Zio-2-wyk-Slajd116
Zasady zarządzania jakością(39)
Właściwa realizacja tej zasady wymaga zidentyfikowania i wyboru kluczowych dostawców. Przy określaniu, kto jest kluczowym dostawcą można brać pod uwagę różne kryteria takie, jak wielkość dostaw, czy ich krytyczność. Jeśli do naszego produktu potrzebujemy drobnego elementu, bez którego nasz produkt nie będzie funkcjonował i jakiś dostawca jest jedynym producentem tego produktu, to ten dostawca jest kluczowym dostawcą i musimy się z nim liczyć.
Nasze stosunki z dostawcami (tak jak i z klientami) powinny być oparte na obustronnej korzyści (zasada win-win). Powinno to dotyczyć ustalania ceny zakupu, warunków zapłaty, gwarancji itp. Mile widziane są także działania niestandardowe, jak np. tworzenie wspólnego banku doświadczeń.
Warto też wspólnie planować przyszłość i ustalać wspólne działania dotyczące dalszego rozwoju. Istotne znaczenie mogą też mieć wspólne przedsięwzięcia dotyczące doskonalenia.