PO Wstęp do Javy - ćwiczenia

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 01:34, 2 paź 2006 autorstwa Janusz (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Wstępny wykład o Javie

Przedmiot Programowanie obiektowe

Ćwiczenia do wstępnego wykładu o Javie

Ogladaj wskazówki i rozwiązania __SHOWALL__
Ukryj wskazówki i rozwiązania __HIDEALL__

Zad 1.

Skompiluj i uruchom na swoim komputerze program Hello World.

Zad 2.

Napisz program wypisujący na ekran wszystkie argumenty z wiersza polecenia.

Zad 3.

Napisz program składający się z dwu klas, umieszczonych w dwu plikach (ale w jednym pakiecie). Jeden plik ma zawierać definicję klasy Osoba (z imieniem i nazwiskiem oraz metodami pozwalającymi na odczytywanie i zapisywanie tych atrybutów oraz kontruktorem), drugi ma wczytać od użytkownika dane 10 osób, zapamiętac je w tablicy osób, a następnie wyisać w odwrotnej kolejności.

Wersja trudniejsza: program czyta dane, aż użytkownik poda puste nazwisko. Tablica poczatkow ma np. 10 elementów, ale w trakcie dzialania programu należy ją wymieniać w miarę potrzeby na większą (za każdym razem dwukrotnie zwiększając jej pojemność). Oczywiście nie można przy tym zgubić dotychczasowej zawartości.