Pok-13-wyk-Slajd30

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Środowisko czasu wykonania – zmienne nielokalne(2)

Środowisko czasu wykonania – zmienne nielokalne(2)


W przypadku języków stosujących regułę widzialności statycznej (np. Pascal i Ada) stosuje się dwie metody dostępu – łańcuchy wiązań i wektory display.

W językach stosujących regułę widzialności dynamicznej (np. APN, Lisp, Snobol) stosuje się również dwie metody dostępu – dostęp głęboki i dostęp płytki.

Implementacja wszystkich wymienionych metod jest dość skomplikowana i wykracza poza zakres tego wykładu – bardziej szczegółowy opis znaleźć można np. w książce Aho A. V., Sethi R., Ullman J. D., Compilers: Principles, Techniques, and Tools.

Warto zwrócić uwagę, że chociaż w językach C i C++ stosuje się reguły widzialności statycznej nie ma w nich problemu dostępu do nazw nielokalnych. Wynika to z faktu, że w tych językach nie można zagnieżdżać podprogramów w podprogramach, a za tym każda nazwa jest albo zmienną lokalną w podprogramie, albo zmienną globalną.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>