Zio-11-wyk-Slajd18
IW dla systemów krytycznych(2)
Druga praktyka, to „Zbieraj informację o incydentach”.
Organizacja zajmująca się systemami krytycznymi powinna stworzyć system dla zbierania i zarządzania informacją na temat wypadków związanych z bezpieczeństwem, czy niezawodnością, które miały miejsce w systemach wdrożonych dla klientów. System powinien również zarządzać informacją na temat tego, jak zapobiegać takim zdarzeniom w przyszłości.
Nauka poprzez doświadczenie jest szczególnie istotna w przypadku systemów krytycznych. Baza danych doświadczenia z wypadków, które wystąpiły w poprzednich systemach służy jako „pamięć” w firmie i pomaga zredukować szanse wystąpienia podobnych błędów w przyszłości.
Nie wystarczy tutaj wdrożenie narzędzia do obsługi takiej informacji. Potrzeba również dostosować procesy w firmie i przeszkolić pracowników, tak aby osoby zajmujące się specyfikacją wiedziały co i kiedy zapisywać.