Testy 2: Różnice pomiędzy wersjami
m Zastępowanie tekstu – „<math> ” na „<math>” |
|||
(Nie pokazano 16 wersji utworzonych przez 5 użytkowników) | |||
Linia 21: | Linia 21: | ||
</div> | </div> | ||
}} | }} | ||
== cw == | |||
{{cwiczenie| 4|cw4| | |||
O pętli for można jednak myśleć jeszcze inaczej. Można wymagać, aby wszelkie zmiany wartości zmiennej sterującej <math>x</math> wewnątrz wykonania pętli nie miały wpływu na liczbę iteracji tej pętli. Przykładowo przy semantyce z poprzedniego zadania pętla: | |||
'''for''' x := 1 '''to''' 10 '''do''' | |||
x := x + 1; | |||
y := y + x; | |||
wykonuje się pięć razy, a zmienna y jest zwiększana łącznie o 2+4+6+8+10. Jeśli uznamy, że zmiany zmiennej x wewnątrz pętli nie wpływają na liczbę iteracji, to pętla wykona się 10 razy, a zmienna y zostanie zwiększona o 2+3+4+5+6+7+8+9+10+11. | |||
Zdefiniuj taką semantykę. | |||
}} | |||
<table> | |||
<tr> | |||
<td> asnas </td> <td> 2gi </td> | |||
</tr> | |||
</table> | |||
== Obrazek == | == Obrazek == | ||
Linia 33: | Linia 50: | ||
[[image:r_do_n.png|left|noframe||ala ma kota]] | [[image:r_do_n.png|left|noframe||ala ma kota]] | ||
la la la | <center> | ||
pod spodem flash | la la la pod spodem flash | ||
</center> | |||
<flash>file=Klocki.swf|width=450|height=250</flash> | <flash>file=Klocki.swf|width=450|height=250</flash> | ||
Linia 100: | Linia 118: | ||
***? | ***? | ||
<math> | <math> | ||
\frac{\alpha}{\beta} | \frac{\alpha}{\beta} | ||
</math> | </math> | ||
Linia 128: | Linia 146: | ||
W trójkącie prostokątnym o przyprostokątnych <math>a</math>, <math>b</math> i przeciwprostokątnej <math>c</math> | W trójkącie prostokątnym o przyprostokątnych <math>a</math>, <math>b</math> i przeciwprostokątnej <math>c</math> | ||
zawsze zachodzi | zawsze zachodzi | ||
<math>a^2+b^2 = c^2 | <math>a^2+b^2 = c^2</math>, | ||
</math> | |||
zob. rys. \ref{rys:trojkat} | zob. rys. \ref{rys:trojkat} | ||
Linia 209: | Linia 226: | ||
ala ma kota <math>\phi + y^{k} + x = \sin(z)</math> ala ma kota yy | ala ma kota <math>\phi + y^{k} + x = \sin(z)</math> ala ma kota yy | ||
{{cwiczenie| 4|cw4| | |||
O pętli for można jednak myśleć jeszcze inaczej. Można wymagać, aby wszelkie zmiany wartości zmiennej sterującej <math>x</math> wewnątrz wykonania pętli nie miały wpływu na liczbę iteracji tej pętli. Przykładowo przy semantyce z poprzedniego zadania pętla: | |||
'''for''' x :<nowiki>=</nowiki> 1 '''to''' 10 '''do''' | |||
x :<nowiki>=</nowiki> x + 1; | |||
y :<nowiki>=</nowiki> y + x; | |||
wykonuje się pięć razy, a zmienna y jest zwiększana łącznie o 2+4+6+8+10. Jeśli uznamy, że zmiany zmiennej x wewnątrz pętli nie wpływają na liczbę iteracji, to pętla wykona się 10 razy, a zmienna y zostanie zwiększona o 2+3+4+5+6+7+8+9+10+11. | |||
Zdefiniuj taką semantykę. | |||
}} | |||
==test== | |||
{{ | |||
twierdzenie|[Twierdzenie Pitagorasa]|pitagoras| | |||
W trójkącie prostokątnym o przyprostokątnych <math>a</math>, <math>b</math> i przeciwprostokątnej <math>c</math> | |||
<table border=1><tr><td>la la la </td></tr></table> | |||
zawsze zachodzi | |||
<math>a^2+b^2 = c^2 | |||
</math>. | |||
}} | |||
[[KolejnaStronaTestow]] |
Aktualna wersja na dzień 22:14, 11 wrz 2023
Strona do testów pochylony tekst?? a to jaki? gruby :) sdfdfsfdsdf tutaj link wewnętrzny-aaa
ukrywajki zagnieżdzone
Odpowiedź
cw
Ćwiczenie 4
asnas | 2gi |
Obrazek






la la la pod spodem flash
<flash>file=Klocki.swf|width=450|height=250</flash>
la la la a tu prezentacja
<flash>file=Wektor.swf|width=640|height=480</flash>
test
- 1
- 1.1
- 1.1.1
- ?
- ?*1
- 1.1
- 1.1.1
- ?
- ?*1
- 1.1
- 1.1.1
- ?
- ?*1
- 1.1
- 1.1.1
- ?
- ?
- 1.1
Wykresy do akcptacji:


Headline text
Template:moj szablon
Testy_2/Podtest1/Podtest2 Testy_2/Podtest1
rozdz
rozdz
rozdzialik
- 1
- 1.1
- 1.1.1
- ?
- ?
- 1.1
linia
Podstawowe pojęcia i definicje
\label{sec:podstawy}
Powyżej widzimy tytuł naszego przedmiotu, następnie jego autora oraz datę pochodzenia bieżącej wersji, generowaną automatycznie.
Dane o przedmiocie i autorze definiujemy w pliku \lstux!dane.tex!:
\begin{latex} \title{Geometria inaczej} \author{Piotr Goras} \date{Wersja z \today} \hyperbaseurl{http://osilek.mimuw.edu.pl} % link do strony naszego przedmiotu \end{latex}
Definicja Trójkąt prostokątny
Twierdzenie Pitagoras
W trójkącie prostokątnym o przyprostokątnych , i przeciwprostokątnej zawsze zachodzi , zob. rys. \ref{rys:trojkat}
\rysunek{trojkat}{Ilustracja twierdzenia Pitagorasa.}
Rysunki akceptujemy tylko w formacie PNG. Zdjęcia mogą także być w formacie JPG.
\begin{proof} Ble, ble. \end{proof}
W twierdzeniu \ref{thm:pitagoras} widać, jak można wykorzystać definicję \ref{dfn:kat_prosty} do tego, by sformułować je bez potrzeby stosowania \osiref{Analiza matematyczna}{miary Kąt'a}.
Stwierdzenie
Wniosek
- w każdym trójkącie o bokach , , zachodzi:
- suma kątów w trójkącie jest większa od 90 stopni
- itd.
Równania
\begin{latex} \end{latex}
daje
Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\textcolor”): {\displaystyle a + b = c, \textcolor{red}{text in blue} }
daje
\begin{latex} \begin{align} a + b &= c\\ c + d + e &= f \end{align} \end{latex}
daje \begin{align} a + b &= c\\ c + d + e &= f \end{align}
Hiperłącza
\label{sec:hiper}
\href{http://www.mimuw.edu.pl}{Wydział Matematyki}
\href{wyklad1.html}{Link do podstrony w naszym przedmiocie}
Inne informacje
\label{sec:inne}
Przykład
ala ma kota ala ma kota yy
Ćwiczenie 4
O pętli for można jednak myśleć jeszcze inaczej. Można wymagać, aby wszelkie zmiany wartości zmiennej sterującej wewnątrz wykonania pętli nie miały wpływu na liczbę iteracji tej pętli. Przykładowo przy semantyce z poprzedniego zadania pętla:
for x := 1 to 10 do x := x + 1; y := y + x;
wykonuje się pięć razy, a zmienna y jest zwiększana łącznie o 2+4+6+8+10. Jeśli uznamy, że zmiany zmiennej x wewnątrz pętli nie wpływają na liczbę iteracji, to pętla wykona się 10 razy, a zmienna y zostanie zwiększona o 2+3+4+5+6+7+8+9+10+11. Zdefiniuj taką semantykę.
test
Twierdzenie [Twierdzenie Pitagorasa]