Sr-4-wyk-1.0-Slajd8

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 13:51, 28 sie 2006 autorstwa Bgrabiec (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Serwery obiektowe

Serwery obiektowe


Ogólnie rozumiany serwer obiektowy (ang. object server ) jest środowiskiem do przechowywania i zarządzania obiektami, także tymi rozproszonymi. Każdy obiekt posiada pewien kod, w postaci zaimplementowanych metod, oraz stan w postaci danych. Sposób zarządzania tymi obiema częściami zależy w dużej mierze od serwera obiektowego, którego implementacja określa np. to ile wątków ma działać w ramach jednego obiektu, czy dla każdego wywołania ma być używany osobny wątek, czy obiekty powinny mieć dostęp do wspólnych segmentów pamięci itp.

Najprostszym sposobem realizacji serwera obiektowego jest użycie jednego wątku sterowania. Innym podejściem jest zastosowanie kilku wątków, w ten sposób aby każdy obiekt miał własny wątek. W tym rozwiązaniu serwer po otrzymaniu zlecenia przekazuje je po prostu do odpowiedniego wątku, który jeśli jest zajęty w danej chwili, odkłada je na pewien czas do kolejki. Kolejnym podejściem jest zastosowanie osobnych wątków do każdego zamówienia. Wszystkie te rozwiązania sprowadzają się do wyboru pomiędzy tworzeniem wątków na żądanie a przechowywaniem pewnej liczby wątków.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>