Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka/Test 1: Wstęp: Różnice pomiędzy wersjami
m Zastępowanie tekstu – „\displaystyle ” na „” |
m Zastępowanie tekstu – „.</math>” na „</math>.” |
||
Linia 27: | Linia 27: | ||
<quiz> | <quiz> | ||
Spośród poniższych ciągów wybierz te, które odpowiadają częstościom cechy dla następujących danych surowych: | Spośród poniższych ciągów wybierz te, które odpowiadają częstościom cechy dla następujących danych surowych: | ||
<math>2,6,4,6,2 | <math>2,6,4,6,2</math>. | ||
<wrongoption><math>\di \frac{1}{6},\frac{1}{3},\frac{2}{7}</math>. </wrongoption> | <wrongoption><math>\di \frac{1}{6},\frac{1}{3},\frac{2}{7}</math>. </wrongoption> | ||
<wrongoption><math>0.2,0.2,0.6</math>. </wrongoption> | <wrongoption><math>0.2,0.2,0.6</math>. </wrongoption> |
Aktualna wersja na dzień 09:11, 5 wrz 2023
Z poniższej listy procesów wybierz te, które mają charakter losowy.
Ruch ziemi dookoła słońca.
Zmiany cen akcji na giełdzie w Nowym Jorku.
Data Świąt Wielkanocnych.
Ewolucja ceny benzyny w Polsce.
Które z poniższych cech można traktować jako cechy w skali nominalnej?
Numery stuleci, w których rodzili się kolejni prezydenci Polski.
Wzrost studentów informatyki na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Imiona dzieci urodzonych w roku 2005.
Liczba "prawowitych" dzieci poszczególnych królów Polski.
Które z poniższych cech można traktować jako cechy w skali porządkowej?
Numery stuleci, w których rodzili się kolejni prezydenci Polski.
Marki samochodów zarejestrowanych w Polsce w roku 1991.
Iloraz inteligencji posłów na sejm obecnej kadencji.
Liczba dzieci poszczególnych pracowników Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Spośród poniższych ciągów wybierz te, które odpowiadają częstościom cechy dla następujących danych surowych:
.
Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \di \frac{1}{6},\frac{1}{3},\frac{2}{7}} .
.
Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \di \frac{2}{5},\frac{1}{5},\frac{2}{5}} .
.
Używając polecenia programu Maple:
> transform[tallyinto]([x], [-4..-2, -2..0, 0..2, 2..4]);
otrzymano następujący rezultat:
[-4 .. -2, -2 .. 0, Weight(0 .. 2, 3), Weight(2 .. 4, 2)].
Które z poniższych ciągów mogły być wartościami zmiennej x?
.
.
.
.
Jaka skala wartości została zastosowana w przypadku poniższego histogramu?
Liczności klas Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \di n_i} .
Częstości Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \di f_i} .
Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \di \frac{f_i}{h}} , gdzie jest długością klasy.
Żadne z powyższych.