Programowanie funkcyjne/Tematy programów zaliczeniowych
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Oto przykładowe tematy programow zaliczeniowych z ubiegłych lat:
- Wybrana(e) gry:
- gomoku,
- szachy (końcówki),
- reversi,
- hex,
- liero,
- Pylos,
- uproszczony backgammon,
- bilard.
- Algorytmy wykorzystywane do tworzenia strategii w grach:
- mini-max,
- - obcięcie,
- drzewa and-or,
- różnorakie funkcje oceniające,
- algorytmy genetyczne (do wyznaczenia funkcji oceniających),
- metoda GLEM (szt. int.).
- Interpreter/semantyka języka programowania:
- Logo (uproszczone),
- imperatywnego języka programowania z mikrowątkami (semantyka kontynuacyjna),
- imperatywnego języka do obliczeń numerycznych,
- jezyka Tiny,
- zintegrowany język zapytań,
- optymalizacja zapytań bazodanowych.
- Struktury danych (z zastosowaniem funktorów):
- Wielowymiarowe drzewa przedziałowe,
- Przeszukiwanie pełnotekstowe w oparciu o B-drzewa,
- Implementacja i wizualizacja drzew BST.
- Tester struktur danych.
- Grafika:
- Fraktale:
- opisywane przekształceniami afinicznymi,
- L-systemy.
- Funkcyjnie reprezentowane obrazki i operacje na nich.
- Ray-tracing.
- Wizualizacja i układanie kostki Rubika.
- Wyznaczanie możliwych ścian kryształów i ich wizualizacja.
- Fraktale:
- Implementacja sieci neuronowej i jej zastosowania:
- rozpoznawanie cyfr pisanych odręcznie (OCR).
- System dowodzenia twierdzeń.
- Kalkulator ze zmiennymi, funkcjami i wykresami.
- Generator parserów z wizualizacją.
- Wykrywanie niesamodzielnie napisanych programów.
- Wyszukiwanie podobieństw między plikami MP3.
- Mikro-Enigma --- implementacja uproszczonej wersji Enigmy.