierdzenie|[Twierdzenie Pitagorasa]|pitagoras|
W trójkącie prostokątnym o przyprostokątnych <math>a</math>, <math>b</math> i przeciwprostokątnej <math>c</math>
<table border=1><tr><td>la la la </td></tr></table>
zawsze zachodzi
<math>a^2+b^2 = c^2
</math>.
}}


\subsection{Inne informacje}


\label{sec:inne}
[[KolejnaStronaTestow]]

Aktualna wersja na dzień 22:14, 11 wrz 2023

Strona do testów pochylony tekst?? a to jaki? gruby :) sdfdfsfdsdf tutaj link wewnętrzny-aaa

ukrywajki zagnieżdzone

Odpowiedź

{{{2}}}

cw

Ćwiczenie 4

{{{3}}}
asnas 2gi

Obrazek

1.Geometryczne rozwiązanie równania
Enter the name of an image from Commons on any MediaWiki installation ..
2.Geometryczne rozwiązanie równania x2+10x=39
3.Geometryczne rozwiązanie równania x2+10x=39
4.GIFeometryczne rozwiązanie równania x2+10x=39
ala ma kota
ala ma kota

la la la pod spodem flash

<flash>file=Klocki.swf|width=450|height=250</flash>

la la la a tu prezentacja

<flash>file=Wektor.swf|width=640|height=480</flash>

test

  • 1
    • 1.1
      • 1.1.1
    • ?
      • ?*1
    • 1.1
      • 1.1.1
    • ?
      • ?*1
    • 1.1
      • 1.1.1
    • ?
      • ?*1
    • 1.1
      • 1.1.1
    • ?
      • ?

Wykresy do akcptacji:

to jest wykres nr1
Middle East; for more detailed pdf-version see [1]

Headline text

Template:moj szablon


Template:moj szablon

Testy_2/Podtest1/Podtest2 Testy_2/Podtest1


rozdz

rozdz

rozdzialik
  • 1
    • 1.1
      • 1.1.1
    • ?
      • ?

αβ

linia

Demo2

Podstawowe pojęcia i definicje

\label{sec:podstawy}

Powyżej widzimy tytuł naszego przedmiotu, następnie jego autora oraz datę pochodzenia bieżącej wersji, generowaną automatycznie.

Dane o przedmiocie i autorze definiujemy w pliku \lstux!dane.tex!:

\begin{latex} \title{Geometria inaczej} \author{Piotr Goras} \date{Wersja z \today} \hyperbaseurl{http://osilek.mimuw.edu.pl} % link do strony naszego przedmiotu \end{latex}


Definicja Trójkąt prostokątny

Trójkątem prostokątnym nazywamy taki trójkąt, który ma przynajmniej jeden kątprosty.

Twierdzenie Pitagoras

W trójkącie prostokątnym o przyprostokątnych a, b i przeciwprostokątnej c zawsze zachodzi a2+b2=c2, zob. rys. \ref{rys:trojkat}

\rysunek{trojkat}{Ilustracja twierdzenia Pitagorasa.}

Rysunki akceptujemy tylko w formacie PNG. Zdjęcia mogą także być w formacie JPG.

\begin{proof} Ble, ble. \end{proof}

W twierdzeniu \ref{thm:pitagoras} widać, jak można wykorzystać definicję \ref{dfn:kat_prosty} do tego, by sformułować je bez potrzeby stosowania \osiref{Analiza matematyczna}{miary Kąt'a}.


Stwierdzenie

Nie każdy trójkąt jest prosty.

Wniosek

Są trójkąty o bokach długości a, b, c, dla których a2+b2c2.
Uwaga
To nie jest cała prawda o trójkątach! Dodatkowo, wiemy, że:
  1. w każdym trójkącie o bokach a, b, c zachodzi:
    a+bc
  2. suma kątów w trójkącie jest większa od 90 stopni
  3. itd.

Równania

\begin{latex} a+b=c \end{latex}

daje a+b=c


Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\textcolor”): {\displaystyle a + b = c, \textcolor{red}{text in blue} }

daje

a+b=c,

\begin{latex} \begin{align} a + b &= c\\ c + d + e &= f \end{align} \end{latex}

daje \begin{align} a + b &= c\\ c + d + e &= f \end{align}

Hiperłącza

\label{sec:hiper}

\url{http://www.mimuw.edu.pl}

\href{http://www.mimuw.edu.pl}{Wydział Matematyki}

\href{wyklad1.html}{Link do podstrony w naszym przedmiocie}

Inne informacje

\label{sec:inne}

Przykład

ala ma kota y+x=sin(z) ala ma kota yy


ala ma kota ϕ+yk+x=sin(z) ala ma kota yy

Ćwiczenie 4

O pętli for można jednak myśleć jeszcze inaczej. Można wymagać, aby wszelkie zmiany wartości zmiennej sterującej x wewnątrz wykonania pętli nie miały wpływu na liczbę iteracji tej pętli. Przykładowo przy semantyce z poprzedniego zadania pętla:

for x := 1 to 10 do 
  x := x + 1;
  y := y + x;

wykonuje się pięć razy, a zmienna y jest zwiększana łącznie o 2+4+6+8+10. Jeśli uznamy, że zmiany zmiennej x wewnątrz pętli nie wpływają na liczbę iteracji, to pętla wykona się 10 razy, a zmienna y zostanie zwiększona o 2+3+4+5+6+7+8+9+10+11. Zdefiniuj taką semantykę.

test

Twierdzenie [Twierdzenie Pitagorasa]

{{{3}}}


KolejnaStronaTestow