Programowanie funkcyjne/Wytyczne

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 18:06, 10 paź 2006 autorstwa Kubica (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Kolejnym wykładom towarzyszą strony z materiałami do ćwiczeń. Na stronach tych znajdują się zadania podzielone na "prace domowe" i "ćwiczenia". W przypadku studiów internetowych, prace domowe stanowią propozycje zadań, jakie studenci mają rozwiązywać regularnie, a rozwiązania przesyłać do oceny prowadzącemu zajęcia. Zadania umieszczone jako "ćwiczenia" mają charakter uzupełniający.

W przypadku studiów stacjonarnych zarówno prace domowe jak i ćwiczenia stanowią propozycje zadań do wykorzystania w trakcie zajęć laboratoryjnych. Zadań tych jest więcej, niż można rozwiązać w trakcie standardowych 90 minut. Wybór zadań pozostawiamy w prowadzącym zajęcia.

Proponujemy, aby mniej więcej w połowie wykładów, gdy studenci poznają już podstawy Ocamla oraz podstawowe techniki programowania funkcyjnego, zaprzestać robienia prac domowych lub zadań na rzecz większego programu zaliczeniowego. Najlepiej, aby program zaliczeniowy wykorzystywał któryś z mechanizmów charakterystyczny dla programowania funkcyjnego, np. procedury wyższych rzędów, funktory czy strumienie.