Test GR
Programowanie imperatywne jest ściśle związane z budową sprzętu komputerowego o architekturze:
Dijkstry
Hoare'a
Turinga
von Neumanna
Abstrakcją komórek pamięci (w paradygmacie imperatywnym) są:
efekty uboczne podprogramów
pętle
podstawienia
zmienne
Dziedziczenie jest cechą charakterystyczną dla programowania:
funkcyjnego
imperatywnego
obiektowego
w logice
Obiekt to powiązanie danych z:
kontrolą temperatury procesora
mechanizmem obsługi przerwań
operacjami na tych danych
systemową obsługą wejścia-wyjścia
W programowaniu funkcyjnym nie występują:
pętle
wywołania rekurencyjne
składanie funkcji
tablice
Automatyczne dowodzenie twierdzeń (prostych...) jest możliwe w programowaniu:
funkcyjnym
imperatywnym
obiektowym
w logice
Język C++ reprezentuje paradygmat:
funkcyjny
imperatywny i obiektowy
logiczny
żaden z wymienionych
Pierwszym językiem obiektowym był język:
Ada
C++
Pascal
Simula 67
Czy optymalizacja kodu wykonywana przez kompilator może poprawić asymptotyczną złożoność obliczeniową programu?
nie, nigdy
tak, ale rzadko
tak, często tak jest
tak, jest tak praktycznie zawsze (po to jest optymalizacja)
Składnię języków programowania opisuje się za pomocą gramatyk:
regularnych
bezkontekstowych
kontekstowych
typu 0