ZSBD-2st-1.2-lab6.tresc-1.3-Slajd8

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Zapisywanie złożonych struktur

Zapisywanie złożonych struktur


Na slajdzie pokazano kawałek kodu tworzący przykładowy rysunek w pamięci, opisany na poprzednim slajdzie (1). Został on uzupełniony tylko o jedną linijkę (2), którą jest aktywacja metody set interfejsu ObjectConstraints, której jako parametr przekazano referencję na obiekt simplePicture. To jedno wywołanie wystarczy, aby zapisać cały rysunek do bazy danych. Metoda set zapisuje obiekt przekazany jako parametr i sprawdza, czy pola zapisywanego obiektu wskazują na jakieś niezapisane obiekty. Jeżeli tak jest, to wszystkie niezapisane obiekty są również zapisywane w bazie danych. Procedura jest wywoływana rekursywnie tak długo, jak ciągle napotykane są jakieś obiekty do zapisania. Jak łatwo zauważyć, przykładowy rysunek ma w pamięci strukturę drzewa, a zatem wystarczy zapisać jego korzeń (obiekt klasy Picture), żeby cała struktura została zapisana do bazy danych.


Kompletny kod programu, którego fragmenty pokazano na slajdzie załączono do kursu w postaci pliku: Skeleton-lab6.2.java


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>