Programowanie funkcyjne/Tematy programów zaliczeniowych

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 09:43, 18 paź 2006 autorstwa Kubica (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Oto przykładowe tematy programow zaliczeniowych z ubiegłych lat:

  • Wybrana(e) gry:
    • gomoku,
    • szachy (końcówki),
    • reversi,
    • hex,
    • liero,
    • Pylos,
    • uproszczony backgammon,
    • bilard.
Algorytmy wykorzystywane do tworzenia strategii w grach:
  • mini-max,
  • α-β obcięcie,
  • drzewa and-or,
  • różnorakie funkcje oceniające,
  • algorytmy genetyczne (do wyznaczenia funkcji oceniających),
  • metoda GLEM (szt. int.).
  • Interpreter/semantyka języka programowania:
    • Logo (uproszczone),
    • imperatywnego języka programowania z mikrowątkami (semantyka kontynuacyjna),
    • imperatywnego języka do obliczeń numerycznych,
    • jezyka Tiny,
    • zintegrowany język zapytań,
    • optymalizacja zapytań bazodanowych.
  • Struktury danych (z zastosowaniem funktorów):
    • Wielowymiarowe drzewa przedziałowe,
    • Przeszukiwanie pełnotekstowe w oparciu o B-drzewa,
    • Implementacja i wizualizacja drzew BST.
    • Tester struktur danych.
  • Grafika:
    • Fraktale:
      • opisywane przekształceniami afinicznymi,
      • L-systemy.
    • Funkcyjnie reprezentowane obrazki i operacje na nich.
    • Ray-tracing.
    • Wizualizacja i układanie kostki Rubika.
    • Wyznaczanie możliwych ścian kryształów i ich wizualizacja.
  • Implementacja sieci neuronowej i jej zastosowania:
    • rozpoznawanie cyfr pisanych odręcznie (OCR).
  • System dowodzenia twierdzeń.
  • Kalkulator ze zmiennymi, funkcjami i wykresami.
  • Generator parserów z wizualizacją.
  • Wykrywanie niesamodzielnie napisanych programów.
  • Wyszukiwanie podobieństw między plikami MP3.
  • Mikro-Enigma --- implementacja uproszczonej wersji Enigmy.