Analiza matematyczna 1/Test 10: Wzór Taylora. Ekstrema: Różnice pomiędzy wersjami
m Zastępowanie tekstu – „<math> ” na „<math>” |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 68: | Linia 68: | ||
<rightoption><math>x\mapsto | <rightoption><math>x\mapsto | ||
\left\{\begin{array} {ll}x^4\cos \frac1x, & {\rm gdy} \; x\neq 0\\ | \left\{\begin{array} {ll}x^4\cos \frac1x, & {\rm gdy} \; x\neq 0\\ | ||
0,& {\rm gdy } \; x=0\end{array} \right</math>.</rightoption> | 0,& {\rm gdy } \; x=0\end{array} \right.</math>.</rightoption> | ||
<wrongoption><math>x\mapsto | <wrongoption><math>x\mapsto | ||
\left\{\begin{array} {ll}-x^3, & {\rm gdy} \; x\geq 0\\ | \left\{\begin{array} {ll}-x^3, & {\rm gdy} \; x\geq 0\\ | ||
x^3,& {\rm gdy } \; x<0\end{array} \right</math>.</wrongoption> | x^3,& {\rm gdy } \; x<0\end{array} \right.</math>.</wrongoption> | ||
<rightoption><math>x\mapsto | <rightoption><math>x\mapsto | ||
\left\{\begin{array} {ll}x\sinh x, & {\rm gdy} \; x\geq 0\\ | \left\{\begin{array} {ll}x\sinh x, & {\rm gdy} \; x\geq 0\\ | ||
-x\sinh x,& {\rm gdy } \; x<0\end{array} \right</math>..</rightoption> | -x\sinh x,& {\rm gdy } \; x<0\end{array} \right.</math>..</rightoption> | ||
</quiz> | </quiz> |
Aktualna wersja na dzień 12:19, 5 wrz 2023
Funkcja
ma dokładnie dwa punkty krytyczne
nie ma ekstremum w punkcie
ma minimum w punkcie 2.
Funkcja
ma punkty krytyczne postaci , gdzie
ma tylko minima
nie ma punktów krytycznych w przedziale .
Niech dla pewnych
liczb naturalnych . Wtedy
funkcja ma dokładnie trzy punkty krytyczne
funkcja ma maksimum w pewnym punkcie leżącym w przedziale
funkcja może mieć dwa minima.
Liczba jest największą
wartością funkcji
w przedziale
w przedziale
w przedziale .
Z prostokątnego arkusza blachy o
wymiarach wycięto w każdym rogu kwadrat o boku . Z
pozostałej blachy utworzono otwarte prostopadłościenne pudełko o
wysokości . Wartość została tak dobrana, że pojemność
pudełka jest maksymalna. Wtedy
jeśli i , to pojemność ta wynosi
jeśli , to
jeśli i są całkowite, to jest wymierne.
Przykładem funkcji różniczkowalnej
dwukrotnie, która nie jest klasy jest funkcja
.
.
..