Testy 2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Arturas (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
m Zastępowanie tekstu – „<math> ” na „<math>”
 
(Nie pokazano 139 wersji utworzonych przez 10 użytkowników)
Linia 4: Linia 4:
'''sdfdfsfdsdf'''
'''sdfdfsfdsdf'''
[[tutaj link wewnętrzny-aaa]]
[[tutaj link wewnętrzny-aaa]]
== ukrywajki zagnieżdzone ==
{{odpowiedz||
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
ukrywajka nr 1
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">1 ukrywajka
druga ukrywajka
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">druga...</div>
</div>
</div>
</div>
}}
== cw ==
{{cwiczenie| 4|cw4|
O pętli for można jednak myśleć jeszcze inaczej. Można wymagać, aby wszelkie zmiany wartości zmiennej sterującej <math>x</math> wewnątrz wykonania pętli nie miały wpływu na liczbę iteracji tej pętli. Przykładowo przy semantyce z poprzedniego zadania pętla:
'''for''' x := 1 '''to''' 10 '''do'''
  x := x + 1;
  y := y + x;
wykonuje się pięć razy, a zmienna y jest zwiększana łącznie o 2+4+6+8+10. Jeśli uznamy, że zmiany zmiennej x wewnątrz pętli nie wpływają na liczbę iteracji, to pętla wykona się 10 razy, a zmienna y zostanie zwiększona o 2+3+4+5+6+7+8+9+10+11.
Zdefiniuj taką semantykę.
}}
<table>
<tr>
<td> asnas </td> <td> 2gi </td>
</tr>
</table>
== Obrazek ==
[[Image:ryc1.jpg||thumbnail|45px||1.Geometryczne rozwiązanie równania ]]
[[Image:wykres1.jpg|thumb|111px|Enter the name of an image from Commons on any MediaWiki installation ..]]
[[Image:ryc1b.jpg||thumb|right|200px|2.Geometryczne rozwiązanie równania <math>x^2+10x=39</math>]]
[[Grafika:ryc1c.jpg|thumb|right|3.Geometryczne rozwiązanie równania <math>x^2+10x=39</math>]]
[[Grafika:ryc1d.gif|thumb|right|200px|4.GIFeometryczne rozwiązanie równania <math>x^2+10x=39</math>]]
[[image:r_do_n.png|left|noframe||ala ma kota]]
<center>
la la la pod spodem flash
</center>
<flash>file=Klocki.swf|width=450|height=250</flash>
la la la
a tu prezentacja
<flash>file=Wektor.swf|width=640|height=480</flash>
== test ==
[[Grafika:narzedzia.jpg]]
[[Grafika:nuty.jpg]]
[[Grafika:kroki.jpg]]
[[Grafika:narzedzia2.jpg]]
[[Grafika:przepis.jpg]]
[[Grafika:mapa.jpg]]
[[Grafika:wykres1.jpg]]
*1
**1.1
***1.1.1
**?
***?*1
**1.1
***1.1.1
**?
***?*1
**1.1
***1.1.1
**?
***?*1
**1.1
***1.1.1
**?
***?
=Wykresy do akcptacji:=
[[Image:wykres2.gif|thumb|to jest wykres nr1]]
[[Image:wykres2.jpg|thumb|left|Middle East; for more detailed pdf-version see [http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/reference_maps/pdf/middle_east.pdf]]]
[[Grafika:wykres2.jpg]]
[[Grafika:wykres3.jpg]]


== Headline text ==
== Headline text ==
Linia 9: Linia 99:
[[Template:moj szablon]]
[[Template:moj szablon]]
----
----
{{a to co zmienna1=z zm1|zm2=z nr2
i dalej kjdshf kjdhf kjdshf kjfds hkjdh kjhdf}}
[[Testy_2/Podtest1/Podtest2]]
[[Testy_2/Podtest1]]
----
*[[testy_2/Wykład01]]
*[[testy_2wykład01-podejście2]]
*[[testy_2/Wykład04]]
==rozdz==
===rozdz===
======rozdzialik======
*1
**1.1
***1.1.1
**?
***?
<math>
\frac{\alpha}{\beta}
</math>
==linia==
[[FilmFlashDemo2|Demo2]]
=Podstawowe pojęcia i definicje=
\label{sec:podstawy}
Powyżej widzimy tytuł naszego przedmiotu, następnie jego autora oraz datę
pochodzenia bieżącej wersji, generowaną automatycznie.
Dane o przedmiocie i autorze definiujemy w pliku \lstux!dane.tex!:
\begin{latex}
\title{Geometria inaczej}
\author{Piotr Goras}
\date{Wersja z \today}
\hyperbaseurl{http://osilek.mimuw.edu.pl} % link do strony naszego przedmiotu
\end{latex}
{{definicja|Trójkąt prostokątny|dfn:kat_prosty|'''Trójkątem prostokątnym''' nazywamy taki trójkąt, który ma przynajmniej jeden kątprosty.
}}
{{twierdzenie|Pitagoras|thm:pitagoras|
W trójkącie prostokątnym o przyprostokątnych <math>a</math>, <math>b</math> i przeciwprostokątnej <math>c</math>
zawsze zachodzi
<math>a^2+b^2 = c^2</math>,
zob. rys.&nbsp;\ref{rys:trojkat}
}}
\rysunek{trojkat}{Ilustracja twierdzenia Pitagorasa.}
Rysunki akceptujemy tylko w formacie PNG. Zdjęcia mogą także być w formacie JPG.
\begin{proof}
Ble, ble.
\end{proof}
W twierdzeniu&nbsp;\ref{thm:pitagoras} widać, jak można wykorzystać
definicję&nbsp;\ref{dfn:kat_prosty} do tego, by sformułować je bez potrzeby
stosowania \osiref{Analiza matematyczna}{miary Kąt'a}.
{{stwierdzenie|||Nie każdy trójkąt jest prosty.
}}
{{wniosek|||Są trójkąty o bokach długości <math>a</math>, <math>b</math>, <math>c</math>, dla których <math>a^2 + b^2 \neq c^2</math>.
}}
{{uwaga|||To nie jest cała prawda o trójkątach! Dodatkowo, wiemy, że:
#w każdym trójkącie o bokach <math>a</math>, <math>b</math>, <math>c</math> zachodzi:
#;<math>a+b \geq c
</math>
#;
#suma kątów w trójkącie jest większa od 90 stopni
#;
#itd.
#;
}}
==Równania==
\begin{latex}
<math>a + b = c
</math>
\end{latex}
daje
<math>a + b = c
</math>
<math>a + b = c, \textcolor{red}{text in blue}
</math>
daje
<math>a + b = c,
</math>
\begin{latex}
\begin{align}
a + b &= c\\
c + d + e &= f
\end{align}
\end{latex}
daje
\begin{align}
a + b &= c\\
c + d + e &= f
\end{align}
==Hiperłącza==
\label{sec:hiper}
\url{http://www.mimuw.edu.pl}
\href{http://www.mimuw.edu.pl}{Wydział Matematyki}
\href{wyklad1.html}{Link do podstrony w naszym przedmiocie}
==Inne informacje==
\label{sec:inne}
{{przyklad|||ala ma kota <math>y + x = \sin(z)</math> ala ma kota yy}}
ala ma kota <math>\phi + y^{k} + x = \sin(z)</math> ala ma kota yy
{{cwiczenie| 4|cw4|
O pętli for można jednak myśleć jeszcze inaczej. Można wymagać, aby wszelkie zmiany wartości zmiennej sterującej <math>x</math> wewnątrz wykonania pętli nie miały wpływu na liczbę iteracji tej pętli. Przykładowo przy semantyce z poprzedniego zadania pętla:
'''for''' x :<nowiki>=</nowiki> 1 '''to''' 10 '''do'''
  x :<nowiki>=</nowiki> x + 1;
  y :<nowiki>=</nowiki> y + x;
wykonuje się pięć razy, a zmienna y jest zwiększana łącznie o 2+4+6+8+10. Jeśli uznamy, że zmiany zmiennej x wewnątrz pętli nie wpływają na liczbę iteracji, to pętla wykona się 10 razy, a zmienna y zostanie zwiększona o 2+3+4+5+6+7+8+9+10+11.
Zdefiniuj taką semantykę.
}}
==test==
{{
twierdzenie|[Twierdzenie Pitagorasa]|pitagoras|
W trójkącie prostokątnym o przyprostokątnych <math>a</math>, <math>b</math> i przeciwprostokątnej <math>c</math>
<table border=1><tr><td>la la la </td></tr></table>
zawsze zachodzi
<math>a^2+b^2 = c^2
</math>.
}}
[[KolejnaStronaTestow]]

Aktualna wersja na dzień 22:14, 11 wrz 2023

Strona do testów pochylony tekst?? a to jaki? gruby :) sdfdfsfdsdf tutaj link wewnętrzny-aaa

ukrywajki zagnieżdzone

Odpowiedź

{{{2}}}

cw

Ćwiczenie 4

{{{3}}}
asnas 2gi

Obrazek

1.Geometryczne rozwiązanie równania
Enter the name of an image from Commons on any MediaWiki installation ..
2.Geometryczne rozwiązanie równania x2+10x=39
3.Geometryczne rozwiązanie równania x2+10x=39
4.GIFeometryczne rozwiązanie równania x2+10x=39
ala ma kota
ala ma kota

la la la pod spodem flash

<flash>file=Klocki.swf|width=450|height=250</flash>

la la la a tu prezentacja

<flash>file=Wektor.swf|width=640|height=480</flash>

test

  • 1
    • 1.1
      • 1.1.1
    • ?
      • ?*1
    • 1.1
      • 1.1.1
    • ?
      • ?*1
    • 1.1
      • 1.1.1
    • ?
      • ?*1
    • 1.1
      • 1.1.1
    • ?
      • ?

Wykresy do akcptacji:

to jest wykres nr1
Middle East; for more detailed pdf-version see [1]

Headline text

Template:moj szablon


Template:moj szablon

Testy_2/Podtest1/Podtest2 Testy_2/Podtest1


rozdz

rozdz

rozdzialik
  • 1
    • 1.1
      • 1.1.1
    • ?
      • ?

αβ

linia

Demo2

Podstawowe pojęcia i definicje

\label{sec:podstawy}

Powyżej widzimy tytuł naszego przedmiotu, następnie jego autora oraz datę pochodzenia bieżącej wersji, generowaną automatycznie.

Dane o przedmiocie i autorze definiujemy w pliku \lstux!dane.tex!:

\begin{latex} \title{Geometria inaczej} \author{Piotr Goras} \date{Wersja z \today} \hyperbaseurl{http://osilek.mimuw.edu.pl} % link do strony naszego przedmiotu \end{latex}


Definicja Trójkąt prostokątny

Trójkątem prostokątnym nazywamy taki trójkąt, który ma przynajmniej jeden kątprosty.

Twierdzenie Pitagoras

W trójkącie prostokątnym o przyprostokątnych a, b i przeciwprostokątnej c zawsze zachodzi a2+b2=c2, zob. rys. \ref{rys:trojkat}

\rysunek{trojkat}{Ilustracja twierdzenia Pitagorasa.}

Rysunki akceptujemy tylko w formacie PNG. Zdjęcia mogą także być w formacie JPG.

\begin{proof} Ble, ble. \end{proof}

W twierdzeniu \ref{thm:pitagoras} widać, jak można wykorzystać definicję \ref{dfn:kat_prosty} do tego, by sformułować je bez potrzeby stosowania \osiref{Analiza matematyczna}{miary Kąt'a}.


Stwierdzenie

Nie każdy trójkąt jest prosty.

Wniosek

Są trójkąty o bokach długości a, b, c, dla których a2+b2c2.
Uwaga
To nie jest cała prawda o trójkątach! Dodatkowo, wiemy, że:
  1. w każdym trójkącie o bokach a, b, c zachodzi:
    a+bc
  2. suma kątów w trójkącie jest większa od 90 stopni
  3. itd.

Równania

\begin{latex} a+b=c \end{latex}

daje a+b=c


Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\textcolor”): {\displaystyle a + b = c, \textcolor{red}{text in blue} }

daje

a+b=c,

\begin{latex} \begin{align} a + b &= c\\ c + d + e &= f \end{align} \end{latex}

daje \begin{align} a + b &= c\\ c + d + e &= f \end{align}

Hiperłącza

\label{sec:hiper}

\url{http://www.mimuw.edu.pl}

\href{http://www.mimuw.edu.pl}{Wydział Matematyki}

\href{wyklad1.html}{Link do podstrony w naszym przedmiocie}

Inne informacje

\label{sec:inne}

Przykład

ala ma kota y+x=sin(z) ala ma kota yy


ala ma kota ϕ+yk+x=sin(z) ala ma kota yy

Ćwiczenie 4

O pętli for można jednak myśleć jeszcze inaczej. Można wymagać, aby wszelkie zmiany wartości zmiennej sterującej x wewnątrz wykonania pętli nie miały wpływu na liczbę iteracji tej pętli. Przykładowo przy semantyce z poprzedniego zadania pętla:

for x := 1 to 10 do 
  x := x + 1;
  y := y + x;

wykonuje się pięć razy, a zmienna y jest zwiększana łącznie o 2+4+6+8+10. Jeśli uznamy, że zmiany zmiennej x wewnątrz pętli nie wpływają na liczbę iteracji, to pętla wykona się 10 razy, a zmienna y zostanie zwiększona o 2+3+4+5+6+7+8+9+10+11. Zdefiniuj taką semantykę.

test

Twierdzenie [Twierdzenie Pitagorasa]

{{{3}}}


KolejnaStronaTestow