ZSBD-2st-1.2-w8.tresc-1.4-Slajd24

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Algorytm generacji histogramu kolorów

Algorytm generacji histogramu kolorów


SQL/MM proponuje następujący algorytm generacji histogramu kolorów dla obrazu. Przestrzeń kolorów dzielona jest na pewną liczbę obszarów, zależną od implementacji. Każdy obszar przestrzeni kolorów obejmuje pewien zbiór kolorów i jest reprezentowany przez jeden kolor Ci. Dla każdego obszaru kolorów określana jest jego częstotliwość Fi w ramach obrazu, poprzez iterację po wszystkich pikselach. Każdy piksel zwiększa wartość licznika Fi o 1 dla tego obszaru kolorów, do którego należy jego kolor. Po zliczeniu częstotliwości, wartości Fi są normalizowane, aby zawierały się w zakresie od 0 do 100. Wynikowy histogram, logicznie będący sekwencją par (kolor, częstotliwość), fizycznie zapamiętywany jest w postaci dwóch tablic (ARRAY). Pierwsza z tablic zawiera kolory, a druga odpowiadające im częstotliwości. Tablice mają oczywiście taką samą liczbę elementów, zależną od implementacji, odpowiadającą maksymalnej dostępnej w implementacji długości histogramu.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>