AWWW-1st3.6-w03.tresc-1.0-Slajd13
JavaScript - obiekty
Obiekt stanowi abstrakcję powiązanych ze sobą danych reprezentujących pewien byt świata rzeczywistego. Na obiekt składają się jego cechy (reprezentowane przez pola, zwane składowymi obiektu) oraz funkcjonalność (reprezentowana przez funkcje, zwane metodami).
Do tworzenia obiektów można wykorzystać prostą deklarację, tworzącą nowy nazwany obiekt na podstawie prototypu obiektu Object. Po utworzeniu obiektu można dowolnie dodawać składowe i metody. Inną metodą tworzenia obiektu jest inicjalizacja, podczas której tworzony jest nowy obiekt o podanych cechach, najczęściej cechom przypisywane są również początkowe wartości. Na etapie inicjalizacji można również określić metody tworzonego obiektu, albo na podstawie istniejących funkcji, albo na podstawie funkcji anonimowych. Wreszcie, do utworzenia obiektu można wykorzystać prototyp. Prototyp to struktura szkieletowa obiektu tworzona przez specjalną funkcję, zwaną konstruktorem. Nazwa konstruktora jest zawsze taka sama, jak nazwa prototypu. W powyższym przykładzie prototypem jest obiekt Point.