Pr-1st-1.1-m11-Slajd24

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Detektory awarii

Detektory awarii


Z praktycznego punktu widzenia, zawodny rozproszony detektor awarii (ang. failure detector ) można definiować jako zbiór "wyroczni", które są powiązane z poszczególnymi procesami biorącymi udział w przetwarzaniu rozproszonym. Zadaniem tych wyroczni jest dostarczania listy procesów podejrzewanych o niepoprawne działanie (czyli takich, które uległy awarii).

Wyrocznie te mogą być omylne, co oznacza, że mogą podejrzewać o awarię procesy poprawne, lub też odwrotnie – nie podejrzewać procesów niepoprawnych. Błędne podejrzenia są oczywiście niepożądane, ale w praktyce są akceptowalne, o ile nie powstrzymują poprawnych procesów przed zachowaniem się zgodnie z ich specyfikacją. Dlatego też mówi się, że detektor podejrzewa a nie wykrywa proces niepoprawny.

Ponadto, w momencie stwierdzenia przez wyrocznię awarii procesu, proces ten powinien znaleźć się na liście procesów podejrzanych. Natomiast w przypadku odwrotnym, gdy wyrocznia stwierdzi, że proces jest poprawny, proces ten powinien być usunięty z listy procesów podejrzewanych.

Informacje dostarczane przez detektor są tym dokładniejsze, im większy synchronizm systemu rozproszonego. Właściwości detektorów możliwych do zaimplementowania w systemie określają stopień jego synchroniczności.



<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>