TC Moduł 9
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
| Układy asynchroniczne |
| Uwzględniając przeprowadzone rozważania łatwo stwierdzić, że graf automatu należy uzupełnić o stan niestabilny zakodowany , co prowadzi do zmodyfikowanej tablicy przejść podanej na planszy. |
| Zmodyfikowaną tablicę rozpisujemy na poszczególne funkcje wzbudzeń oraz . |
| Plansza wyjaśnia powstawanie zjawiska hazardu. W układach asynchronicznych funkcje wzbudzeń muszą być realizowane w taki sposób, aby nie występował hazard statyczny. |
| Mając świadomość, że w realizowanym automacie zlikwidowaliśmy przyczyny wszystkich szkodliwych zjawisk, możemy przystąpić do narysowania schematu logicznego tego automatu. |
| Na podstawie narysowanego grafu automatu tworzymy tablicę przejść-wyjść automatu sterującego, którą następnie kodujemy w sposób pokazany na planszy. |
| Zakodowaną tablicę rozpisujemy na dwie tabelki dla poszczególnych funkcji i .
Z tabelek tych można wyznaczyć wyrażenia boolowskie dla i . |
| Ostatecznie
Na tej podstawie i po zastosowaniu prawa De Morgana uzyskujemy schemat logiczny układu zaprojektowanego na elementach typu . |
| Tworzony jest pierwotny graf automatu, a na jego podstawie pierwotna tablica przejść wyjść. |
| Pierwotna tablica przejść wyjść poddawana jest procesowi minimalizacji liczby stanów. Efektem minimalizacji jest zredukowanie liczby stanów z do . |
| Kodowanie stanów wewnętrznych w celu zabezpieczenia układu przed szkodliwymi zjawiskami wyścigów krytycznych. |
| Prawidłowo zakodowana tablica przejść wyjść jest punktem wyjścia do obliczenia funkcji wzbudzeń oraz funkcji wyjściowej. |
| Obliczone funkcje mogą być bezpośrednio zrealizowane na bramkach logicznych. |



























