Io-4-wyk-Slajd11

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 01:03, 10 wrz 2006 autorstwa MOchodek (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Koszt naprawy błędu

Koszt naprawy błędu


Powstaje pytanie: czy warto przeprowadzać przeglądy? Z danych zebranych w różnych firmach informatycznych wynika, że zdecydowanie tak. Na slajdzie mamy dane dotyczące przedsięwzięć realizowanych przez firmę IBM. Jeśli przyjmiemy, że średni czas identyfikacji błędu na poziomie przeglądu projektu oprogramowania wynosi 1 godz., to wykrycie tego samego błędu na poziomie inspekcji kodu będzie już kosztowało 20 godzin. A jeśli ten błąd zostałby wykryty na poziomie testów maszynowych, to jego identyfikacja kosztowałaby już 82 godziny. Jak więc widać, im szybciej jakiś błąd zostanie wykryty, tym mniejsze są koszty z nim związane. Zatem warto dbać o jakość od samego początku, już na etapie specyfikacji wymagań. Ale jak mamy tylko specyfikację wymagań, to o testowaniu nie może być mowy. Stąd tak duża rola przeglądów, o których będziemy mówili w trakcie tego wykładu.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>