ED-4.2-m04-1.0-Slajd30

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Przykład (1)

Przykład (1)


Rozważmy jeszcze jeden przykład, który ilustruje słabości miar wsparcia i ufności. Dana jest tablica na powyższym slajdzie, przedstawiającą wyniki ankiety dotyczącej preferencji klientów w zakresie herbaty i kawy. Ankietowanych było 100 osób, 90 osób deklaruje się jako osoby, które piją kawę, z których 20 osób pije również herbatę. 70 osób lubi kawę, ale nie lubi herbaty. Pozostałe 10 osób nie lubi kawy, a ich preferencje rozkładają się następująco: 5 osób nie lubi kawy, ale lubi herbatę, natomiast pozostałe 5 osób nie lubi ani kawy, ani herbaty. Reasumując z przedstawionej tabeli wynikają następujące wnioski: Spośród 100 ankietowanych 90 deklarowało się jako zwolennicy kawy, 10 deklarowało się jako osoby, które nie lubią kawy, 25 osób deklarowało, że lubi herbatę i 75 osób deklarowało, że nie lubi herbaty. W dostarczonych zestawie danych znaleziono następującą regułę asocjacyjną: Ci którzy lubią herbatę lubią również kawę, reguła posiada wsparcie wynosi 20/100 =20% oraz ufność 20/25=80%.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>