Test GR
Który język nie pozwala na użycie parametrów z wartością domyślną?
Ada
C
C++
PHP
Przekazanie funkcji jako parametru można w C\# osiągnąć za pomocą mechanizmu:
bezpośrednio, bez dodatkowych mechanizmów
delegatów
tablic wielowymiarowych
wskaźników do funkcji
Który język nie sprawdza zgodności typów parametrów?
Ada
C#
Java
PHP
Przy której deklaracji procedury f wywołanie f(2*x + 3) jest poprawne?
procedure f(n: in out Integer) w Adzie
procedure f(n: out Integer) w Adzie
void f(int n) w języku C
void f(int *n) w języku C
Chcąc w języku C przekazać do funkcji tablicę przez wartość, trzeba:
,,obudować ją strukturą i przekazać tę strukturę
użyć nawiasów kwadratowych po nazwie tablicy w wywołaniu funkcji
użyć nawiasów kwadratowych po nazwie parametru w nagłówku funkcji
nie trzeba robić niczego szczególnego
Jaką dodatkową cechę mają parametry stałe deklarowane w C++ z użyciem const w stosunku do parametrów w trybie wejściowym w ogóle?
nie mogą być zmieniane nawet w obrębie podprogramu
są zawsze alokowane statycznie
wymuszają statyczne sprawdzenie zgodności typu
nie mają żadnej dodatkowej cechy
Załóżmy, że x jest parametrem w trybie out w procedurze w Adzie.
Która instrukcja ma szansę być poprawna?
x \:\= x + 1
x \:\= y + 1
y \:\= x + 1
y \:\= T(x)
Jawne przekazywanie przez referencję jest w C\# możliwe, jeśli umieścimy słowo kluczowe ref:
przy parametrze aktualnym
przy parametrze formalnym
i przy parametrze formalnym, i przy aktualnym
to w ogóle nie jest możliwe
W językach z zakresem widoczności zmiennych wiązanym statycznie jako środowiska wykonywania przekazanego przez parametr podprogramu najczęściej używa się:
środowiska instrukcji (w podprogramie), wywołującej przekazany podprogram
środowiska definicji przekazanego podprogramu
środowiska instrukcji, która przekazała podprogram jako parametr
żadnego z wymienioinych środowisk
W implementacji podprogramów bez zagnieżdżeń, ale z rekurencją i z dynamicznymi zmiennymi lokalnymi na stosie potrzebne jest przechowywanie w rekordzie aktywacyjnym:
tylko łącza dynamicznego
tylko łącza statycznego
łącza dynamicznego i statycznego
żadnego z nich
Test 3 Pojęcie typu w językach imperatywnych bliskie jest pojęciu:
całki Riemanna
pary uporządkowanej
zbioru nieskończonego
zbioru skończonego
Który z opisanych poniżej typów można uznać za typ abstrakcyjny? Rzecz dzieje się w języku C:
struktura wraz z kilkoma działającymi na niej funkcjami
typ wskaźnikowy T *, gdzie T jest zdefiniowane następująco\: typedef int T[10];
wbudowany typ float
unia złożona z pól tego samego typu
W której sytuacji tablica asocjacyjna byłaby istotnie wygodniejsza niż zwykła tablica?
mamy katalogi ponumerowane od 1 do 100 i zapisujemy ich rozmiar
sortujemy obszerną tablicę liczb typu double
wyszukujemy największą liczbę w tablicy
zapisujemy kolor przejeżdżających samochodów, identyfikując je numerami rejestracyjnymi
Ewentualne luki między przechowywanymi w pamięci polami rekordu biorą się z:
konieczności sprawdzenia zgodności typów
konieczności umieszczania pól pod adresami, których 1 lub 2 najmniej znaczące bity są zerami
niedoskonałości kompilatorów
szybkich przesunięć cyklicznych w jednostce arytmetyczno-logicznej procesora
Załóżmy, że w języku C sprawdzamy równość struktur (oczywiście tego samego typu). Dlaczego w ogólności nie można tego zrobić przez porównywanie bloków pamięci?
istnieje kilka rozmiarów liczb całkowitych
napisy mogą zawierać nieistotne znaki za znacznikiem końca
nie można z góry przewidzieć, czy napisy są zapisane w kodzie ASCII, czy Unicode
reprezentacja liczb float i double nie jest jednoznaczna
Który operator języka C jest potrzebny, gdy wykorzystujemy wskaźniki do adresowania pośredniego?
&
++
--
nawiasy kwadratowe do indeksowania
Załóżmy, że p jest zmienną wskaźnikową. W którym języku wyrażenie ++p jest poprawne?
C++
C\#
Java
Pascal
Które stwierdzenie jest fałszywe w odniesieniu do klas w języku C++?
definicja klasy nie musi zawierać destruktora
funkcje z klasy mogą być kompilowane jako inline
konstruktor ma taką samą nazwę jak klasa
konstruktor nie może być przeciążany
W Javie obiekty są alokowane:
dynamicznie na stercie
dynamicznie na stosie
statycznie na stercie
statycznie na stosie
Sparametryzowane typy abstrakcyjne uzyskuje się w C++ za pomocą deklaracji z użyciem słowa kluczowego:
args
generic
params
template
Test 2
Program może zawierać dwie różne zmienne o tej samej nazwie, gdy są to zmienne:
alokowane dynamicznie
globalne
lokalne w dwóch różnych blokach
lokalne w tym samym bloku
L-wartością nazywamy:
bieżący adres zmiennej
wynik wyrażenia arytmetycznego
indeks tablicy
wartość zmiennej po dokonaniu podstawienia
Wiązanie statyczne:
może zmienić się w trakcie wykonania programu
następuje w trakcie wykonania programu
następuje przed wykonaniem programu
odnosi się tylko do zmiennych globalnych
Wnioskowanie o typie zmiennej jest najczęstsze w językach:
funkcyjnych
logicznych
obiektowych
nie występuje w żadnym przyzwoitym języku
Okres życia zmiennej to:
czas pomiędzy alokacją zmiennej a jej dealokacją
czas od uruchomienia programu do chwili wykonania na tej zmiennej delete, free itp.
obszar kodu pomiędzy deklaracją zmiennej a końcem zawierającego ją bloku
czas od pierwszego podstawienia pod tę zmienną do ostatniego jej użycia w programie
Obiekty w Javie są alokowane:
dynamicznie, na stercie
dynamicznie, na stosie
dynamicznie, na stosie lub na stercie (decyzję podejmuje kompilator)
statycznie
Spośród wymienionych tu języków najbliższy silnemu typowaniu jest:
C
C++
C\#
PHP
Silne typowanie bywa ,,osłabiane przez:
jawne konwersje typów
niejawne konwersje typów
dynamiczne sprawdzanie zgodności typów
statyczne sprawdzanie zgodności typów
Podtyp to:
typ powstały przez ograniczenie zakresu istniejącego typu, zgodny z owym typem
nowy typ oparty na już istniejącym, niezgodny z dotychczasowym
typ tablicowy, w którym ograniczono zakres indeksów
jedno z pól unii
W języku C++ dostęp do przesłoniętej zmiennej nielokalnej można uzyskać za pomocą operatora:
\:\: (dwa dwukropki)
. (kropka)
* (gwiazdka)
-> (strzałka)