Zpo-5-wyk-Slajd19

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 11:03, 17 paź 2006 autorstwa Bwalter (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Pool of Objects: uczestnicy

Pool of Objects: uczestnicy


Najważniejsze dwie funkcje obiektu Pool to zdefiniowanie punktu dostępu (zarówno tworzenia, jak i zwrotu) do obiektów typu ReusableObject, oraz zarządzanie cyklem ich życia. Cykl życia produktu składa się zwykle z fazy inicjalizacji, obsługi i finalizacji. Ponieważ klient oczekuje produktu gotowego do natychmiastowego użytku, dlatego fazy inicjalizacji i finalizacji są pod kontrolą obiektu Pool.

Obiekt ReusableObject musi posiadać zdefiniowany cykl życia: zestaw metod odpowiednio modyfikujących jego stan. Najważniejszą cechą tego obiektu jest możliwość jego ponownego użycia przez innego klienta.

Klient żąda obiektu ReusableObject za pomocą obiektu Pool i w ten sam sposób zwalnia przydzielony obiekt.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>